Düğmeli bebek yeleği örgüsü – anlatımlı

-

yandan-dugmeli-yesil-bebek-yelegi-orgusu-anlatimli
Bu yeleği örüp arkadaşıma hediye ettiğim için ayrıntılı görsel elimde yok, ama zaten gayet kolay yapılabilecek bir yelek. Verdiğim ölçüler çok küçük, yenidoğan için oluyor. Eğer daha büyük isterseniz ölçüleri büyütünüz.
4,5 numara şişe uygun herhangi bir iple 50 ilmek başlıyoruz. 5 sıra haroşa örüyoruz. Bu arada ön kısmını ördüğümüz için 3. haroşayı ördükten sonra iki uca da düğme deliği açıyoruz.
5 sıra haroşa bittikten sonra başta ve sonda 7 ilmeği haroşa olarak, diğer kalan ilmekleri düz olarak örüyoruz.
Her 6 haroşada iki uca da düğme deliği açmaya devam ediyoruz. 4 düğme deliği olana kadar örüyoruz.
Kol oyuğu için kenarlardaki 7 haroşa ilmeği kesiyoruz. Kalan ilmekleri 5 sıra daha haroşa örüyoruz.
Kol askıları için iki kenarda 6 ilmek bırakarak boyun kısmını kesiyoruz. Kol askılarını 10 sıra haroşa olarak örüyoruz ve uçlarına düğme deliği açıyoruz, böylece yeleğimizin ön kısmı bitmiş oluyor..
Arka kısım için yine aynı şekilde 50 ilmekle başlıyoruz ve aynı şekilde boyun kısmını kestiğimiz yere kadar örüyoruz.
Sadece kol askılarını kesmeden önce ördüğümüz 5 sıra haroşa yerine 8 sıra haroşa örüyoruz. Kol askılarını da aynı şekilde örüyoruz ve tabii ki arka kısımda hiç düğme deliği açmıyoruz.

Not: kol askılarına yaptığım düğmeler ördükten sonra bana bebeği rahatsız edebilir izlenimi verdi. Eğer siz de benim gibi düşünürseniz kol askılarında düğme deliği açmadan örüp uçlarını dikiniz..

Beni instagramda @nimetten kullanıcı adıyla takip edebilirsiniz, sevgiler..

Bir Cevap Yazın

Sarı bebek yelek modeli

| | 0 Yorum

1-2 yaş bebek yeleği örgüsü

| | 0 Yorum

Örgü bebek yeleği – düğme detaylı

| | 0 Yorum

İki renk örgü bebek yeleği

| | 0 Yorum

Örgü bebek yelek takımı

| | 0 Yorum

Pembe kız bebek yeleği yapılışı – videolu

| | 0 Yorum

Pembe bebek yeleği ve bandanası

| | 1 Yorum

Harika örgü bebek yelekleri – cicibebekler

| | 0 Yorum

Dantel detaylı örgü bebek yelekleri

| | 3 Yorum

Bebek yelek modelleri, örgü örnekleri

| | 1 Yorum