Fenerbahçe temalı, keçeden saat yapımı

-

fenerbahce-temali-keceden-saat-yapimi-2
Sizinle kuzenim için yaptığım Fenerbahçe (fb) duvar saatini paylaşmak istedim. Öncelikle pc’den istediğim boyutta ayarlayarak yazıcıdan çıkardığım rakam, harf ve fb amblemini makas yardımı ile kağıttan çıkarıp kalıp oluşturdum.
fb ambleminden fazladan 2 tane daha çıkarmanız işinize yarayacaktır. Kağıttan çıkardığım kalıbı keçeye toplu iğne ile tutturup çevresinden keserek çıkardım.
Bütün şekiller için aynı işlemi uyguladım. Gerekli olan şekilleri hazırladıktan sonra üzerini boşalttığım eski saati iyice temizledim ve saatin orta kısmında amblemin olduğu yeri yapıştırırken tutkal kullandım. Ortadaki amblemin yoncasını da altındaki keçeleri falçata ile oyarak çıkartıp yoncayı tek kat olarak yerleştirdim.
Bunun ve tutkal kullanmamın sebebi akrep yelkovan ve saniyenin rahat hareket etmesi, hiçbir yere takılmaması, zamanı doğru göstermesi. O yüzden orta kısımdaki keçenin tek kat olmasına dikkat etmeliyiz.
Orta kısmı ve saati gösterecek olan rakamları tutkalla yapıştırıp bir gün beklemeliyiz, tutkalın kuruması için. Aynı zamanda akrepi, yelkovanı ve saniyeyi yerine takıp bir gün takip edip hiçbir yere takılmadan doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığına bakabiliriz.
Sonra saatin dış çevresini sıcak silikon kullanarak sıralı şerit taş ile kapladım.
Üst kısma yıldızları, alt kısma kuzenimin ismini sıcak silikon ile yapıştırdım.
Açıkta kalan vida deliklerinin üzerine de yarım böğürtlen taş, inci de olabilir, yapıştırdım.
Son olarak saatimin düzgün çalıştığından emin olduktan sonra iyice temizleyip parlattığım saatin camını ara ara sıcak silikon sıktığım yuvasına yerleştirdim.
Camın düşmeyeceğinden emin olmak için cam ve saatin birleşim yerine sıcak silikon sıkarak şerit taş ile yapıştırarak dolandım.
Beğenip yapmak isteyen arkadaşlara kolay gelsin, umarım faydalı olabilmişimdir.

fenerbahce-temali-keceden-saat-yapimi

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Hediye paketi şeklinde saat yapımı

| | 0 Yorum

Keçeden çerçeveli saat yapımı

| | 0 Yorum

Eskitmeli ahşap saat yapımı (diy)

| | 4 Yorum

Vintage saat nasıl yapılır?

| | 3 Yorum

Saksı altlığından pin-up saat yapımı

| | 2 Yorum

Mukavvadan dekoratif saat yapımı

| | 0 Yorum

Lastikten saat yapımı

| | 0 Yorum

Meyve suyu kutusundan saat yapımı

| | 2 Yorum

Kartondan dekoratif masa saati yapımı

| | 4 Yorum