Yazlık Etek Dikimi

-

Yazlık Etek Dikimi
Bu sefer de elimdeki sevdiğim bir kumaşla etek dikmeye karar verdim. Ayrıntıları aşağıda bulabilirsiniz arkadaşlar. Eteğimizi dikebilmek için öncelikle elimizdeki kumaşı defalarca katlayıp aşağıdaki hale getiriyoruz.

Yazlık Etek Dikimi
Bu hale getirdikten sonra aşağıdan ve yukarıdan kesiyoruz. Aşağıdan kesme nedenimiz eteğin uçlarını yuvarlamak, yukarıdan kesme nedenimiz de bel kısmımız için delik açmak.

Yazlık Etek Dikimi
Üst kısmını fazla kesmeyin çünkü bel kısmı çok geniş olursa toparlamak zor olabilir. Oysa dar olursa katlar, tekrar kesebilirsiniz. Kumaşın kesildikten sonra açılmış hali aşağıdaki gibi olacaktır.

Yazlık Etek Dikimi
Zaten eteğin tam daire kloş duracağını da buradan görebiliyoruz :)

Daha sonra beli için üç parça kumaş kesiyoruz. Ben bunların ölçüsünü büyük parça 52 cm, küçükleri de 27 cm olarak kestim. Büyük olan ön, küçükler ise arka iki parça olacak. Arkayı tek parça da alabilirsiniz, sadece ben böyle tercih ettim. Yükseklikleri de 8 cm olarak aldım. Bu kumaşları birleştirip bel dairesini oluşturuyoruz.

Yazlık Etek Dikimi
Daha sonra eteğin bel kısmıyla bu parçayı birleştiriyoruz.

Yazlık Etek Dikimi
Eteğin bel kısmı bittikten sonra beline lastik geçiriyoruz. Burada size püf noktası vereyim; lastik ne kadar kalın olursa etek bele o kadar güzel tutunuyor ve şık duruyor. Benim elimde geniş lastik yoktu, şimdilik ince lastik geçirdim en yakın zamanda kalın alıp değiştireceğim.
Bir sonraki aşama eteğin alt kısmı olacak ve ben eteğin desenlerinde de sarı renkli çiçekler olması nedeni ile sarı bir şifonla altına renk katmayı düşündüm. Eteğin ucunun çevresini ölçebilmek için bir yerden işaret koyup eteğin alt çevresini ölçtüm.

Yazlık Etek Dikimi
Eteğin alt çevresi tam 555 cm geldi :)
Şifonumu katlayarak serdim ve yetecek uzunlukta şeritler halinde kestim. Bir de siyah tül eklemek istedim ve ondan da daha geniş şeritler halinde kestim. Sarı şifonu 5-6 cm, siyah tülü ise 10-11 cm genişliğinde şeritler halinde hazırladım.

Yazlık Etek Dikimi
Sarı şifon akmasın diye çakmakla kenarlarını yaktım. Kenarları dikmek 555 cm için hem çok uzun ve yorucu olacaktı hem de sarı kumaşımı fazla israf etmek istemedim, daha onunla planlarım var :)

Dikkat ellerinizi yakmayın. Ben bir iki kere yakar gibi oldum :)

Yazlık Etek Dikimi
Siyah tül ve sarı şifonumu eteğin altına sabitledim. Sonra da dikişe geçtik ve eteğimiz tamamlanmış oldu. Tek sorun 555 cm bitmek bilmiyor :)

Yazlık Etek Dikimi

Yazlık Etek Dikimi

Yazlık Etek Dikimi
İster badinin üzerinden giyebilir, isterseniz de içerde bırakıp kemerle şıklık katabilirsiniz.
Kolay gelsin…

36 yorum gelmiş

  1. yagmuryurek

    tuttum bu eteği en ilk bunu denicem (kolay göründü gözüme ) tabi 555 cm ilgili bi fikrim yok:D gene başarılı bi çalışma olmuş ellerinize sağlık

  2. renkli dunyali

    Çokk güzel olmuş ellerine sağılk, bide anlatım dilin herkese hitap ediyor, ben de yapmak istiyorum heveslendim şimdi. Birde soru sorayım, kumaş olarak ne önersiniz, yani nasıl bir kumaş almalıyım?

