eski kadınlar ve şapka tutkusu

-
Coco Chanel by Man Ray; 1935
Coco Chanel by Man Ray; 1935

Coco Chanel by Man Ray, 1935Coco Chanel’in şapkasız sokağa çıkmadığını öğrenmiş bulunuyoruz. 1920’lerde pek çok ünlü kadın sanatçı da mutlaka şapkalı poz vermiş kameralara zamanında-pek hayranı olduğum Rita Hayworth hariç, onun o canım kızıl saçlarını kapattığı bir tek resmini bulamadım, bulanlar olursa benimle paylaşsın lütfen… Efendim, şapkanın o eşsiz ve büyülü cazibesine kendini en çok kaptıranlar arasında Marlene Dietrich ve Bette Davis açık ara başı çekerken, Ava Gardner, Audrey Hepburn, Lana Turner, Norma Talmadge ve Jean Harlowe’a rastladım.

Bette Davis
Bette Davis
Marlene Dietrich in Morocco Trailer
Marlene Dietrich in Morocco Trailer

O dönemin kadınlarında zerafet ve cazibe ayrı bir tanım buluyor doğrusu; kadınsı bir kırılganlık ve gizem var her birinin tavrında. Sanırım benim tüllerle başlayıp, taşlar, kurdeleler, tüyler ve hatta kürklerle devam eden şapka yapma denemelerime de temelde bu kadınlara ve bu döneme karşı duyduğum hayranlık yol açtı.

mid-day green; by ebru özen
mid-day green; by ebru özen

Ben de internetten araştırmak ve resimlerine bakıp bakıp iç geçirmekle yetinemez hale gelince “nasıl yapsam da ben de bir tane yaratsam diye düşünür oldum ve başladım tuhafiyecileri gezmeye… Önce rengarenk tüllere vuruldum, sonra şöyle başımı salladıkça hafif hafif uçuşan tüyler kondursam ne güzel olur dedim. Yetmedi, bunların arasında ışığı yakalayıp yanıp sönen, tüllerin üzerine yapıştırılmış taşlar istedim.

lace'nd red; by ebru özen
lace’nd red; by ebru özen

Malzemelerin büyülü dünyasına girdikçe, raflarda, camekanlarda, küçücük kutularda bulduğum kurdeleler, dantel güpürler, ve hatta kürkler rüyalarıma girip her gece bana yeni yeni modeller gösterdi, hepsi sabah ilk iş beni yaratmalısın dedi.

midnight blue; by ebru özen
midnight blue; by ebru özen

Bu işi yapmışlığım yoktur ama üretmeyi yaratmayı tutkuyla severim. İşte son zamanlarda ellerim kafamın içindeki hayalleri yakalamak için hızla çalışıyor ve ben de bir taraftan yeni modeller ve yeni malzemeler tasarlarken, bir yandan da sürekli çok sevdiğim arkadaşlarıma hediye etmeme rağmen artık evimin önemli bir kısmını kaplayan şapkacıklarımla ne yapacağımı bilemez hale geldim. İnternette araştırma yaparken sık sık karşıma çıkan 10marifet’le de böylece tanıştım ve ilk yazımı yazıyorum. Belki birbirimizle fikir alışverişinde bulunur, daha yaratıcı ve üretken olmanın yollarını ararız kim bilir…Bir sonraki yazımda da sizlerle yeni süslemeye başladığım gündüz şapkalarını paylaşırım.Hepinize kolay gelsin.

