Ponpon nasıl yapılır?

-

ponpon-nasil-yapilir
Eskiden anneannelerimizin ördüğü ponponlar şapkalarımızı süslerdi. Her şapkanın olmazsa olmazıydı sevimli ponponlar. Zamanla ponponlar da sadece örgü şapkaların bir parçası olmayı bıraktı ve dekorasyonun her alanında kullanır hale geldiler. Ponpon demetinden çiçekler, ponponlardan oluşan paspaslar hatta sadece ponponlardan oluşan şallar bile görmek mümkün.

ponpon-nasil-yapilir-1
Dolgun görünümlü bir ponpon için ip seçimi çok önemli. Bu sebeple orta kalınlıklardaki yumakları tercih etmenizi tavsiye ederim. Ayrıca ponpon yaparken yünün büyük bir çoğunluğunu atacağımız için yine ucuz kumaş seçmek daha akıllıca olacaktır.

ponpon-nasil-yapilir-2
Ben makinalar yerine elimde sararak ponpon yapmayı tercih ediyorum, sebebi ise bana göre hem daha hızlı hemde daha pratik bir yol olması. Öncelikle elimize tıpkı yumak yaparken olduğu gibi yünü sarıyoruz; yeterli olduğunu düşündüğümüzde ipin boşta kalan ucu ile ortadan sararak ponponumuzu bağlıyoruz.

ponpon-nasil-yapilir-3
Tıpkı bir kurdele gibi oluşan şeklimizde iki yanda kalan yerleri makas yardımı ile kesiyoruz.

ponpon-nasil-yapilir-4
Kesim işleminden sonra ponponumuzu kırpmaya başlıyoruz, biz kırptıkça ponponumuz yavaş yavaş şekillenecektir. Çok fazla küçük kalmaması için sonuna doğru geldikçe makasımızı daha kontrollü kullanmamız gerekecektir.

ponpon-nasil-yapilir-5
Aynı işlemi kırmızı yumak ile de yaptım.

ponpon-nasil-yapilir-6
Ponponları sarış yönteminize göre çeşitli desenler elde edebileceğinizi biliyor musunuz? Ben bunu onlarca ponpon sardıktan sonra kaza ile keşfettim :) Farklı renkteki iplikleri kullanarak ve sarış şeklinize göre desenli ponponlar yapabilirsiniz.

ponpon-nasil-yapilir-7
Yeşil rengi ortalayarak sardığım kırmızı ip yardımı ile ponponun bir kısmında kırmızı desen oluşmasını sağladım. Yünleri bir kutu veya naylon poşetin içinde kesmenizi tavsiye ederim çünkü kırpılan yünler etrafta olduça fazla dağınıklık yaratacaktır.

ponpon-nasil-yapilir-8
Tam tersi kombinasyon ile kırmızı ip üzerine sardığım yeşil iple de yeşil bir desen elde ettim. Yünleri sararken dolgun bir ponpon için çok sarıp sonra elinizden çıkaramayabilirsiniz o yüzden arada elinizden çıkabiliyor mu diye kontrol etmekte fayda var :)

ponpon-nasil-yapilir-9
Ben öyle ortalamak ile falan uğraşamam diyenler de her iki ipi gelişi güzel sararak kırçıllı bir ponpon modeli elde edebilirler. Hatta burada ikiden fazla renk kullanıp rengarenk bir ponpon da yapabilirsiniz.

ponpon-nasil-yapilir-10
3 kat olarak kullandığınız ipiniz ile ponpon üzerinde daire dahi yapabilirsiniz :) Biraz alıştıktan sonra sarma yönteminizi değiştirerek ponpon üzerinde istediğiniz gibi figürler yapabileceğinizi göreceksiniz. Çok kolay değil ama özenli ve planlı bir sarma yöntemiyle mümkün.

ponpon-nasil-yapilir-11
Renkli yumaklar ile yaptığınız ponponlar ile gelin buketleri yapabilirsiniz. Bir arkadaşımın düğünü için renkli ponponlar ve keçeler kullanarak hazırladığım buketin bir resmi.

ponpon-nasil-yapilir-12
Yine arkadaşımın bir organizasyonunda beyaz ponponları masanın üzerinde kar görüntüsü yaratmak için hazırlamıştım.

ponpon-nasil-yapilir-13
Desenli ponponlar için birbirini patlatacak, ön plana çıkaracak renkler seçmeniz durumunda ponponlarınız çok daha güzel ve dikkat çekici olacaktır. Özellikle mavi ve pembe karışımı benim favorim. Ayrıca eğer iplerinizden biri siyah ise ikinci iple oluşturduğunuz desen daha çok ortaya çıkacaktır. Siyah yün iyi bir zemindir.
Ponpon yapılış adımlarını detaylı ve uzun anlatımlı olarak buradan okuyabilirsiniz.

2 yorum gelmiş

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
zeynepharikalardiyarinda

Video: Amigurumi horoz yapımı (beden)

| | 0 Yorum

Video: Amigurumi Örgü Çilek Yapımı

| | 0 Yorum

Amigurumi elma yapımı

| | 0 Yorum

Motifli örgü top yapımı videolu anlatım

| | 0 Yorum

Amigurumi ayıcık yapılışı

| | 1 Yorum

Amigurumi örgü kedi tarifi

| | 0 Yorum

Amigurumi örgü oyuncak kedi tarifi

| | 0 Yorum

Video: Amigurumi örgü oyuncak Uykucu Bebek

| | 2 Yorum

Amigurumi örgü ağaç yapılışı

| | 0 Yorum

Örgü oyuncak ren geyiği

| | 19 Yorum

Amigurumi denizanası anlatımlı

| | 2 Yorum

Amigurumi fil yapımı – anlatımlı

| | 34 Yorum