dantelleri değerlendirelim

-

danteller eskisi kadar kullanılmıyor sanırım (yada ben pek sevmediğimden öyle sanıyorum) dantel kullanmayanlar için güzel bir değerlendirme fikri burada

60 yorum gelmiş

  1. sesiber

    Allahım Allahım bayıldım bunlara. Birsürü dantelim var. Ben de yapıcam ben de edicem oldum yine.Sergun sen bizim herşeyimizsin…:))Çok teşekkürler.

  2. sergun

    ben de dantel sermeyeceğim ama nasıl farklı kullansam diye düşünüyorum, bi köşede saklı kalsın istemiyorum,diğer örnek de çok güzelmiş. eminim diğer ışıklar kapatıldığında çok romantik olur :)

  3. sesiber

    Akşam evde bir avize iskeleti gözüme kestirdim. Buradaki gibi 3 katlı hem de… Dantelleri kolalayıp deneyeceğim, koydum kafama. Abajur olanda da aklım kaldı. Eski bir lambaderim var, onun başına da gidip kurcaladım ne yapabilirim diye ama ondan iş çıkmayacak gibi.

  4. boncuk hanim

    Görüntü itibarıyle harikalar ama avize olan çabucak toz olur, toz olmazsa sararır, sararmazsa da sıcaktan çürür…Atıyorum tabi de.. Sonra emek emek yapılmış dantellere yazık olmasın? Hiç kolay bişey değil çünkü ,hemde bi sürü dantel gitmiş oraya.

  5. sesiber

    Benim de aklıma geldi aslında bu konu. Şu kimlik presleme zımbırtısıyla preslesek dantelleri olabilir mi sizce. Saçma mı olur.

  6. sergun

    kimlik preslenen pvc çok sert duruyor, yani düz bir yüzey oluşturulabilir ama hem dairesel olarak bükülmez hem de böyle dökümlü durmaz

  7. sesiber

    Aman sandık bekleyeceğine kullasnılır hiç değilse. Danteller kadar bizim ömrümüz var mı acaba. Onu sakla bunu sakla:))

  8. sesiber

    Yapma bunu amaaaa, akşam sandık dolap döktüm senin yüzünden zaten. Hiç dışarı çıkasım yok kalkıp gidip kola aldıracaksın bana.Bu modeller hazır dantel kumaşlarla da yapılabilirmiş aslında. Çok güzel, çok romantik duruyor.

  9. Sibella

    Arkadaşlar 3 katlı olan avize de danteller sabit olarak değil de cırt bantla tutturulursa eğer kirlendikçe ya da sarardıkça çıkarılıp yıkanabilir ve hatta rengi de değiştirilebilir arada. Eğer elinde böyle bir iskelet varsa mutlaka dene diyorum Sibelcim bir şekilde, hem biz de görelim :)

  10. cadikazani

    belki daha kof birsey olsa o deliklerden duvarda guzel effectler yapardi herhalde?gerçekten onu sakla bunu sakla sakla sakla nereye kdr sararirsa sararsin cnm atin yeniden orun dermisim:Dya sesi bana su kolayi anlatin anacim ya nedir bu kola neyle kolalanir?

  11. sesiber

    Cadı kazanı Atlı kola diye satılırdı burada eskiden. Şimdi de vardır herhalde. Sen de orada sprey ütü kolası diye arayabilirsin. Aslında nişasta kolası var evde yapılan.Bak burada tarifi var. Bu şekilde de yapabilirsin.Sibelcim cırt işini tuttum. Yaparsam söz, senin siteye de yollayacağım. Aslında danteli boyayıp ta da kullanabiliriz ama beyazın da asaleti başka.

