Pet şişeden abajur

-

PET şişeden yaptığım önceki proje pek sevildi, bende hazırladığım başka bir çalışmayı sizlerin beğenisine sunmak istedim. Aşama aşama nasıl yapıldığını fotoğraflarla yansıtamayacağım için üzgünüm, çünkü bir yazı konusu olarak değerlendirebileceğimi düşünmemiştim yaparken. Zaten pek gerekli olduğunu sanmıyorum, bitmiş halinin fotoğraflarına bakınca aşağı yukarı nasıl yapıldığı belli oluyor.

Düz, şeffaf PET şişenin ağız ve taban kısmını dibinden keserek çıkarttım. Gövde kısmına sabit kalemle, uzunlamasına eşit aralıklarla çizgiler çizdim ve bu çizgilerden maket bıçağı ile kesim yaptım. Artık kesiklerden kalıbı bozulan şişeyle rahatça oynayabilirdim ve şişenin içini dışına çevirmeye karar verdim. Yeni şekli sabitlemek için sağında solunda biraz katlama yaptım.

Ardından, daha önce keserek oluşturduğum ağız kısmındaki yuvarlak delikten istifade ederek, bir lamba tesisatındaki duya yerleştirdim. Böylece abajur hazırlandı.

Burada normal akkor flamanlı bir ampül yerine, tasarruflu lamba kullanmalıydım. Nomal ampül çok ısı yaydığından kullanılan PET malzemeyi eritebilirdi, oysa tasarruflu lambayı güvenle kullanabilirim diye düşündüm. Birkaç saatlik deneme yaptığımda güvenle kullanabileceğim ortaya çıktı.

13 yorum gelmiş

  1. asyayaren

    harika bir fikir aklınızı kutalayım ben sizin . bende dışardan doğru okuyup duruyorum neresi katlanmış nersini kesmiş diye .cebelleştim durdum yorum yazayım diye içeri girince ışıkta çekilmişlerini gördüm de anladım nasıl olduğunu:DDDD

  2. boncuk hanim

    Zabun bey ellerinize sağlık.Siz bu pet şişelerle süper icatlar yapıyorsunuz.Çok yaratıcı olduğunuzu söylemek zorundayım. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmez pet şişeyi kesip ters çevirmek, abajur haline getirmek. Ben bu yazıyı tutuyorum. Favorimsiniz..

  3. embir

    Zabun ya yine müthiş bir geri dönüşüm yapmışsın, tebrikler valla ya, çok hoş olmuş. Bu yazı tutulmazda ne yapılır?

  4. zabun

    Hepinize teşekkürler arkadaşlar. Çalışma fazlasıyla sade oldu, fakat nasıl yapıldığını ortaya koyması bakımından böylesi daha iyi oldu. Bu abajuru kırıntı halinteki cam kırıklarıyla kaplayabileceğim aklıma düştü, bakalım fırsat olursa yapacağım.

  5. aynilcee

    evet hoş bir çalışma ben pet şişeyi boyayarak deneyececiğim kesiklerden beyaz ışık yayılır nedersiniz?

  6. fiamma1

    Çok güzeller:)) yaa siz bizim başımıza iş aşacaksınız:)hiç olmazsa pet şişeleri atıyorduk,şimdi dolabı açıp baktım düz mü bizdekiler diye:)

  7. sonbahar83

    artık her gördüğüm şeyi biriktiriyorum. evim yakında çöp eve dönecek. insanlar dolabımı açıp görecek diye ödüm patlıyor. başkalarına böyle şeyler yapmak saçma geliyor. ama benim gibi insanların olduğunu görmek beni çok mutlu ediyor.çok harika olmuş zabun. en kısa zamanda bende yapıcam. acaba bu 2.5 litrelik pet şişedenmi yapılmış onu merak ettim doğrusu.

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Geri dönüşüm çiçekli pano

| | 0 Yorum

Kadehten mumluk yapımı

| | 2 Yorum

Kutudan kalemlik yapalım

| | 0 Yorum

Üç katlı Barbi evi

| | 1 Yorum

Eski tavadan saat

| | 3 Yorum

Kavanoz kapağından çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Kar küresi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kartondan dekupajlı vazo

| | 0 Yorum