  3. senayatilgan

    Teşekkür ederim renkli dünyalı :)
    Herkesin anlayabileceği bir dilden anlatıyorum çünkü bildiğim dil bu gerçekten. Dikiş terimlerini, veya kumaşların adlarını bile tam bilmiyorum :) Ben bu eteği yaparken likralı ağır dökümlü bir kumaş kullandım. Likralılarla çalışmayı seviyorum. Her türlü kumaş olur ama kumaş likralı değilse bu kez eteğe fermuar dikme gerekliliğiniz doğacak. Tek değişen şey o olacaktır. Hafif kumaşlar tercih ederseniz bel çemberinin yüksekliğini ya daha kısa tutmanızı ya da kalçanıza kadar uzatmanızı öneririm. Diğer kumaşlarda tam daire biraz kabarık ve şişman hissi de verebilir bilemiyorum :) Siz likralı ağır bir kumaş seçin en iyisi :) 

  4. O kadar guzel anlatmisinizki ,,,hemen etek dikesim geldi,,evi aradim ama kumas bulamadim:))

    Elinize saglik gule gule giyin!
    Bayiliyorum bu klos kesimlere 

  5. senayatilgan

    semanazlimo teşekkür ederim. Geçen yıl diktiklerimde resim yok ama elimden geldiğince yorumlarda anlatmaya çalıştım sorduklarında :)

  6. esinn43

    bu eteğin önü ve arka olacak şekilde ayrımı kestiniz yoksa bütün mü merak ettim bende yapıcam da çok hoşuma gittti katlayıp açıpta etek yapma fikrine bayıldım.bi parça kesip yandan dikiş mi aptınız.cvp

  7. senayatilgan

    Hayır ayrı kesmedim. Kumaş likralı olduğu için en aşta gösterdiğim gibi kumaşı katlaya katlaya ilk resimdeki hale getirip kesin beli için yer açılacak. Likralı olduğu için içine giriyorsunuz belde de lastik var ve düşmesini engelliyorsunuz. Fakat eğer likralı kumaşınız yoksa aynı işlemleri yapın fakat arkaya bir fermuar yeri kesin sonradan. Fermuar kadar yer kesseniz arkadan giyip çıkarmanıza yetecektir. Başka birşey değişmez.

  8. esinn43

    benim 1 metre kumaşım var dı dediniz gibi katladım yukardan ve aşşadan kestim biçimsiz bi şekil aldı.iki parça olarak kesilmiştir die 1metre kumaşı katladım ortan ikiye kestim ön ve arka çıksın die bi parçasını kestim olmadı diğerini kesmedim.yorumu bekleyeymişim bekleyemedim de.:(
    kumaşımda kanvas keten di yazık oldu neyse onu pantolon luk ayarlayarak kurtarcem.

  9. senayatilgan

    Bence küçük bir kumaşta dene mantığını anlamak için çok büyük bir kumaşa gerek yok hatta kağıt mendille bile deneyebilirsin. Düüzgün katladıktan sonra düzgün bir daire ve bel çıkacaktır. Kağıt mendil fikti iyi bence br dene bakalım :) Denemeden öğrenemezsin, keşke önce önemsiz bir kumaşta test etseydin çok üzüldüm şimdi kumaşına esinn43.

  10. senayatilgan

    Aynen zulalttan kese biçe öğrendim. Etek istedim kestim başka birşey çıktı ortaya sonunda ama öğrendim sonunda :) esinn43 sadece güzel bir kumaşla başlamış ona üzüldüm :)

  11. esinn43

    evet ya sorma rengide hardal rengi aslında ben kursa gidiyorum da kloş etek çalışmışım farkında diilim neden çünkü elbisenin eteği ni böyle çalışmışım geç farkettim hatta kalıbım da varmış başka kumaş aldım da onla yaptım ama benim ki basit oldu etek uçlarını düzeltince resmini yayınlarım.benim hardal rengi olan kumaşım azdı senin kaç metre kumaş gitti bu eteğe senin etek ucu çok hoşuma gittiydi.bendeki kalıpla kumaş katın da 2 adet çıkardım ön ve arka sende öyle yapmadın mı?
    aslında ben kagıt peçeteyle yaptım ilk eteği gördüğümde küçük kumaşla deniycem bakam.
    ben 1 saat dayanamadım ki :D HEVESE GELDİM FIRLADIM KUMŞIN YANINA BAKAM CEVAP YA GELCEK YA GELMİCEK DEDİM.senin etek uçları hoşuma gitti

  12. esinn43

    bu etek o zaman baya bi kloş baksana sen bana kaç metre kumaş kullandını söle o zman daha iyi anlıcem.
    sen kalıpsız yaptın ben kalıp kullandım için 2 ayrı kumaş kullandım,sen anladım kadarıyla bi parça kumaştan yapıp yandan birleştirmişsin dimi.
    kaç kez katlama yaptın ben resimden 2 katlama yapmışın gibi gördüm.senin kumaş renkleri çok güzelmiş sarı renkte açmış kendini bide sarı badi de giymişin pek yakışmış maşallah.:)
    ben jarse kumaştan yaptım siyaha küçük renkli puanlı çok güzel oldu ben beline drek siyah bandı geçiriverdim ugraçmadım o kadar :D

  13. senayatilgan

    esinn43 öncelikle etek kloşun en üst mertebesi yani tam daire :) Eteği yere serdiğimde tam bir daire ve ortasında bir delik varmış gibi duruyor :) Yaklaşık 9-10 metre kare bir kumaşım vardı herhalde çünkü ben kumaşları metreyle değil parça işi pazardan alıyorum. Göz kararı ‘evet bunu alayım bundan etek yaparım’ diyorum ve alıyorum :) Katlama sayısına gelince kumaşı iki kere katlayıp kare haline getirdikten sonra 2 veya 3 kere katlamışımdır herhalde. Aslında ne kadar fazla katlarsan kesim o kadar düzgün oluyor ama bu seferde makas o kadar katı kesmeyebiliyor. Onun için aslolan makasın kesme kapasitesi esinn43..
    Ha birde eteğin sadece belinde dikiş var. Tam daire kısmında bir kesik veya dikiş yok gerek duymadım çünkü kumaş likralıydı. Fermuar gereken bir kumaşım olsaydı o zaman arkadan keserdim herhalde :)

  14. esinn43

    hehh şimdi oldu daire oldugunu anlayınca dikilmiceni anladım o kadar da diil yaniiii:D
    şimdi anladım canım saolasın anlatmak için baya bi çaba sarfettin ilgin için çok saol makbule geçti saolasınn.ugraştırdığım için de kusura bakma ama çok merak ettim nasıl yaptını napiim..:(
    sırf bu eteğe o kadar kumaş mu harcadın kız.
    evde küçük kumaşla dün ugraştım kestim kestim atıverdim amaan ne beceriksizim dedim anlayamadım bi türlü dedim kızdım dı gali.

  15. senayatilgan

    esinn43 resimlerle anlatamıyorumya gösteremediğim için de sanki yeterince anlatamamışım gibi geldi de bu anlatma çabam o yüzden :) Tekrar kumaş ziyan etmeni istemem doğrusu :) Valla o kadar kumaş harcadım bu eteğe :) Fakat bu kumaşı zaten etek yaparım diye gözüme kestirmiş ve almıştım :)

  16. esinn43

    bi kumaş daha alıp bidaha yapcem seninki gibi eşim kızıyo kaçıncı etek bu die.bu arada dikişi nerde öğrendin.bende istemem ziyan ettim mi üzülüyorum.kumaşları bende cuma pazarından alıyorum.bazen çok ucuz kumaşlar geliyo mesela 1tl lik kumaşların içinde kot etek yapılcek kumaş buldum evde diktim 1 tl ye kot eteğe sahip oldum.sen hangi şehirde oturuyosun siteyi açtımgım da heryer de sen varsın walla :)
    sen anlatabiliyosun da :) benim anlamam zor oldu sen kendinde hata arama :D
    ORDA NE KADAR KUMAŞ FİYATLARI KENDİN YAPIP GİYMEK O KADAR ZEVKLİ OLUYO Kİ ANLATMAM.