  12. SEMYIL

    ben bir kez buna benzer bir avize işi yapmıştım (boncuklardan) o zamanda sibella nın dediği gibi istendiğinde çıkartılabilir yaptık . ama ben tele gelen kısmayaklaşık 2cm. eninde çamaşır lastiği kullanmıştım.çok kullanışlı oluyor.ayrıca kola kirlenmesini de geciktiriyor. birde bu dantellerinuç kısmından bocuklarda sarkıtabiliriz. :)

  13. cadikazani

    saol sesiber bi nevi aydinlandim sayende ben bi sekerli olani duymustum o kdr yikayinca bozuluyorlar herhalde peki hiç bozulmuyani mevcutmu:))

  14. fiamma1

    Ekstra hold saç spreyini deneyin isterseniz, şöyle en ucuz bir marka. Spreyleye spreyleye iyicene ıslatıp üzerine bir bez koyarak buharsız ütüleyin, daha sonra düz bir zeminde kurumaya bırakın ve kurudukça sertleşmeye başlayacaktır. tam kuruma tamamlanmadan bir kez daha spreyleyin.

  15. sergun

    saç spreyinin bu tür işleri sertleştirdiğini ben de duymuştum. bana en kolay yöntem şekerli su gibi geliyor.cırt fikri de çok kullanışlı görünüyor..

  16. sesiber

    Buldum buldum (kafasına elma düşen smiley)…Porselenleştirme medyumuyla porselenleştirelim dantelleri. Kirlenince de yıkarız. Ohhhh… pek mutlu oldum.

  17. nalana

    şincik arkadaşlar konuyu kaçırmışım geç vakıf oldum.1-eğer jelatin ile kolalarsanız tozu kiri diğer kolalara göre en az 4-5 misli geciktirir.beş şiş dantel örtüleri yıkamadan senelerce kullandım kiri almıyor .Eğer üstüne bir sıvı dökmezseniz.2- hem elektrikli süpürge ile veya saç kurutma mak.ile tozu temizlenebilir.porselen aparatını hiç kullanmadım ama ben alçı ve tutkalla hazır danteli porselenleştirme yapmıştım ve başarılı oldu.

  18. cadikazani

    sesiber diyor ki;Şımarma sen de hemen, hiç bozulmayanı mevcut muymuş… cık cık cık:))))

    hihi napiyim yaaa:)bu arada porselenlestirme sivisi benim aklima geldi ve sen benden once damlamissin bak :))hayir bi kerem ilk once ben buldum hih saçini çekerim yoksa ben buldum ben buldum:))

  19. sesiber

    Yumruklarım için ne dediğini unuttun sen herhalde amaaaan uğraşamiiciiiiim seninle, iki saattir bloguma elbise dikiyorum, uykum geldi. Sabah görüşürüz, gardını al, bekle.:))

  20. dilevser

    konuyu okudum okudum ve porselenleştirme sıvısıolur diye düşünürken bir baktım yazılmış bile, valla süper fikirler çıkmış yine. Kola, sprey, cırt bant, jelatinle kola ve süper bulış porselenleştirme sıvısı:) Bu pazar sevgili nişanlım bana porselenleştirme sıvısı aradı sonuç “ya sen böyle birşey olduğuna emin misin? Millet kıs kıs gülüp dalga geçiyo benimle!!” tepkisi.. Sesibercim bu link nasıl işime yarayacak anlatamam sana :)Bu arada lamba çok güzel:)

  21. cadikazani

    kokrtunda kaçiyorsun dimi korkak korkaaak korrrkaaaak:)dilevser ayni seyler bana oluyor bazen “sen boyle birsey olduguna eminmisin?” cumlesi pek tanidik:D ya bende internette dirim dirim ariyorum anacim bulamiyorum buralarda sinir oldum ya

  22. 1gece

    bu lambalardan venedikte bir restotanda görmüştüm hatta resmini çektim bakalım bulabilecekmiyim bayılmıştım

    ama şimdi yukardakileri görünce gözüme o kadar güzel gelmedi

  23. sergun

    bu da güzelmiş üstelik sertleştirme işlemi uygulamamışlar, sadece en üstten kurdukları düzeneğe geçirmişler danteli.

