Fotoğraf çekimleri için çekim çadırı projesi

-

Fotoğraf konusu incelikli bir konu. Ucu bucağı yok. Bizler kendi projelerimizin fotoğraflarını çekip paylaşmak üzere en iyi ve en pratik yolları arıyoruz. Birçoğunuzun duyduğunu düşündüğüm çekim çadırı, web sitelerinde ve dışarıda çeşitli yerlerde satılıyor. Farklı ölçülere sahip bu gerekli ekipmanı hazır olarak satın alabileceğiz gibi, siz marifetli hanımlar ve beyler, çok kolaylıkla kendiniz de yapabilirsiniz. Bu kadar güzel ve detaylı eserleri meydana getiren kişiler için çekim çadırı yapmak kolay olacaktır.

Gerekli malzemeler:
Genellikle hangi büyüklükte objelerin fotoğrafını çekiyorsanız ona uygun ölçülerde (en az 50X50 cm öneririm) bir koli temin ediyoruz. Kolinin dışı hiç önemli değil.
Koli ölçümüze uygun ebatlarda beyaz fon kartonları (3-4 tabaka uygundur)
Keskin bir maket bıçağı (falçata)
Kuvvetli bir yapıştırıcı bant
Cetvel
Kalem
Makas
En az iki adet akrobat (yönü değiştirilebilir) çizim lambası veya kıskaçlı masa lambası

Nasıl yapacağız:
İlk olarak kolinin alt kısmını yapıştırarak kapatıyoruz. (içeriden olması daha iyi) Sonra kolinin üst kapaklarını oluşturan parçaları kesip çıkartacağız. Kolinin kare olması daha uygun.

X ile işaretli yerleri kesip çıkartıyoruz.

İkinci olarak masamızın üzerine gelecek olan tarafı belirleyip, o parçayı da kesip çıkartıyoruz.

Bu kısım, koliyi yerleştireceğiniz düzeneğin (masa gibi) üzerine gelecek.

Diğer yanlarda yapılacak işlem ise onları çerçeve gibi kesmek.

Beyaz çerçevenin iç kısmını kesip çıkartıyoruz, yaklaşık 5-6 cm çerçeve için uygundur.

Bu işlemi diğer üç tarafa da yapıyoruz. Açılan üç pencereye (sağ, sol ve üst) fon kartonunu dışarıdan yapıştıralım. Daha önce masaya gelecek taraf olarak belirleyip, kesip açtığımız kısmı masaya yerleştiriyoruz. Kolinin sırt kısmından dışarı doğru yine fon kartonunu yerleştiriyoruz. (sert ve belirgin kırılmalar ve kırışıklıklar olamamasına çok dikkat etmek gerek)

Fon kartonunu bu şekilde yerleştiriyoruz.

Sağ ve sol taraftan lambaları 1 karışlık mesafede konumlandırıyoruz. Lambalarda tasarruflu ve yüksek güçte ampul kullanılması önemli. Hem daha güçlü bir ışık sağlayacak hem de aşırı ısınmayarak sorun çıkartmayacaktır.
Mümkünse tripod kullanmanız her anlamda fayda sağlayacaktır. Tripod yoksa fotoğraf makinenizi hazırladığınız çekim çadırına göre masanın üzerinde konumlandırıp kitap, sert kutu vb. ile yükseltebilirsiniz. Fotoğraf makinenizin beyaz ayarlarını kontrol edip, deneyerek uygun ayarı belirleyebilirsiniz.

* fon kartonu yerine; beyaz kumaş (penye t-shirt gibi), şemsiye kumaşı (rokomet) kullanabilirsiniz.
Koli ölçülerini değiştirerek farklı çekim çadırları yapabilirsiniz. Sağ ve soldan kullandığınız aydınlatmaya üstten de bir ışık kaynağı ekleyerek kullanabiliriniz.

Umarım yapımı kolay ve çok kullanışlı olan bu çalışmayı, yazarken aynı derecede kolay ve anlaşılır olarak aktarabilmişimdir. Deneyip yapan olursa görüşlerini ve fotoğrafını burada paylaşmasını çok isterim.
Işıklı ve net fotoğraflar dileğiyle :)

Sevgiler, Özge.

