Firkete oyası ve örtüm

-

firkete oyası

Birkaç gün önce firkete oyası yapmaya karar vermiştim. Aldım elime ipliğimi, firketemi, geçtim internetin başına, öyleydi böyleydi derken, çaktım ben bu işi. Çok da zevkliymiş bu iş. Bir adet deneme kenar yapıverdim.

firkete oyası

Aslında geçen ay bitirdiğim şile bezi örtümün kenarı için değişik bir şey yapmak için aklıma gelmişti firkete oyası. İşte bu örtümün kenarına yaptım iki günde de bitti, bu gece diktim, ütüledim, kaldırdım.

firkete oyası

24 yorum gelmiş

  1. celebi74

    banuca ayrıca şu mor menekşeli örtünün örneğini arıyorum ama bulamıyorum.. bu konuda bana bir yardımın olabilirmi acaba ?

  2. ozlavinya

    Müthiş zevkli birşey, ellerine sağlık!Ben firketenin büyüğü ile şal işliyorum, onu da paylaşacağım sizlerle ama örtünün desenine, kullandığın renklere, firketeden, yaldızlı boncuk ile işlediğin kenara, kısacası tamamına hayran kaldım.Tekrar tekrar ellerine sağlık!

  3. EMEL03

    İşleme yapasım geldi. Ama siz bu konuda ustasınız. O kanaviçeleri nasıl yaptınız öyle eksper bir çizgi olmadan. Ben de çok yıllar önce kanaviçe işlemiştim ama altına tülden kanaviçelik bir bez vardı.sizin resimlerinizde göremedim onu. Sırrı nedir bana da söyleyin, ben de işliyeyim.çok hoşuma gitti…heves geldi hatta.firkete oyanız cidden çok güzel olmuş . Mükemmel hatta….ellerinize sağlık.

  4. banuca

    çelebi74 örneği bulmaya çalışacağım, modellerimin birndeydi herhalde, olmazsa örtümü scan ederim oradan çıkartabilirsin.EMEL03 şile bezinde iplikler sayılarak işleme yapılıyor, 3 iplik sayıyorsun yana doğru ve yukarı doğru, zamanla el ve göz alışıyor. Gerçekten işlemeside zevkli ve kanaviçeden daha zarif oluyor. Ama bezini şile bezi olarak alman lazım, karar verirsen yardımcı olabilirim.Desenlerden beğendiğinizi memnuniyetle gönderebilirim.Hepinize teşekkürler, bu işlemeye bulaştırmak ümidiyle :)

  5. EMEL03

    banuca ,çok çok çok çok teşekkürederim. Yapacağım zaman cidden yardımınızı isterim. Tam detaylı yapım aşamaları falan.Ama küçük bişilerden başlamalıyım di mi. kese gibi mesela.sevgiyle kalın…

  6. Banu hanım işlemelerinize bayıldım gerçekten…başka bir konu altına da aynı mesajı yazdım ama bir de buraya yazayım :) yıllarönce bir örtü satınalmıştım. şile bezine işlenmişti. kaneviçe bilmeme rağmen anlayamamıştım nasıl işlenir bu örtüye diye…sizin açıklamalarınıza bakınca anladım nihayet. demek ki kasnakla gerdirince daha rahat oluyor. şimdi öyle deneyeceğim…İstanbul’da nerden bulabilirim şilebezini bilmiyorum ama araştırıyorum…bu arada picasaweb’deki albümünüz içinde 2006 yılında işlediğiniz kırmızılı-siyahlı bir örtüye bayıldım ve ilk onu işlemek istiyorum. jpg numarası 20061202rica etsem bana şemasını ve kullandığınız renk kodlarını gönderebilir misiniz… mail adresimi de yazabilirim.teşekkürler,safiye

  7. glin

    İşlemelerini çok öncelerden biliyorum Banuca.Hayranlığım 10marifet den eskiye dayanıyor anlayacağın..Buna da bayıldım.Sayende bayılıp,ayılıp duruyorum zaten..

Yorum Ekle