Çikolata kutusundan çerçeve yapımı

-

çerçeve yapımı Kışın karanlık günleri bazen (mi her zaman mı) içimizi karartıyor. Yazın bunaltan güneşini, sıcağını özlüyoruz. Aklınıza Ağustos ayının Antalya’sını getirin. Sıcaklık + 40 C . İnsan nasıl serinleyeceğini bilemiyor. İnsanoğlu böyle. Memnun olmak yok. Aslında ikisinin de kendisine göre güzelliği var. Hele Sonbahar ve İlkbahar’ın o muhteşem renk cümbüşleri. Bugünlerde 80 yaşındaki babamın en büyük şikayeti güneşsiz günler. Hatta hava için bir şiir bile yazmış.

Antalya’da otellerde konaklayan turistler için bir aktivite, yaz aylarının vazgeçilmezlerinden. Deniz güneşin üzerinde batarken onu tutarmış gibi poz vermek ve fotoğraf çektirmek. Geçen yaz ben de kızımın öyle bir fotoğrafını çekmiştim. Bu kış günleri için güzel bir anı. Nasıl değerlendirsem diye düşünüyordum. Yarışma bahane :)

Bu site takipçilerinin çoğu scrapbook hakkında bilgi sahibidir ama bilmeyenler için kısa bir not olarak; bir anıyı hatırlatan bir veya birkaç fotoğraf, süsler ve konu ile ilgili çeşitli objelerle yapılan bir albüm yaprağı çalışması diyebilirim. Benim de son zamanlardaki favorilerimden. İnceliklerini internetten öğrenmeye çalışıyorum. Bir de Shadow Box (Gölge kutusu) var. Bunların 3 boyutlu çerçeveler içerisinde yerleştirilerek yapılanları var. Daha fazla 3 boyutlu obje konulabiliyor. Çerçeve olarak asılıyor. İnsan bakmaya doyamıyor. Aslında hazır satılan 3 boyutlu çerçevelerden alarak da yapabilirdim ama ben geri dönüştürmeyi seviyorum.

Başlangıçta elimde bir çikolata kutusu, kartonlar, bir parça fotoblok, fimo hamuru, strafor küre (bir tane idi) ve kızımın küçüklüğündeki kış temalı bir pastanın üzerinden kalan pasta süsleri olan çam ve kayakçı maketleri, ambalaj kenarlarından kalan beyaz köpük (strafor) vardı.

Önce kutunun kapağını oydum. Kenar renkleri güzel bir kırmızı idi. Ona dokunmadım. Oyduğum çerçeveyi beyaz bir kağıtla kapladım. Aslında bu kaplama işi başlı başına bir kendin yap konusu. Kutu kare gibi görünse de biraz yamuk olduğu için ayrı bir uğraş gerektirdi. Ancak kısaca şöyle söyleyebilirim; önce yapıştırma payı bırakacak şekilde içini oyup, kenarları da yapıştırma payı bırakıp kesmek şeklinde bir yöntem izledim. Fotoğrafı (10x 15 cm) fotoblok üzerine yapıştırdım. Fotoblok etrafına bir damga mürekkebi ile renk yaptım. Bu kağıdı dümdüz olmaktan kurtarıyor. Derinlik veriyor.

Kutunun içi çok güzel bir yaldız kağıt kaplı idi. Ama fotoğrafın renklerini öldüreceği için etrafında çerçeve bırakacak şekilde siyah bir karton yapıştırdım. Arkasına bakan olmayacak ama bu üç boyutlu çerçeveleri konsol üzerinde asmadan kullanmak mümkün. Hoş görünsün diye arkasına yaldızlı bir ambalaj kağıdı (evdeki biriktirilmiş hediye ambalaj kartonlarından) yapıştırdım. Kenarları ile uğraşmayınca bu iş kolay oldu. Ambalaj kâğıdındaki etiket izini de bir kalp ile kapattım.

Kardan adama gelince; altı için köpük strafor kullandım. Başı ve şapkasını fimo hamurundan yaptım. Kürdan ile birleştirdim. Süpürgesi evdeki çalı süpürgesi uçlarından. Şapkasını siyah kartondan  yaptım. Bazen kızım okulda öğrendikleri için bunlar benim ne işe yarayacak diye sorar. İlkokulda silindir yapmayı öğrenmeseydik kardan adamın melon şapkasını nasıl yapacaktık. Öğrenmekten zarar gelmez yani.

Aslında atkısını önce mavi renk ile ördüm. Ama biraz eni fazla geldi ve rengini beğenmedim. Takmadım. Düğmeleri başlıklı toplu iğne ile gövdeye sabitledim.
Çerçevenin alt iç kısmına strafor köpükten bir altlık yaptım. O da kar gibi görüyor zaten. Çamları köpüğe batırdım. Kayakçı ve kardan adamı silikonla yapıştırdım.

çerçeve yapımı

çerçeve yapımı
Başlangıçta elimde,çikolata kutusu, küre bir strafor, resim, eski pasta süsleri ve parça köpük vardı.

çerçeve yapımı
Kutunun kapağını kenarlarında 1 cm kalacak şekilde oydum.

çerçeve yapımı

çerçeve yapımı
Kapağı beyaz kağıtla kapladım.

çerçeve yapımı
Arkasına yazıları kapatmak için evdeki hediye paketlerinden birisini yapıştırdım.

çerçeve yapımı
Kutunun içerisine siyah karton yapıştırdım.

çerçeve yapımı
Resmi bir parça fotoblok üzerine yapıştırıp, kenarlarını damga mürekkebi ile boyadım.

çerçeve yapımı
Çerçevenin altına bir parça strafor köpük yerleştirdim.

çerçeve yapımı
Pasta süslerinden çam ağaçlarına beyaz boya ile kar yaptım.

çerçeve yapımı
Kardan adamın kafasını küçük strafor olmadığı için fimodan yaptım. Mavi atkıyı örmüştüm ama renkleri uymadı diye kullanmadım.

çerçeve yapımı
Kağıttan boyadığım etiket yerine renkli kartondan kestiğim etiketi kullandım.

çerçeve yapımı

çerçeve yapımı
Birleştirip süsledim. Arka taraftaki kalp altında ambalaj kağıdının etiket izi vardı.

çerçeve yapımı

çerçeve yapımı

Kesipyap_20

çerçeve yapımı

çerçeve yapımı
Çerçeve muhtelif yerleri dolaştıktan sonra kızımın odasında, kışın yaz hayali, yazın kış hayali olarak yerini aldı.
Kardan adamları, kayağı seviyoruz ama güneşi de bekliyoruz değil mi?
Geleneksel olduğu üzere; tüm yarışmacı arkadaşlara ve ben kendime de başarılar dilerim.
Yarışma duyurusu linki

4 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 12 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum

Çerçeveden mantar küpe askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Islak mendil kapağından çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Daktilo ve kutu yenileme (diy)

| | 13 Yorum

Çocuklar için mutfak yapımı

| | 3 Yorum

Abajurdan kek standına dönüşüm

| | 2 Yorum

Kendin yap fotoğraflı çerçeve duvar süsü

| | 11 Yorum