  17. senayatilgan

    esnn43 ben küçüklüğümden beri dikerim :) Bebeklerime elbise dikerek başladım ve hatırladığım ilk dikiş makinem küçücükti babam rus pazarından almıştı :) Kimse öğretmedi bana dikişi ama yaptığım herşeyede aferim dediler yüreklendirdiler beni sağoldunlar. Annemin elbiseleri etekleri herşeyi, babamın eşantiyon kumaşları ve hatta annemin gelinliğini kese biçe kendimce öğrendim dikişi :) Bak şimdi hatırladım o günleri :(
    Ben şimdi Edirnedeyim ve bende kumaşlarımı cuma pazarından alıyorum. Eğer özel birşey arıyorsan kumaşçıya giderim ama istediğim kumaşıda bulamam çünkü çok fazla çeşit yok buralarda :) Ama cuma pazarında iki kumaşçı var parça parça 2 liraya, 2,5 liraya bazende 5 liraya kocamaaaan kesilmiş kumaşalar oluyor ortaya karışık. Bir giderim dünyanın kumaşını seçekr gelirim. O anda aklımda birşey yoktur sadece kumaşı beğenirim , bazende kumaşı görünce şu kumaştan bluz yaparım derim mesela ilham orada gelir :) Yani planlı yapılan birşey değil benim dikişlerim o an içimden ne gelirse canım ne çekerse anlayacağın :) Pazarı ve kumaşçıları çok seviyorum :D Hafta sonu Bursada düğündeydim SÜrprizli Şık Kıyafetimi giydim ve herkesin ağzı açık kaldı :) Onlar dünyanın parasını vermiş ben 5 liraya mal ettim elbisemi… Nasıl mutluydum nasıl bilemezsin :)

  18. esinn43

    SENAYCIM ÇOK TATLISIN O KADAR İÇTEN ANLATIYOSUN Kİ OKUMAYA DOYAMADIM :).O GÜNLERİ HATIRLATMAMA ÜZÜLDÜM AMA NİE SURTINI ASIYON ASMA.:D O ŞIK KIYAFETİN SİTEDE VAR MI MERAK ETTİM İNAN Kİ :)
    BURDA DA OLUYO 2 LİRAYA KUMAŞLAR.İNSANIN ELİNDEN GÜZEL ŞEYLER ÇIKIMI DAHA Bİ GURURLANIYO NELER NELER YAPTIM Bİ GÖSTEREBİLSEM SANA.

  19. esinn43

    ŞENAYCM BİZ KURSA GİTDİK DE ANCE ÖLE ÖĞRENDİK ÇAT PAT KİMİ İNSAN DAHA MARİFETLİ OLUYO BENDE GEÇ ÖGRENEN Bİ İNSAN OLARAK ÇOK KIZIYORUM KENDİME İLLA Bİ HATAM OLUYO YAPTIGIM DİKİMLERDE :( KENDİ BAŞIMA YAPTIKLARIM DAHA Bİ HATALI BU KADAR DA OLMAZ AMA DİMİ :(

  20. zulaltan

    10 parmağında 10 marifet şenay için söylenmiş zaten :) dikiş var, amigurumi var, takı var, kapı süsü gibi ev dekorasyon işi var bir de üstüne çevre mühendisi geri bir şey kalmadı be 10 marifeti doldurdu :) maşallah nazardan korusun allah :) ha bir de dünya güzeli kızı var, iyi bir anne daha ne olsun demi :)

  21. senayatilgan

    Çok teşekkür ederim kızlar… Zulaltan vallahi böyle düşünmene, düşünmenize çok sevindim gerçekten… Seviyorum böyle şeylerle uğraşmayı birazda yetenekli doğmuşum herhalde canım annemden :)
    Ayrıca o günleri hatırlayınca çocukluğum ne kadar hızlı geçmiş diye üzüldüm yoksa başka bir üzüntüm yok çok şükür :)

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Kumaşla düğme kaplama

| | 0 Yorum

Pratik kumaş kundak

| | 0 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kadife iğnedenlik

| | 0 Yorum

Şapkadan iğnedenlik

| | 0 Yorum

Değişik bir prova mankeni

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum

Video: Makinede düz dikiş nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Cam kavanozlu iğnelik yapımı

| | 0 Yorum

Kumaş ve tülden dekoratif manken

| | 3 Yorum

Video: Kumaş çanta nasıl yapılır?

| | 1 Yorum

Kumaştan kaftan dikimi

| | 0 Yorum

Yün süslemeli yelek

| | 0 Yorum

Kumaş fiyonk toka

| | 0 Yorum

Perde kumaşlarından örtü yapalım

| | 0 Yorum

Şeffaf plaj çantası

| | 0 Yorum

Astarlı keten pantolon

| | 0 Yorum

Kumaş yoyo yapımı

| | 0 Yorum

Poplin kumaştan emzirme önlüğü

| | 0 Yorum