Baykuşlu kırmızı tığ işi örgü bebek beresi yapımı

-

tig-isi-orgu-kirmizi-baykus-bere-yapimi

Kırmızı, baykuş modelli tığ işi örgü bebek beresi çok sevimli bir model. Bebekler ve küçük çocuklar için çok uygun olan örgü şapkama başlarken önce sihirli halka yaptım ve 5 tane ikili trabzan uyguladım. Tığ işi zincir nasıl çekilir, trabzan nasıl yapılır öğrenmek için 10marifet.org arama çubuğuna “video tığ işi” yazabilirsiniz, bu videolar ile kolayca tığ işi öğrenebilirsiniz.

Daha sonra baş ölçüsüne göre arttırma yaptım. Şapkam baş ölçüsüne gelince arttırmayı bıraktım. Öreceğiniz bebeğin ya da çocuğun yaşına, baş ölçüsüne göre ayarlayarak yapacaksınız bu arttırmayı. Kulak kısmına gelecek şekilde şapkamdan ilmek çektim ve kulak kısmını yine ikili trabzan şeklinde uyguladım. Daha sonra farklı renklerdeki ipleri kulak kısmına geçirdim ve saç örgüsü yaptım.

Gözler için ise yine zincir çekip sihirli halka yapıp 5 tane 2’li trabzan yaptım ve diğer sırada arttırma işlemine geçtim. Gözün büyük kısmı istediğim genişliğe gelince bitirdim. Küçük kısımını da aynı şekilde yaptım ve daha küçük ölçüde tuttum. Gözleri şapkama diktim. İstediğiniz ifadeye göre dikebilirsiniz; yan taraflara bakabilir, şaşı olabilir… Burun için ise üçgen şeklinde iki trabzan oluşturdumve yine bereye diktim.

Kulaklar için ise sihirli halka yapıp 5 tane ikili trabzan ördüm. Bu sefer arttırmayı üç katına çıkarttım ki yuvarlaklık oluşsun. Bu şekilde iki parça ördüm ve şapkama direker taktım.

Siz de bu şirin bereden örebilirsiniz, umarım tarif işinize yaramıştır.

Sizleri bloguma da beklerim :)

Bir Cevap Yazın

Kalp motifli bebek beresi yapımı

| | 0 Yorum

Eşekli bebek beresi yapımı

| | 0 Yorum

Haroşo bebek beresi örgüsü

| | 0 Yorum

Şişle bebek beresi nasıl örülür?

| | Şişle bebek beresi nasıl örülür? için yorumlar kapalı

El örgüsü bebek beresi

| | 0 Yorum