Siz hiç gazetelerden sepet ördünüz mü?

-

gazete-kagitlarindan-orgu-sepet-nasil-yapilir

* Gazete sayfalarının üzerlerine un-su karışımını fırçayla sürüyoruz. Bu, gazete sayfalarımızın sertleşmesini sağlayacak. Sonra, gazete sayfalarımızı uzunlamasına katlaya katlaya kalın şeritler haline getiriyoruz.

* Sonra bu şeritleri enine yanyana dizip, boyuna şeritleri bir alttından-bir üstünden geçire geçire örüyoruz.

* Örme işi bitip de bunları kuruttuktan sonra arzu edersek, içine-dışına bir daha un-su karışımı sürelim ki iyice sert olsunlar.
* Tamamen kuruduğunda sepetlerimizi istediğimiz gibi boyayabilir, ardından vernikleyebilir, yaldızla süsleyebiliriz.
* Ben kimisini vazo, kimisini kalemlik, kimisini diş fırçalık, kimini örgü sepeti yaptım. Kimine de tarak ve saç fırçalarımı koydum.. Kiminde örgü yünlerim ve şişlerim, kiminde çocuk oyuncakları var.

* Kimini de bolca yaldızlayıp, dostlarıma hediye ettim.

43 yorum gelmiş

  1. Figen abla

    sevgili mecburkalanlar,sevgili gulseyhan,sevgili gonuldenele,çok teşekkürler…inanın insanı çok rahatlatıyor.bi deneseniz bir daha bırakamazsınız…el alışkanlığı olmuş,nerde bi gazete görsem,hemen makasımı çıkarıyorum çantamdan…günlük yeni gazeteleri elimden zor alıyolar :)) hi hi hi

  2. sesiber

    bunları o adreste görmüştüm, sürprizi kaçmasın diye söylemedim. bayılmıştım, yine bayıldım. harika bir dönüşüm. ellerine sağlık Figen ablacım.

  3. dolunay82

    ne kadar hoş olmuş.gazete olduğuna inanmak zor.çok farklı fikirleriniz var figen abla.paylaşımınız için teşekkürler.

  4. Figen abla

    benim takıntım,bir şeyi sıfır maliyetle yapmaya çalışmak..dışarıya çıkıp malzeme almadan,evde ne varsa.bu takıntım yüzünden ne icat edeceğimi şaşırdım :))))çoook sağolun canlar :)

  5. Figen abla

  6. embir

    figen abla ben bunu görmemişim yahu, süper fikir. Kujum beni evden atmazsa böyle sepet örmek istiyorum. Bu aralar elime bişi alamaz oldum çok söyleniyor. Her taraf eşyanla dolu diye:))

  7. Fatmaozen

    Figen abla o gazete parçalarını örmeden önce akrilik boyayla boyasak olurmu. aralardan gazete parçaları görünmesin diye. Hemen deniycem ve bloğumda paylaşalım. Bakalım nasıl olacak. :) süper bi fikir. Geri dönüşüme bayılıyorum ben.

  8. DenDenAk

    Şimdi 10 marifetçiler satın alıp okuduğum gazeteleri bakkala geri veriyorum desem ne kadar gülerler. Adamda ilk başta anlamadı, çöpe gitmesin, evde dağınık olmasın diye veriyordum. Şimdi demez mi gazeteleri artık neden vermiyorsunuz diye. Bende sepet veririm artık.Bu arada adı geçen yeride ziyaret ettim.

  9. ehhlikeyif

    gazeteleri geri dönüşüme göndermek için evde yığınlar oluşmasına mani olmuş oluruz.geri dönüşüm evimizde :) süper fikir..valla çok fena tuttum bunu ben.

  10. Figen abla

  11. Figen abla

  12. acemihobici

    hiiiiiiiii, aklımı kaçırıcam yakında yaptıkların yüzünden !!!!! bende niye yok bu yaratıcılık yarabbim, figen abla’m gibi olamasam da tırnağı kadar olsam yeterdi ama o da yok :((

  13. Fatmaozen

    süpersin figen abla. bence de kalıpla yapmak daha kolay olur. ilk denememi yapıcam birazdan bakalım neye benziycek. seninkiler kadar güzel olmaz ama ilk adımı atalım. tekrar tebrikler bu harikulade geri dönüşüm için.

  14. minikeller

    çok teşekkürler böyle geri dönüşümleri çok sevmeme rağmen hayal gücüm yok galiba ama o kadar güzel anlatmışsınız ki deneyip hemen eksikliklerde yardım danışacağım. çok teşekkürler yapamazsan (bundadan daha açık anlatım olmaz ama) yardım edermisiniz.sevgilerimle hoşçakalın

  15. Figen abla

    aaa sağolun canlar…ben şu çalışmaları burada hiç bir malzeme bulamadığım için uydurdum…tutkal arasan bulamazsın,boyaydı vernikti yok…illa alıcam desen,taaa ilçeye inmek lazım…demek ki insanlar bişeyleri,sırf zorunluluklardan icat ediyorlar :)))))))))

  16. azrabenn

    Elllerine saglık figen abla çok açıklayıcı bir çalışma olmuşş bende bazı konularda kafama yatmıyordu banada fikir vermiş oldun Allah razı olsun güle güle kullan..

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Kalpli kelebekli kırmızı kutu

| | 2 Yorum

Kartondan minik kutu yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan hediye kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Doğal dokularla kutu tasarımı

| | 0 Yorum

Karton organizer poşetlik

| | 0 Yorum

Karton ve keçeden kutu yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan pratik kutu yapımı

| | 0 Yorum