24 yorum gelmiş

  1. ssserpil

    bu harıka bır fıkır ve cok guzel anlatmışsın özge cımm..ben yınede sergıde senı yakalamışken canlı canlı teknıkler ögrenırım dıye dusunuyorumm:)))

  2. fiamma1

    Çekim çadırının faydası ne Sevgili Özgeciğim denemeden idrak edemeyeceğim ama yine çok güzel bir bilgi paylaşmışsın bizlerle. Çok teşekkür ederim kendi adıma ki ilk sonuçları canlı canlı bloğumda da gördün:))
    Yok yok ben inanıyorum sayende düzeleceğiz:)) sevgiler..

  3. gliatasarim

    Herkese çok teşekkürler :)
    @fiamma; çekim çadırının faydası, takı veya diğer objelerin fotoğraflarını o hazırladığımız kutunun içinde çekiyoruz. O kutu minik bir stüdyo oluyor. Işık doğru kullanılmış ve obje beyaz düz bir zeminde görüntülenebilmiş oluyor.
    Örneğin; sizin terlikleri ele alalım. Bunun gibi bir kutunun içinde fotoğrafını çekerseniz farklı açılardan da görüntüleme olanağınız bulunur. Hem de ışık konusunda büyük bir uygulama kolaylığı sağlamış oluruz.
    Umarım açıklayabilmişimdir.

  4. gliatasarim

    Deneyenlerin tecrübelerini bekliyoruz, bakalım gerçekten işe yarıyor mu :)
    Çekim çadırı, gün ışığında çekim yapma mecburiyetini ortadan kaldıran bir düzenek. Günün her saati bu teknik sayesinde, iyi fotoğraflar çekmek mümkün.

  5. zulaltan

    gliatasarim fotofüze programını denedim ama bana her fotoğraf işleminden sonra bu siteden bir yazı geliyor neden acaba ? bir şeyleri yanlış yapıyorum onlarda anlatmaya çalışıyor ingilizce ben pek anlamadım.

  6. zulaltan

    şöyle bir yazı geliyor .. Here’s some tips for making the best of FotoFuze:

    Tip 1: Make sure you highlight the entire object and shadows. The “check for errors” image on the edit page can help identify areas which need highlighting. Check our blog post for some examples: http://blog.fotofuze.com/33201837

    · Not highlighting the entire object and shadows can cause areas of the object to appear very bright or dark. Occasionally, with very white objects, it will appear as if the object is being “eaten” by the background.

    Tip 2: FotoFuze works best when you have a solid flat surface without any texture. Think of a flat sheet of paper.

    · Not having a solid flat surface can cause a few problems, most often the shadows will look odd. In more extreme cases, with white objects, it may cause the object to appear as if it is “eaten” by the background.

    Feel free to e-mail us at support@fotofuze.com to ask a question or just to say hello!

    Best wishes,
    your friends at FotoFuze

  7. gliatasarim

    :) Ah, hayır sevgili zulaltan. Yanlış yapmıyorsunuzdur. Site üzerinde çalışma yapmış olduğunuz fotoğrafın tamamlandığını bildirmek ve isterseniz bilgisayarınıza indirebilmeniz için bilgi gönderiyor. Ben o e-postaları direkt siliyorum, okumuyorum bile. Silin gitsin :)
    Peki ama o fotoğrafları ne zaman göreceğiz?

  8. zulaltan

    gliatasarim benim fotoları görmeseniz daha iyi olur göz zevkiniz bozulur :) benim milattan öncesine ait telefonumun çektiği fotoları en iyi programlar bile düzeltemiyor :( inşallah kardeşim bir makina yollayacak elime geçince benim fotoğraf yeteneğim var mı ortaya çıkacak :) bir bakmışsınız ara güler olmuşum :)

  9. zulaltan

    özge hanım siz benim bülbülümsünüz sizin her güzel yazınız bülbül gibi zarif , öğretici :) sizden öğrendiklerimi yapayım o zaman ben o kargalara gülecem :D

  10. Tubya

    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim. Bu şekilde çalışmak aklıma gelmemişti. Ancak şöyle birşey var benim malzemelerim biraz büyük yani kutu işimi görmez. Masa örtüsü falan gibi şeyler. Büyük çalışmalar için ne önerirsiniz. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Blogumda 2012 kırkyama ürünlerim başlıklı yazıma bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Şimdiden Teşekkür ederim.

