Dikiş çalışmaları: kol takma aşamaları

-

Dikiş çalışmaları
Burada daha önce de paylaştığım peplum bluzumun kol takma aşamalarını resimlemiştim. Sizlerle de paylaşmak istedim:

1-)  Kalıbı yerleştirdip çizerken dikkat edilmesi gereken yerler a ve b çizgileri. Eğere bunları çizmezsek omuza ve bedenin önüne gelecek yeri ayarlayamayız. a çizgisi omuz dikişine, b çizgisi ise ön bedene bakacak şekilde dikilecek.

2-)  Kumaşa aktarılıp kesilmiş hali…

3-) Yan dikişini kapattık, sürfilesini yaptık. Kol ucunu da şimdiden kapatıp dikebilirsiniz. Ben genelde sona saklarım, uzun-kısa en son karar veririm.

4-) 3 numaralı resimde koyu renk iple olan dikişi tam çizgilerin üzerinden makinenin en geniş dikiş ayarıyla dikiyoruz.

Dikiş çalışmaları

5-)  Hafifçe büzüyoruz. Büzme işleminde omuz kısmına ağırlık verebiliriz çünkü oyuntu omuzda olacak.

6-)  Büzme işleminden sonra kolun tersini düzüne çeviriyoruz. Kolumuz düz, beden ise ters kalacak.

7-)  Kolu yuvasına yerleştirirken çizerken yaptığımız işaretler bize yardım edecek.  c çizgisi omuza d çizgisi ise kol altına gelecek.

8-)  En başta belirttiğimiz b çizgisi ise bize ön bedeni gösterecek.

Dikiş çalışmaları

9-)  Büzgüyü burada ayarlarken omuzdan kol altına doğru gidiyorum. İğnelemeyi kolun içinden yapıyoruz, beden kısmından değil.

10-)  İğneleri teker teker çıkarıp üzerinden kaydırmadan el dikişi yapıyoruz. Bu isteğe bağlı tabii ama iyi bir sonuç için mutlaka tavsiye ediyorum.

11-)  El dikişinden sonra makinede yaptığım büzgü dikişini söküyorum.

12-)  Buradaki dikiş paylarını kesiyoruz.

Dikiş çalışmaları

13-)  Makinede dikiyoruz,  beden kısmındaki dikiş payına bu şekilde kesik atıyoruz. Zaten bir potlama hissedersiniz, diğer türlü omuz esnemez.

14-)  Bu resim makinede dikilmeden önceki, el dikişiyle duruşudur.

15-16)  Makine dikişi yapıldıktan sonraki resimlerdir.

İnşallah sizlere de faydalı olur. Bizi merak eden ve peplum bluzumu görmeyen varsa bloguma beklerim….    Sevgiler :)

2 yorum gelmiş

  1. nebihan hanım harikasınız :) kendime bir şeyler dikmek istiyordum ama nasıl yaparım diye düşünüyordum özellikle kol yerleştirmeyi. bilgileriniz için çok teşekkürler ayrıca blogunuzdaki çalışmalarınızı da çok beğendim özellikle modellerin hangi dergi ve hangi sayıda olduğunu belirtmenizi takdir ettim.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

| | 0 Yorum

Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

| | 4 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kalpli kumaş duvar süsü yapımı

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum