Buz perisi – fimodan kolye yapımı

-

fimo-hamurundan-kolye-yapimi-taki-tasarim

Tüm katılımcıları güzel çalışmalarından ötürü kutluyorum. Hafızam beni yanıltmıyorsa, bu benim katıldığım ilk yarışma. Malzeme ve tekniğin serbest olmasının yanı sıra, sonucun bir jüri tarafından belirlenecek olması hoşuma gitti. Zira “yarışmaya katıldım, arkadaşlar haydi bana oy verin” formatlı yarışmaları pek sevmiyorum. 10marifet’e ve Kartopu’na teşekkürler.
Yarışmaya polimer kil çalışmamla katılmak istedim. Adı BUZ PERİSİ.

fimo-hamurundan-kolye-yapimi-taki-tasarim-1

Ana malzeme polimer kil.
Fimo: 052 Glitter White (opak), Fimo: 014 Transparent White, Fimo: 374 Transparent Blue, SculpeyIII: Metalik mavi (opak)

Bilmeyenler için not: Transparent killer yarı saydamdır ışık geçirir, anlatımda “T” diye anacağım. Opak olanlar mattır, ışık geçirmez, anlatımda “O” diye anacağım. Metalik olanlar sedefsi bir parlaklığa sahiptir, anlatımda “M” diye anacağım. Glitter killerde çok minik pul pırıltılar içerir, anlatımda “G” diye anacağım.

Vernik: Diamond Glaze. Makarna makinesi, akrilik merdane, kesiciler, şekillendirmede kullandığım ebeşuar, tığ ve en önemlisi parmaklarım :)  Hayalet tel, renksiz kristal boncuklar, pense, keski, halkalar, papağan klips. Bir de resimde olmayan, arkası düz yapıştırılabilen kristal boncuklar.

Sırasıyla (T.Beyaz), (T.Beyaz+T.Mavi), (M.Mavi+G.Beyaz) killeri resimdeki gibi yerleştirdim. Merdaneyle biraz incelttikten sonra makarna makinesinden geçirdim. Sonra çizgiler dikey gelecek şekilde katlayarak tekrar tekrar makarna makinesinden geçirdim. Bu işlemi, renkler arasında belirgin hat kalmayana kadar defalarca (30-40 kez) tekrarladım. Bu tekniğin adı Skinner Blend’dir.

Renkler istediğim duruma gelince kili yaklaşık 3 cm eninde, 1 mm kalınlığında olacak şekilde son kez makineden geçirdim. 2 cm.lik parçalar halinde kestim.

Kestiğim parçaları hafifçe öne arkaya kaydırarak, üst üste yerleştirdim. Kenarlarından bastırarak ovalleştirdim. Oval şekli bozmadan uzattım. Şimdilik işi bitti, sırasını beklemek üzere kenara çekildi :) Bu tekniğin adı Ikat’ir.

Kolyeye adını veren perinin resmini çizdim ve düzgünce kestim. M.mavi ve G.beyazı karıştırarak hazırladığım kili makinenin en kalın ayarında açtım. Kestiğim resmin izini kil üzerinde belirledim.

Kullanacağım hayalet telden biraz daha kalın bir teli, kolyenin deliğini oluşturmak üzere, bu kilin üzerine bastırarak yuva açtım ve orada bıraktım. İzin kenarlarından kabaca keserek fazlalığı çıkarttım. Aynı kilden açtığım ikinci parçadan, bu sefer dikkatle ve temiz bir kesiyle, perinin profilini hazırladım. Rölyef tekniği ile yüz hatlarını belirledim. İki parçayı üst üste koyarak ve dikkatle bastırarak yapışmalarını sağladım.

fimo-hamurundan-kolye-yapimi-taki-tasarim-6Kenarlarda oluşan çapakları keserek ve parmak ucuyla okşayarak düzelttim.
Kenarda sırasını bekleyen desen blogundan ince dilimler kestim. Bu dilimleri perinin saçlarını oluşturacak şekilde yerleştirip şekillendirdim.

Kullandığım killerden boncuklar yaptım. 110 derecede 30 dakika fırınladım.

Eğer Transparent kil kullanıyorsam fırından çıkarma anı çok heyecanlı oluyor. Çünki pişmeden önce opak olan kil ancak piştikten sonra saydamlaşıyor. Ve karışımları doğru yapmamışsanız istediğiniz rengi elde edemeyebiliyorsunuz. Yaşasın tam istediğim gibi olmuş :) Saçlar uçlara doğru degrade bir geçişle saydamlaştı buz gibi görünüyor.

Figürün önce arkasını, sonra ön yüzünü 2 kat vernikledim. Ön yüzdeki vernik tam kurumadan, arkası düz kristal boncukları yerleştirdim. İyice kuruduktan sonra son olarak kalınca bir vernik sürerek boncukların gömülüp iyice sağlam durmasını sağladım.

Son işlem olarak hayalet teli geçirip, kristal ve daha önce yaptığım kil boncuklarla süsledim. Ohhh bitti :) Şimdi en üstteki resimlere tekrar bakabilirsiniz.

Çok istememe rağmen, kurallar gereği, bu çalışmamı blogumda, yarışma sonuçlanana dek yayınlamayacağım.
Yarışma duyurum.

5 yorum gelmiş

  1. kahvesevmem

    yok artık insaf diyorum. elleriniz dert görmesin. ne güzel de anlatmışsınız. azıcık ucundan yapabilsem şu işi, yeğenimin oyun hamurlarıyla bile düzgün bir şey yapamıyorum, nerde fimodan yapacağım :) ama size hayran oldum. diğer işlerinize de baktım, mükemmel hepsi.

  2. leynum

  3. elifly

    Müthiş güzel olmuş :) yarışmanın serbest teknik olması ve ayrıntılı anlatım gerektirmesi ne kadar güzel olmuş. Hiç bilmediğimiz çalışmalar hakkında bile bilgi alabiliyoruz. Emeğinize sağlık ve yarışmada bol şanslar :)

Bir Cevap Yazın

Polimer kilden minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil hediye fırsatı

| | 0 Yorum

Fiyonk detaylı bebek taytı – çekiliş

| | 0 Yorum

Polimer kil minyatür eğitimi

| | 0 Yorum

Fimo minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil (fimo) minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

10marifet’in doğum gününü böyle kutladık

| | 1 Yorum