Pet şişeden abajur

13 yorum var

PET şişeden yaptığım önceki proje pek sevildi, bende hazırladığım başka bir çalışmayı sizlerin beğenisine sunmak istedim. Aşama aşama nasıl yapıldığını fotoğraflarla yansıtamayacağım için üzgünüm, çünkü bir yazı konusu olarak değerlendirebileceğimi düşünmemiştim yaparken. Zaten pek gerekli olduğunu sanmıyorum, bitmiş halinin fotoğraflarına bakınca aşağı yukarı nasıl yapıldığı belli oluyor.

Düz, şeffaf PET şişenin ağız ve taban kısmını dibinden keserek çıkarttım. Gövde kısmına sabit kalemle, uzunlamasına eşit aralıklarla çizgiler çizdim ve bu çizgilerden maket bıçağı ile kesim yaptım. Artık kesiklerden kalıbı bozulan şişeyle rahatça oynayabilirdim ve şişenin içini dışına çevirmeye karar verdim. Yeni şekli sabitlemek için sağında solunda biraz katlama yaptım.

Ardından, daha önce keserek oluşturduğum ağız kısmındaki yuvarlak delikten istifade ederek, bir lamba tesisatındaki duya yerleştirdim. Böylece abajur hazırlandı.

Burada normal akkor flamanlı bir ampül yerine, tasarruflu lamba kullanmalıydım. Nomal ampül çok ısı yaydığından kullanılan PET malzemeyi eritebilirdi, oysa tasarruflu lambayı güvenle kullanabilirim diye düşündüm. Birkaç saatlik deneme yaptığımda güvenle kullanabileceğim ortaya çıktı.

13 yorum var

  1. madenciaze
    madenciaze

    farklı bi çalışma bukadar yararıcı fikirler nasıl aklınıza geliyor

  2. absynthe
    absynthe

    çok iyi bir fikir, renkli şişelerle yapılırsa ortama otantik bir hava katabilir =)

  3. asyayaren
    asyayaren

    harika bir fikir aklınızı kutalayım ben sizin . bende dışardan doğru okuyup duruyorum neresi katlanmış nersini kesmiş diye .cebelleştim durdum yorum yazayım diye içeri girince ışıkta çekilmişlerini gördüm de anladım nasıl olduğunu:DDDD

  4. boncuk hanim
    boncuk hanim

    Zabun bey ellerinize sağlık.Siz bu pet şişelerle süper icatlar yapıyorsunuz.Çok yaratıcı olduğunuzu söylemek zorundayım. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmez pet şişeyi kesip ters çevirmek, abajur haline getirmek. Ben bu yazıyı tutuyorum. Favorimsiniz..

  5. embir
    embir

    Zabun ya yine müthiş bir geri dönüşüm yapmışsın, tebrikler valla ya, çok hoş olmuş. Bu yazı tutulmazda ne yapılır?

  6. gulenbayan
    gulenbayan

    Ölmek istiyorum ben ya :))))))))

  7. gunesedogru
    gunesedogru

    müthiş…! kutlarım

  8. zabun
    zabun

    Hepinize teşekkürler arkadaşlar. Çalışma fazlasıyla sade oldu, fakat nasıl yapıldığını ortaya koyması bakımından böylesi daha iyi oldu. Bu abajuru kırıntı halinteki cam kırıklarıyla kaplayabileceğim aklıma düştü, bakalım fırsat olursa yapacağım.

  9. gunesedogru
    gunesedogru

    heyecanla bekliyoruz yeni halini

  10. aynilcee
    aynilcee

    evet hoş bir çalışma ben pet şişeyi boyayarak deneyececiğim kesiklerden beyaz ışık yayılır nedersiniz?

  11. aaleynaa
    aaleynaa

    çok farklı bir tasarım

  12. fiamma1
    fiamma1

    Çok güzeller:)) yaa siz bizim başımıza iş aşacaksınız:)hiç olmazsa pet şişeleri atıyorduk,şimdi dolabı açıp baktım düz mü bizdekiler diye:)

  13. sonbahar83
    sonbahar83

    artık her gördüğüm şeyi biriktiriyorum. evim yakında çöp eve dönecek. insanlar dolabımı açıp görecek diye ödüm patlıyor. başkalarına böyle şeyler yapmak saçma geliyor. ama benim gibi insanların olduğunu görmek beni çok mutlu ediyor.çok harika olmuş zabun. en kısa zamanda bende yapıcam. acaba bu 2.5 litrelik pet şişedenmi yapılmış onu merak ettim doğrusu.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz, ?

Yorum ekleyebilmek için giriş yapmanız gerekiyor.

Bizi Facebook'ta sever misiniz?