  24. esinsel

    gördüm ama yazamamıştım,nefis bir şey bu.hadi sesiber,senden güzel bir çalışma çıkacak galiba.boynumuzu kesen okul yakalarının,ATLI kolasından sonra sıvı şeklinde kolalar çıkmıştı.porselenleştirme sıvısının büyük büyük babası/annesi olsa gerek.hala varmıdır bilmem?bu da dip not olsun:))

  25. sergun

    dün burdan öğrenince bi heves gidip porselenleştirme tutkalı aldım, ilk denemeyi kağıt üzerinde yaptım ama hüsran :(ama öğrenip dantel işine geçeceğim :))

  26. sesiber

    Konuya uygun dantelleri araştırma aşamasındayım. Avizeyi koca görmeden Elektrikçi Osman’a söktürtüp aynı gün içinde yapmam lazım. Osman’ a da o gün çenesini sıkı tutması, mesela “abi bugün senin evdeki avizeyi söktüm, yenge yine birşey deneyecekmiş” dememesi için sıkı sıkı tembihlemek lazım. Altyapı çalışmaları devam ediyor…

  27. sergun

    dantel şekerlik için deneme çalışmalarındayım, (sanki atomu parçalıycam :)) ) bi nikah şekerinin tülü ile denedim, kurumasını bekliyorum :)

  28. sergun

    sesiber üzgünüm ama porselenleştirme tutkalı işe yaramıyor bence.bi kere normal tutkalın yaptığı gibi, kuruduğunda beyaz beyaz izler bırakıyor. sonra ben tamamen sert porselen gibi bi cisim elde edeceğimi zannediyordum ama olmadı. yani şekerlik için hiç kullanışlı değil (gerçi bu lambalarda uygulanabilir belki sonuçta üzerinde ağırlık taşımayacak, ama dediğim gibi leke bırakıyor)bana kalırsa şekerli su ile sertleştirmek bundan iyi sonuç verir. eğer tutkalın yoksa almana gerek yok bence, ben de boşuna almışım gibi hissediyorum :)

  29. sesiber

    Yaaaa:(( Nişasta kolası denesen. Nasıl yapılır bilmem ama, belki Nalan abla ya da Neduk bilir. Şekerli suyu hiç duymadım bilmem.Bunda olmadıysa başka şeyde dene. Yapma kumaş çiçekleri çok güzel sertleştiriyor diye biliyorum.

  30. sergun

    evet bende nasıl, nerde kullanılır diye internette araştırma yaparken genelde yapma çiçeklerde kullanıldığını gördüm. (yapma çiçek hiç sevmiyorum ama) satan kişiye özellikle sordum kağıda da uygulanır mı diye, uygulanıyormuş öyle söyledi. ben bunu esas kestiğim kaatı desenlerinde kullanmak istiyorum bu hafta sonu onu deneyeceğim.nişasta kolasını bilmiyorum ama şekerli su basit; hatırladığım kadarıyla ikisini kaynatıp danteli iyice ıslatıyoruz, sonra şeklini alacak kalıba yerleştirip kurutuyoruz

  31. sergun

    lekeler belli oluyor bu fotoğrafta, ve bu kurumuş hali, böylelikle renkli tüle uygulanamayacağını görmüş olduk :)

  32. sesiber

    Hımm şimdi aklıma geldi. Annemlere biri hediye örgü peçetelik getirmişti. Karıncalar basmıştı. Şekerli koladır demişti annem. O bu olsa gerek. Ben zaten beyaz dantelde kullanmayı düşünüyorum. Bu akşam biryerde okudum ama nerede. Ahşap tutkalı sürüp te sertleştiren de varmış. O da kuruyunca şeffaflaşıyor.

  33. esinsel

    annem dantellerini pişirilmiş nişasta ile kolalar.çok güzel oluyor, ama ölçü falan bilmiyorum.bozadan daha ince bir kıvamı var gibi.şimdi sorsam göz kararı diyecek :))

  34. sergun

    yaptığımız kaatıları biz de pişirilmiş nişasta ile yapıştırıyoruz, danteli sertleştirmek için içine başka ne katılmalı bilmiyorum, denemek gerek

  35. Merhabalar bende nalburdan TUTEX su bazlı ahşap tutkalı aldım.Suyun içinde tutkalı eritip danteli ve makrame ipi ile çanta ördüm onu bastırmamı söylediler,deneyen varsa beni aydınlatabilirmisiniz.

Yorum Ekle

Bizi Facebook'ta sever misiniz?