Tuz Hamuru Tarifini Buldum

-

Bunları yaptıkları hamurun tarifini vermişler,çeviriyle anlayabildiğim kadarını yazdım…

2 su bardağı beyaz unince tuz 1 su bardağı,1 su bardağı su ve bir tencerenin dibini yağladınız kadar yağ gibi birşey söylüyor.”Un ve tuzu bir derin tencereye yavaş yavaş su ekleyerek. Yoğurun yoğun bir hamur elde edin,çok fazla su eklememeye dikkat edin,ve yağlayın.”diyor.Pişiriliyormuş bu hamur ılık dereceli bir fırında beş saat bekletiliyormuş,işte adres.

22 yorum gelmiş

  1. findikkurdum

    yağ diye bahsedilen tartar falan olabilir mi acaba?tartarlı bi tarif vardı.hatta yerine elma sirkesi falan da kullanılabiliyor.ben oyun hamuru yapımında yararlanmıştım da bu tariften

  2. mavisofra

    ne güzel şeyler yapmışlar öyle:)tarifi figen ablada verirdi ama bodruma tatile gitti heralde :)yada blog açınca bizi unuttu kediside bende kaldı ya:))

  3. farfin

    findikkurdum diyor ki;yağ diye bahsedilen tartar falan olabilir mi acaba?tartarlı bi tarif vardı.hatta yerine elma sirkesi falan da kullanılabiliyor.ben oyun hamuru yapımında yararlanmıştım da bu tariften

    hiç bilmiyorum ki canım linke bi çeviri yap istersen,bu kadar çözebildim:))

  4. farfin

    eveet yaa sahi figen ablam hiç yok nerelerde hani

  5. alanay

    çok güzel örnkler farfin teşekkürler.bu tarif bende var arkadaşlar tartar değil yağ bahsedilen…istediğiniz herşeyi yapabiliyorsunuz.biz sınıfta mask yapmak için yapıyoruz bu hamuru…

  6. Banik

    Arkadaşlar bu tuz hamuru tarifini biz de el sanatları okurken yapardık seneler evvel. Yağ sıvı yağ olarak sadece 1-2 damla hamura esneklik vermesi için damlatılır. Burada da tarifte kalıbı yağlamak için kullanın diyor. yapışmayı engellemek için. çok düşük ısılı fırında bir kaç saat tutmak yeterli olur. çocuklarında rahatlıkla kullanabileceği sağlığa zararlı olmayan kullanışlı bir soğuk seramik hamurudur. Hatırlattığınız için teşekkürler. Bir de bizim asıl soğuk seramik diye tabir ettiğimiz hamur tarifi var ben de onu vereyim ilgilenenlere ; 1ölçü beyaz mobilya tutkalı- 1 ölçü un-1 ölçü nişasta ( nişasta yoksa ikisi de un olabilir.) 1-2 damla sıvı yağ. yoğrulur. buzdolabı poşetinde dolapta 10 gün kadar bekletebilirsiniz. kullanacağınız zaman yumuşadıysa biraz nişasta veya unla kıvamı ayarlayabilirsiniz. uygulamayı yaparken içine akrilik boya veya toz ahşap boyaları vardır küçük paketlerde satılır aktarlarda onlardan ekleyebilirsiniz. fırnlamaya gerek yoktur açık havada kendiliğinden kurur. Dilerseniz daha sonra da istediğiniz her boyayla renklendirebilirsiniz.

Yorum Ekle

Bizi Facebook'ta sever misiniz?