20 senelik dantel, günümüz modasına uyarlanırsa…

-

Düğün öncesi hazırlıklar kapsamında, en zevkli kısım olan çeyizleri döküp bakma kısmını gerçekleştirdik geçen hafta hazır anneannem de yanımızdayken, üç kuşak öyle bir zevkli oldu… :) Annem pek hamarattır bilen bilir. Bunlar daha bizler yokken başlanmış dantel yatak ötülerimiz.

bakır rengi olan bu, kardeşimin..
bakır rengi olan bu, kardeşimin..

bu da benim ki..
bu da benim ki..
bunlar da kırlentlerim...
bunlar da kırlentlerim…

Dantelin modası geçmese de, artık dantel eskisi gibi kullanılmıyor diye bizimkiler satenlerle süslenip öyle kaldırıldı çeyizlere, hem günümüze uyarlandı hem de daha modern oldu.. Benimki altın sarısı renginde olan, kardeşimin ki de bakır rengi olan.. Sizlerle paylaşmak istedim, normal danteli belki kullanmam ama böyle olunca kullanılmayacak gibi değiller, hem de belki bir fikir olur dedim..Canım annem nasıl da uğraşmış bunlarla, ellerin dert görmesin inşallah annem..

13 yorum gelmiş

  1. dolunay82

    kumaş geçirince daha hoş olmuş gerçekten.nasıl emek verir anneler kızları için dimi.hakları ödenmez.kıymetini bilirsek ne mutlu bizlere.güzel günlerde kullanın örtülerinizi.

  2. dilevser

    ds handmade teşekkür ederim inşallah sağol güzel dileklerin için..dolunay82, teşekkürler canım kesinle ödenmez annelerimizin hakkı, ben hatırlıyorum bir tanesini ördüğünü balkonda otururdu ip dolanmasın diye de pet şişeye koyardı :) bak şimdi hayat mayal aklıma geldi :)

  3. sergun

    o çeyiz dökme işlemi ne kadar burun sızlatıcı oluyor yaa. gidiyorsun artık evden..ben de 2 ay önce yaşamıştım, üç gün sonra ağız kulaklarda oluyor ama olsun :)

  4. dilevser

    :) ben daha ayrılmıyorum daha uzuunn bir zaman evimdeyim.. Kardeşim için döktük çeyizleri ne var ne yok diye ama tabi yine kaldırdık, nikah tarihi belli değil daha… Giderken götüreceklerini ayarlamak yıkamak ütülemek için dökçez tekrar gel istersen sende:)

  5. SEMYIL

    muhteşemler ikiside anneciğinizin ellerine sağlık. Allah onaçoook uzun sağlıklı yaşam versin hep yanıbaşınızda olsuninşallah.benim de burnumun direğini sızlattınız:)))

  6. dilevser

    SEMYIL teşekkürler iyi dileklerin için canım sağol, annem adına da teşekkür ederim :) umarım kötü olarak sızlamamıştır burnunun direği :)Noblesse canım teşekkürler, dantelin asaleti zerafeti ne olursa olsun bambaşka… Ay ne kolayı canım zormuş bu işler:)

  7. dilevser

    canım teşekkür ederim annem adına.. bu arada bu takımların saten eklemelerini de kırkyama pike takımını yapan kişi yaptı..

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Basit nakışlı kese dikimi

| | 0 Yorum

Gelincik nakışlı siyah yastık

| | 0 Yorum

Tel kırma ile örtü süsleme

| | 0 Yorum

Dantel fiskos takımı

| | 0 Yorum

Dantel salon takımları

| | 0 Yorum

Türk işi tekniği ile nakış

| | 2 Yorum

Dantel sehpa örtüsü yapımı

| | Comments Off

Pul işlemeli runner

| | 0 Yorum

Kanaviçe runner ve şablonu

| | 1 Yorum

Panama keteni işleme

| | 0 Yorum

Nakışlı örtü modelleri

| | 0 Yorum