  11. gliatasarim

    Merhaba Tubya,
    İşlerinizi inceledim. Öncelikle belirtmek isterim ki hepsi birbirinden güzel! Ellerinize sağlık.
    Sanırım siz bu çalışmaları masa veya sehpa gibi bir mobilyanın üzerinde fotoğraflıyorsunuz.
    Bu durumda size şöyle bir önerim olabilir; mümkünse gün ışığı alan bir pencerenin önünde, saat 11:00 gibi fotoğrafları çekebilirsiniz ( bu konu ile ilgili yazıma 10marifet ana sayfadan, okuduğunuz yazının birinci bölümüne girerek ulaşabilirsiniz ). Diğeri ise ürünlerinizi fotoğraflayacağınız masanın sağ, sol ve üst kısmına bu yazıda anlatıldığı gibi ışık kaynakları sağlayarak verim alabileceğinizi düşünüyorum. Sizin ürünlerinizi yukarıdan fotoğraflamak bütünü görüntülemek açısından önemli gibi görünüyor. Bir sandalye yardımı ile kendinizi yükseltip bunu yapabilirsiniz ( tripod kullanma olanağınız varsa onu yükseltip kendinizi de aynı şekilde yükseltmeniz gerekecektir, yoksa, sadece siz yüksek bir yerden fotoğraf çekebilirsiniz fakat el titremesine dikkat etmenizi öneririm ). İşlerinizin bütününü oluşturan bir çok detay var, gördüğüm kadarı ile. Ana fotoğrafa ek olarak bu detayların da bir kaç kare fotoğrafını yakın plan olarak fotoğraflamanız güzel olur. Bu kareler için makinenizin macro ayarında olmasını unutmayınız. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Sorunuz olursa lütfen benimle paylaşın, seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
    Sevgiler,
    Özge.

  12. harika bir paylaşım olmuş ellerine sağlık ;) bu aralar bloguma daha iyi fotoğraflar eklemeyi kafama takmış durumdayım haftasonu mutlaka deneyeceğim bu fotoğraf çadırını =) sevgiler ;)

  13. sky

    ne yapsam ne etsemde nasıl çeksem diye düşünürlen bi anda karşıma çıkıverdi konunuz çok güzel bi paylaşım ve baya işime yarıyacak gibi gözüküyor. teşekkürler :)

  14. shane

    bu çok faydalı yazıyı okumalısınız; ne de olsa hepimiz çalışmalarımızın güzel görüntülenmesini isteriz. bunun için de temel fotoğraf bilgilerine sahip olmak harika olur.

Bir Cevap Yazın

gliatasarim

Bir tasarım; başkası onu kullanmaya başlamadan önce bitmiş sayılmaz…( Brenda Laurel ). Her bir tasarım, tamamen el emeği ile uzun saatler bazen günler süren çalışmalardan sonra zihnimden, ruhumdan sızıp elle tutulur hale geliyor. Bir tasarımcı için ruhunu, emeğini bütünleştirip oluşturduğu objelerin, başkalarının hayatlarında yer bulması, onların hayatlarında yeni anlamlar kazanması yani ‘ hayata gelmesi ‘ düşlerin gerçekleşmesi anlamına gelir. Tasarımlarımın hayatlarınızda daima mutlu anılara şahitlik etmesini dilerim.

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 12 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum

Çerçeveden mantar küpe askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Islak mendil kapağından çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Daktilo ve kutu yenileme (diy)

| | 13 Yorum

Çocuklar için mutfak yapımı

| | 3 Yorum

Abajurdan kek standına dönüşüm

| | 2 Yorum

Kendin yap fotoğraflı çerçeve duvar süsü

| | 11 Yorum