Pazartesi, Mayıs 29, 2017

Deniz temalı vazo yapımı

5

deniz temalı vazo yapımı

Yıllardır biriktirdiğim malzemelerin günün birinde işe yarıyor olması kadar iyi bir şey olamaz. Özellikle taş ve deniz kabuğu toplama alışkanlığım sayesinde harika objeler ortaya çıkabiliyor. Evdeki malzemelere ek olarak 100 Kat Vernik kullanarak güzel bir vazoya sahip oldum. Bu bir tür kase ama ben vazo olarak kullanıyorum.  Bu seferki konumuz: Deniz temalı vazo yapımı. İşte aşamalar…

deniz temalı vazo yapımı

Evde bulunan vazo ya da kase türü cam bir obje.

deniz temalı vazo yapımı

Deniz ya da akvaryum kumu. Akvaryumum olduğu için bulmak sorun olmadı.

deniz temalı vazo yapımı

100 Kat Vernik – resin

deniz temalı vazo yapımı

Deniz yıldızı, deniz kabukları, minareler ve eğer varsa yengeç kabuğu :) Burayı anlatmadan geçmek istemiyorum. Vampir Yengeç besliyoruz. Fotoğrafta gördüğünüz de yengeç ölüsü değil sadece kabuğu. Yengeçlerin kabuk değiştirme zamanları oluyor. Genellikle attıkları kabuklarını yiyorlar ama bu sefer bir tane yenmemiş bulabildim. Onu da kullanmak istedim. 100 Kat Vernik uygulaması sırasında kabuğun içi boş olduğu için yüzeye çıktı, batırmak isterken de kendisini kırdım. Fikir vermesi açısından da malzeme listesinden çıkarmadım. İçini silikon ile doldurmayı akıl etseydim belki şu an düşündüğüm yerde olabilirdi.

deniz temalı vazo yapımı

Çeşitli taşlar ve boncuklar.

deniz temalı vazo yapımı

En alta kum gelecek şekilde kendi zevkimize göre objeleri yerleştiriyoruz. Taşları ve boncukları biraz kuma gömerseniz daha gerçekçi bir görüntü elde edebilirsiniz.

deniz temalı vazo yapımı

deniz temalı vazo yapımı

100 kat vernik – resin nasıl uygulanır?

Daha önce 100 Kat Vernik (resin) kullanmamış olanlar için ufacık değineyim. Kesinlikle zor değil. Ben de kısa bir süredir kullanıyorum. 100 Kat Vernik kutusu içerisinde iki ayrı şişe bulunuyor. Vernik ve sertleştirici olarak. Bütün şişeyi kullanmak zorunda değilsiniz. Örneğin yarısını kullanacaksanız, her iki şişenin de yarısını dökmelisiniz. Bir çubuk yardımıyla, çubuğun ucu kavanozun dibine değecek şekilde hava kabarcığı oluşturmadan yavaşça, yaklaşık olarak beş dakika karıştırıyorsunuz. İlk başta hafif bulanık olan sıvı karıştırdıkça şeffaflaşıyor. Tamamen şeffaflaşınca da objenin üzerine döküyorsunuz. Hava kabarcıkları illa ki oluyor. Çakmak yardımıyla ateşi sıvının üzerinde gezdirerek baloncuklardan kurtulabilirsiniz.

deniz temalı vazo yapımı

100 Kat Vernik uygulamasından sonra bu şekilde oluyor.

deniz temalı vazo yapımı

deniz temalı vazo yapımı

Bunlar da bitmiş hali. Farklı tasarımlar ve Kendin Yap projeleri için bloguma beklerim.

5 YORUMLAR