Çivi sanatı – filografi nedir, nasıl yapılır?

-

civi-sanat,-filografi-ile-kelebekli-duvar-panosu

Filografi, çivi sanatı, ecnebi ismiyle string art. Son derece göz okşayan, estetik, son zamanlarda da popülerliği artmış bir teknik. Kolayıyla zoruyla, bir ahşap ya da sunta panonun üzerine çiviler çakılıp aralarını nizami bir şekilde teller ya da iplerle doldurma işlemiyle bu çalışmayı yapanlara rastlamaya başladık. Profesyonel anlamda yok olma tehlikesi yaşayan sanat dallarından biri olsa da, el işi – hobi arenasında kendine yavaş yavaş yer buluyor olması sevindirici. Özellikle hat yazıları, çiçek desenleri ve harflerle oluşturulan panolar çok güzel görünüyor. Çivi sanatı – filografide pano üzerine, tasarlanan çizim yapılıyor. Çiviler belli sıklıklarla düzgün bir şekilde panoya bu desen üzerinden çakılıyor. Daha sonra da uygun renklerde teller ya da ipler çiviler arasından geçirilerek desen dolduruluyor. Ama tabii bunu gelişigüzel bir şekilde yapmıyoruz, belli bir nizam olması gerekiyor. İpleri ya da telleri sıkı bir şekilde germek de şart. Kullanılan ahşap ya da sunta tabakanın çok kalın ya da aşırı ince olmamasına da özen gösterilmeli. Kadife, deri gibi kumaşlarla pano kaplanabiliyor da tercihe göre. Çivilerin küçük ve bu işe uygun olanlardan seçilmesi gerekiyor. Kaba saba çivilerle hem iş güzel durmaz hem de pano çatlayabilir. Telleri ya da ipleri örmek için bir çuvaldız, gerektiğinde kesmek için iyi bir kesici alet gerekir. Eğer tel kullanılarak çalışılacak ise ince bakır bobinaj teli kullanılabilir. Hobi mağazalarından ince ve renk renk teller temin edilebilir.

Filografi – çivi sanatı nasıl yapılır, nasıl uygulanır, bunu birkaç video ile görmeye ve kafamızı netleştirmeye çalışalım:

Çivi sanatı ile kalpli pano nasıl yapılır?

Çivi sanatı ile harika bir pano nasıl yapılır?

Tabii ki bu oldukça detaylı ve karmaşık yapıda bir tasarım. Mantığını anlamamıza yardımcı olsun diye ekledik yalnızca. İzlemesi de oldukça zevkli.

Yuvarlak tasarımlı çivi sanatı – filografi pano nasıl yapılır?

Yazılı ahşap çivi sanatı – filografi duvar panosu nasıl yapılır?

10marifet’te yer alan, bizim marifetli üyelerimizin ve misafirlerinizin ellerinden çıkan birbirinden güzel çivi sanatı örneklerini de burada görüyorsunuz. Çok daha fazlası da var elbette. En üstteki kelebek formundaki çivi sanatı panodan sonra hemen aşağıdaki dairesel desenli modern tarzda çalışılmış filografi tablosunu paylaşalım.

civi-sanati-filografi-modern-desen-tablo

Flografi tekniği ile yapılmış bu saat gerçekten son derece özenli bir çalışmanın sonucu.

filografi-civi-sanati-saat-calismasi

Hemen aşağıdaki fesli, bıyıklı çivi sanatı pano da çiviler arasına nakış ipleri gerilip dolanarak oluşturulmuş.

duvar-susu-filografi-biyik-ve-fes-desenli

Özellikle harfli çalışmalarda kağıttan kestiğimiz harfleri, desenleri panonun üzerine koyup etrafından çivileri çakarak, sonrasında kağıdı kaldırıp düzenli bir taban elde edebiliyoruz filografide.

filografi-nasil-yapilir

civi-sanati-filografi-telde-kuslar-ahsap-pano

filografi-sanatiyla-civili-ipli-ucan-balon-duvar-panosu

filografi-ornekleri-civi-sanati-kucuk-oglan-cocugu-portre-pano

filografi-ornekleri-el-yapimi-ataturk-portresi

civi-sanati-stringart-buyuk-tablo

civi-sanati-filografi-fincanlar-pano

stringart-civi-sanati-filografi-mor-sari-hat-pano

Bir Cevap Yazın

shane

Filografi portre çalışması

| | 2 Yorum

Filografi ve rölyef örnekleri

| | 1 Yorum

Uçan balon duvar tablosu

| | 0 Yorum

Teldeki kuşlar filografi duvar süsü

| | 0 Yorum

Gerçek püsküllü fesli tablo

| | 8 Yorum

Etkileyici filografi çivi sanatı tablo örnekleri

| | 8 Yorum