Arabalı örgü bebek beresi yapımı

-

araba-suslemeli-bere-yapimi-aciklamali-bebek-orguleri
Sarı renkli, minik araba motifi süslemeli örgü bebek beresi yaptım sevgili hanımlar. Bu cici bebek beresinin yapımında Nako’nun bebek yününü kullandım. Yapımı gayet kolay, siz de yapabilirsiniz. Hadi anlatalım:

90 ilmek iki ters iki düz 8 sıra örerek lastik yaptım. Ardından düz örgüye geçtim. Örgüm 1 el basımı olana kadar örmeye devam ettim. Örgüm 1 el basımı uzunluğa gelince kesme işlemine geçtim.
Kesme işlemini her zaman örgümün ön yüzünde yaptım. Kesmenin birinci sırasında 2 ilmek ördüm 1 ilmek kestim.
Arka sırayı dümdüz hiç kesme yapmadan ters ördüm.
Kesme işleminin ikinci sırasında 1 ilmek ördüm 1 kestim, bütün sıra sonuna kadar bu işlemi tekrarladım.
Kesme işleminin bundan sonra ki kısmında şişimde 8 ilmek kalana kadar her ilmekte kesme işlemi yaptım.
Şişimde 8 ilmek kaldığında örgümdeki ipimi yünden bir miktar uzunlukta kestim ve bu ipi iğneye geçirdim. Ardından iğne yardımı ile şişimde kalan 8 ilmeği iğneye geçirdim ve şapkamı ters kısımdan diktim.

Tığ işi araba figürü:

Araba figürünü tığ ile ördüm. 15 ilmek çektim ve iki sıra üçlü trabzan yaptım. Arabanın cam kısımlarını oluşturmak için ise 8 ilmek çektim, trabzanımın 6. ve 7. sırasına iki tane üçlü trabzan yapıp birinci camın oluşumunu sağladım.
Tekrar 8 ilmek çektim ve 10. sıraya 3’lü trabzan yaptım. Ardından arabanın cam kısmını battı çıktı ile doldurdum.
Tekerlekler için ise 8 ilmek çektim, bir halka oluşturdum ve bu halkayı battı çıktı yöntemi ile doldurdum. Bu parçadan iki tane yaptım.

Bu yaptıklarımı da bereye diktimve araba figürlü bebek beresi hazır olmuş oldu.

Herkesi bloguma da beklerim.

Bir Cevap Yazın

Eşekli bebek beresi yapımı

| | 0 Yorum

Pastel renklerde, çok şirin, eşek formunda bir tığ işi örgü bebek beresi yaptım. Bu sevimli bebek beresini siz de örebilirsiniz, yapılışını anlatmaya çalıştım. Bu arada dünyanın en güzel gözlerinin eşeklerde...

Haroşo bebek beresi örgüsü

| | 0 Yorum

Merhabalar herkese. Bugün sizlere minik yeğenim Fatma Hilal bebek için ördüğüm berenin yapımını anlatacağım. Haroşo örgü ile yapılan bu sevimli bebek beresinin yapılışını anlatmak istiyorum: *60 ilmek haroşodan başlıyoruz. *10...

Şişle bebek beresi nasıl örülür?

| | Şişle bebek beresi nasıl örülür? için yorumlar kapalı

Evin tavan arası, içine göre daha huzurlu, tenha ve el işi yapmaya müsait olduğu için el işi yapmak istediğimde tavan arasının yolunu tutarım. İşte böyle zamanların birinde, hem de örgüye...