Çiçekli Kart Nasıl Yapılır?

-

Baharda doğanlar için doğum günü hediyelerinin yanında neşeli hediye kartları vermek lazım, kartların el yapımı olması değerlerini daha da artırıyor kuşkusuz.

Kartların bitmiş hali...
Kartların bitmiş hali.

Gereken malzemeler;
-Keçeli kalem, -Kalın resim kağıdı, -Beyaz kağıt, -Makas, -Yorgan iğnesi, -Yün ip, -Cetvel.Kartların Yapılışı
1. Öncelikle kartın konulacağı zarfa göre kestiğimiz resim kağıdına istediğimiz tek renkte ya da aynı rengin iki tonunda çizgiler yapıyoruz. Ben açık sarı ve turuncu tercih ettim. Cetvel kullanmak daha düz çizgiler oluşturmamızı sağlayacaktır.

2. Aynı işlemi yatay olarak da uygulayarak ekoseli bir desen elde ediyoruz.

3. Kartın ortasına gelecek çiçeği yapmak için altı yedi tane beyaz A4 kağıdı üst üste koyuyoruz. (Kağıt sayısı dörtten az olursa çiçek hacimsiz olur, yediden fazla olursa da kesmek zorlaşır. En iyisi altı kağıt kullanmak) Kartın büyüklüğüne göre bir çay bardağı ya da su bardağını kağıtların üstüne koyup kenarlarından çizerek düzgün bir daire elde ediyoruz.

4. Daireyi makasla kesip alıyoruz.

5. Çiçeğin yapraklarını oluşturmak için kenardan merkeze doğru mümkün olduğunca sık aralıklarla kesikler oluşturuyoruz. Bunu yaparken merkeze çok yaklaşmamaya dikkat etmek gerekiyor.

6. Kartı ortalayarak çiçeği yerleştiriyoruz ve yorgan iğnesine geçirdiğimiz uygun renkteki iple birkaç kere dikiyoruz. (İstenirse çiçeğin ortasına düğme de dikilebilir.)

Kart artık üzerine yazılmaya hazır.

Bulacağınız çeşitli renkli veya parlak kağıtlarla kartın havası değiştirilebilir.

Böyle güzel bir kartın zarfı da çok sıradan olmasın bence.

Farklı renklerle farklı boyutlarda değişik sonuçlar elde etmek mümkün. Benim favorim hala turuncu olan.Sevgiyle…

Baharda doğanlara

16 yorum gelmiş

  1. alonenes

    kağıtları hazır sanmıştım taaaa ki yazının devamını okuyana kadar.şahanesin ellerine sağlık bizde desenli kağıtlar yapabileceğiz sayende…

  2. sybella

    Çok güzel fikir verdin arkadaşım, teşekkürler ederim. Bu çiçekleri herşeye uygulayabiliriz aslında, ben de bişilere yapıyım bakalım…Bu arada ellerine sağlık dendenak, blogunda gördüm canım…

  3. Figen abla

    kart denildiğinde,burnumun direği sızlıyor…tam 20 kart gönderdim…bir tanesi bile yerine gitmemiş…emeğime mi yanayım,arkadaşlarımı beklettiğime mi yanayım bilemiyorum :((beğeniyle baktım…ama aklıma kendi kartlarım gelince yine çok üzüldüm :(

  4. PiccoloPepe

    Kartları gördüm Dendenak harika olmuşlar, eline sağlık. Bu rengi ve oluşturduğun yeni tarzı çok sevdim, ben de deneyeceğim:)

  5. DenDenAk

    çok teşekkür ederim benim iğne ve iplikle aram yoktur birde krepon kağıtları ince o yüzden uhu kullandım.

Yorum Ekle