scarlett; by ebru özen
scarlett; by ebru özen

12 yorum gelmiş

  1. DenDenAk

    İlk yazınıza ilk yorumu yazmak bana nasip oldu. Yazıyı okumaya Coco Chanel’in resmini görerek başladım. Zaten yayınlanan bütün yazıları okuyorum ama bir süreliğine dışarı çıkmıştım, bilgisayarımı açınca ilk öncelik sizin oldu. Coco’nun hayatını yeni seyrettim, o gün doğum günümdü ve aklımda bir süredir onun ‘moda geçer stil kalır’ sözü takılıydı. Hayatımın bir stili olmadığını o gün farkettim. Coco’da ilk serbest çalışmalarına şapkayla başlamış, size kolay gelsin, şapkalarınız çok güzel. Filmlerden bildiğimiz imrendiğimiz bir dönemin mirasları. Blogunuza link görebileceğimi düşünmüştüm yazınızın sonunda ama bulamadım, yorumlarda gönderebilirseniz güzel şapkalarınızı yakından görebiliriz. Son olarak biriken şapkalarınıza pasaj güzel bir çözüm olabilir.SİZE KOCAMAN BİR HOŞGELDİNİZ.

  3. sesiber

    Ne güzel bir yazı olmuş. Heyecanla okudum.Şapkalarınızı canlı-cansız manken üzerinde görmek isteriz.Bir şapkasever olarak merakla beliyorum yeni çalışmalarınızı.

  4. Noblesse

  5. meyyale

    Öncelikle çok HOŞ geldiniz doğrusu..Midnight Blue ve Scarlet enfes doğrusu.Tüllü şapkalar her zaman bi zerafet ve gizem katmıştır takan kişiye ..gerçekten çok hoşlar ellerinize sağlık..

  6. ebru ozen

    hepinize çok teşekkür ederim, gelir gelmez beni çok mutlu ettiniz….şapkaları model üzerinde görmek çok daha hoş olur haklısınız, belki kendi resimlerimi eklerim, malum her şapka hediye edilmeden bir kez takılır ve resmi çekilir yuvadan uçmadan.bloğumda yeni fotoğraflar olacak bu akşam, umarım beğenirsiniz.sevgilerimle,ebruhttp://ebruozen.blogspot.com/

  7. Racine

    hoşgeldiniz çok hoş tasarımlar, yazınızı zevkle okudum..bu arada verdiğiniz link çalışmıyor maalesef

  8. mugearikan

    Beni ziyaretinden sonra sana uğradım sevgili Ebru, sen çok güzel dillendirmişsin harfleri ve arkadaşlarımda peşin sıra gelmişler, çok güzel bir başlangıç olmuş sanırım:o)) hoş gelmişsin, şaşkınlık içinde şapkalarına bakakaldım,muhteşem çalışmışsın, yolun açık olur inşallah..

  9. ebru ozen

    ahhh beni ne kadar mutlu ettiniz…yapmak ayrı bir zevk, ama yaptıklarının beğenilmesi ömre bedel. ellerinize sağlık, hepinizi çok sevdim tanımadan:)

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Ahşap çay takımı yenileme

| | 2 Yorum

Ahşap duvar süsü

| | 0 Yorum

Ahşap tepsiye dekupaj, çatlatma ve stencil

| | 0 Yorum

Ikea Malma ayna çerçevesi yenileme

| | 8 Yorum

Yağlı boya eskitmeli tepsi

| | 0 Yorum

Mum eskitme ve yağlı boya ile pano yapımı

| | 3 Yorum

Fotoğraf dekupajlı tepsi

| | 0 Yorum

Rolyef pasta uygulamalı ahşap kutu

| | 0 Yorum

Güllü eskitme pano

| | 2 Yorum

Kabartmalı ahşap boyama takı kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap güllü çerçeve

| | 0 Yorum

Fil dekupajlı eskitme tepsi

| | 0 Yorum

Ahşap kedili kutu

| | 2 Yorum

Ahşap boyama mutfak aksesuarları

| | 1 Yorum

Dekupajlı ahşap kitap kutu

| | 0 Yorum

Tuğla desenli ahşap gazetelik

| | 4 Yorum

Eskitme ve stencil ile çerçeve süsleme

| | 2 Yorum

Dekupajlı ahşap dikiş kutusu

| | 0 Yorum