Fimo ve resin ile magnet nasıl yapılır?

-

Fimo hamurundan magnet
Merhaba, bu benim 10marifet’te ilk paylaşımım. Resimlerde gördüğünüz magnetin yapım aşamalarını açıklamaya çalışayım. Burada hem polimer kil hem de resin – 100 kat vernik kullandım.

Kullandığım malzemelerden söz edecek olursam; ana malzemem polimer kil (fimo), minik renkli inci taneleri, metal hayvan figürü ve resin (100 kat vernik).

İlk olarak işe zemini hazırlamakla başladım ki resimde de görmüş olduğunuz açık kahve fimo hamurunu ince şekilde açtım.

Daha sonra gökyüzü ve akarsu için beyaz ve mavi hamurları karışrıp yine ince şekilde açıp bir kısmını gökyüzü olarak zeminin üzerine yerleştirdim.

Kalan hamura akarsu şeklini bir kesici ile verdikten sonra kenara ayırdım çünkü onu yerleştirmeden önce dağlarımı yerleştirmeliydim :) Yine kahverengi hamur açıp dağ şeklinde kesip gökyüzünün altına yerleştirdim sonra akarsuyu isteğime göre konumlandırdım. Ağaçlar biraz daha kabartmalı olsun diye hamura elimle önce gövde şeklini verip dalları daha sonra yerleştirdim. Geyik figürünü de ağaç altına yerleştirdikten sonra incileri çimen ve yaprak olarak serpip 130 derecede 30 dk fırınlayıp soğumaya aldım.

Magnet soğurken 100 kat verniğimi 1 ölçü sertleştirici, 2 ölçü resin şeklinde tarife göre hazırlayıp döktüm ve yaklaşık bir gün sonra verniği tamamen kurumuş olan magnetimin arkasına küçük mıknatıs yapıştırdım :)

Yaparken çok zevk aldım, umarım siz de beğenirsiniz.

Fimo hamurundan magnet

Fimo ile resin – 100 kat vernik tekniğini bu şekilde bir araya getirdim.

Fimo hamurundan magnet

Bu şekilde doğaçlama çalıştım.

Fimo hamurundan magnet

Kenarları bu şekilde kıvırıp kase haline getirdiğim için resin uygulamasını yapmak kolay oldu. Resini döküp uygulayabileceğim bir alanım vardı.

Bir Cevap Yazın

Gazoz kapağı içinde resin çalışması

| | 0 Yorum

Mavi çiçekler

| | 8 Yorum

Resin denemelerim

| | 8 Yorum

El Yapımı Resin Küpeler

| | 4 Yorum

Özel Tasarım Kolyeler ve Yüzükler

| | 11 Yorum

Osmanlı Seri

| | 4 Yorum