dantel kolalama işine bende girdim :)

-
kolalı sepetlerim
kolalı sepetlerim

bu dantelleri annem çeyizime örmüştü çok güzeller ama nerde kullanılacağını bilmiyodum. sonra annemle kolalayıp içine sabun koymaya karar verdik. banyoda çamaşır makinemin üzerinde duruyor şimdi hem sabunlarda hoş koku veriyor. ( mor sabun niye öyle beyazlı çıkmış ki resimde? ) neyse yalnız sepetin tutulacak yeri dik durmuyor ama olsun kullanıyorum en azından şimdi bunu. nasıl görünüyor??

13 yorum gelmiş

  1. merytolg

    çok güzel ama kulpu çıkarsanız daha güzel durmazmı?tabi sadece benim fikrim bubence daha hoş durur hem sabitte durmuyor ne dersiniz?

  2. gelincigin dunyasi

    baharcım bence ya meri’nin dediği gibi kulpu çıkar yada kulpuda kolala kulp öyle kendinden geçmiş pek hoş durmamış.böyle danteller benim dönemimdede çoktu aman ALLAHIM bir furyaydı resmen:)bende büyükten küçüğe doğru 3’er parçalı iki ayrı şapka duvar süsü yapmıştım. bir takımın rengi siyah şapka üzeri sarı güllü ve sarı kurdeleli, bir takımın rengi sarı şapka ve üzeri pembe güllü vede kurdeleliydi.aman Allahım ne heveslerle örmüştüm ilk evlendiğim yıllar kullandım ama şapkaların kolası zahmetli oluyor kolası bozulunca dahada kullanmadım duruyorlar elbet kullanırım bigün biyerde.******************************************sevgili akoni; bahar neyle yaptı bilmiyorum ama ben, hazır jelatin kolalar var kolalayacağım malzemenin büyüklüğüne göre jelatin kolayı bir kaba koyup,üzerinede kolalayacağım malzemeyi tamamen ıslatacak kadar sıcak suyu ekleyip kolayı bir güzel eritiyorum kolalayacağım malzemeyi bu erimiş jelatinli suya batırıp bi güzel suyu tamamen çekmesini sağlıyorum. sonrada hemen kurumasına izin vermeden kolaya yatırdığım şey her neyse dantel sepet diyelim onun boyutunda bir kap sepetin içine oturtuyorum düzelecek yerlerini düzeltiyorum ve istediğim formu verip kuruması için güneşe bırakıyorum.kuruduktan sonra kullanıma hazır.************************************bazılarıda şekerli su ile kolalama işlemi yapıyor oda aynı formu veriyor ama ben hiç yapmadım sineklerden korktum ne olur ne olmaz dimi:))************************************bakalım bahar nasıl kolalamış? söz sende baharr:))amanın şimdi farkettim nede yazasım varmış yazdıkça yazmışım sabah sabah:)

  3. merytolg

    ablacım sen beni öldürüyorsun ya :))) valla gülmekten sabah sabah bende allahta seni güldürsün ya :=))))bu arada kolalama işlemi detayları için teşekkürler..

  4. gelincigin dunyasi

    rica ederim ne demek? bildiklerimizi paylaşmak bilmediklerimizide bilenlerden öğenip uygulamak için buradayız.:)))bak sabah sabah neşelenmş olduk işte fenamı:)))

  5. selmatozan

    baharcım günydın ben de arkadaşlara katılıyorum kulp konusunda.. onu şöyle bir kendine getirmek gerek o zaman çok daha havalı durur:)

  6. bizimgibiler

    Kulbu kolalayıp bir yere asarsanız kuruduğunda dik durur diye düşünüyorum. Dantelleri böyle değerlendirmek iyi fikir, ellerinize sağlık.

  7. sakagun

    Kulbun içinden, kurdelenin altından görünmeyecek şekilde tel geçirseniz dik durmasını sağlayabilirsiniz belki.

  8. baharrrrr

    arkadaşlar hepinize günaydın ve yorumlarınız için çok teşekkürler :)gelinciğin dünyası ablacım benim yerime anlatmış kolalama işlemini. o şekerle yapılanı bende tavsiye etmem yıkadığında düzelir zaten. bu hem yıkanabiliyor.sepetin kulbunu çıkaramam arkadaşlar üzgünüm kesersem bozulur tümden diye korkarım yani. ama sakagunun fikri süper. içinden tel geçireblirim. zaten şerit var telde gözükmez :))

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

bebek yatakları

| | 0 Yorum

yastık dikiyoruz 9

| | 0 Yorum

MİNİK TAVŞANCIK

| | 0 Yorum

iskambil kağıtlarından masa

| | 1 Yorum

dudak şeklinde koltuk

| | 0 Yorum

HUZURLU…

| | 4 Yorum

etkiliyici

| | 1 Yorum

KARTON KUTUDAN BİR GARAJ

| | 8 Yorum

perde dikelim 3

| | 0 Yorum

kendi duvağını kendin yap!

| | 0 Yorum

köpek tasması

| | 0 Yorum

kenarları büzgülü battaniye

| | 0 Yorum

battaniyeleri taşımak için..

| | 0 Yorum

manşet örnekleri

| | 2 Yorum

yastık kılıfı

| | 0 Yorum

KUTU YENİLEME, ELİŞİ KUTUSU

| | 4 Yorum

bebek alt değiştirmek için..

| | 2 Yorum

yazlık bebek elbisesi

| | 3 Yorum

ev usulü kanguru:)

| | 8 Yorum