Ahşap boyama nasıl yapılır? Uygulamalı anlatım

-

ahsap-mobilya-nasil-boyanir-diy-ornekleri-1
Salonum için ahşap çiçeklik boyadım, aşamalarını da fotoğrafladım ki daha anlaşılır olsun. Bu tarz ham ahşap ürünleri mobilya atölyelerinden ya da hobi marketlerden bulabilirsiniz. Ben rafımda olduğu gibi boya olarak yine Polisan’ın X1 anti aging kokusuz parlak boyasını tercih ettim. Çünkü hem kokusuz oluşuyla evin içinde rahatlıkla çalışabildim, hem de parlak oluşuyla zımpara ve vernik gerektirmiyor.

Geniş alanları boyarken boyayı fırça yerine süngerle uyguluyorum çünkü süngerin dokusu daha çok hoşuma gidiyor, fırça gibi çizgiler bırakmıyor. Daha doğal ve homojen bir görünüm elde ediliyor.

Süngerin yanaşmadığı dar alanlardaysa yumuşak bir fırça kullandım. Sıkışık bölgeler için böylesi daha sağlıklı sonuç veriyor.

İlk katı boyadığınızda kapanmayacak gibi gelebilir, bu sizi yıldırmasın. (İlk kat fotoğraftaki gibi duruyor) Bu boyayla iki kat boyamak kapatıcılık açısından yeterli oluyor. İki uygulama arasında en az 6 saat beklemelisiniz.

Boyama işlemi tamamen bitip kuruduktan sonra biraz renk gelmesi ve salonumla uyumlu olması için su bazlı bronz rengi metalik ahşap boyası ile eskitme yaptım. Biraz boyayı bir kaba boşaltıp küçük bir süngerle inceltilmiş olarak aldım ve hafif yatay hareketlerle istediğim yerlerine sürdüm. (VİDEO: MUMLA ESKİTME NASIL YAPILIR?)

Bu işlemi yaparken boya istemediğiniz yerlere bulaşırsa üzülmeyin. Çünkü alttaki boya parlak ve yağlı boya gibi sabit bir boya olduğundan kolayca temizleme şansınız var. Metalik boyayı da istediğim yerlere uyguladıktan sonra çiçekliğim kullanıma hazır hale geldi.

Çiçekliğimin son hali bu. Siz de ham ahşap eşyalar alıp kendiniz boyayabilir ve bu hale sokabilirsiniz. Öncesi ve sonrası arasında nasıl büyük fark var değil mi?

Bir Cevap Yazın

Gülhan

üretmeyi, renklerle oynamayı seven hobi aşığı bir anneyim. kişiliğim gereği hobinin tek bir çeşidiyle değil farklı işlerle uğraşmayı çok seviyorum. bana instagramda gulhanin_hobi_bahcesi hesabımdan ulaşabilirsiniz.

Eski sandalyeyi peçete dekupaj ile yenileme

| | 0 Yorum

Polisan ile yemek masası boyama – DIY

| | 3 Yorum

Mobilya boyama-zigon sehpa yenileme

| | 0 Yorum

Mutfak dolabı boyama – DIY fikirleri

| | 10 Yorum

Portmanto boyama nasıl yapılır? – DIY

| | 2 Yorum

Dolap ve komodin yenileme – DIY

| | 6 Yorum

Dresuar boyama

| | 0 Yorum

Mobilya boyama; ahşap raf yenileme

| | 2 Yorum

Sehpa yenileme nasıl yapılır?

| | 7 Yorum