Halkalı havlu kenarı yapılışı

-

halkali-havlu-kenari-yapilisi

Merhaba 10marifetliler! Bildiğiniz gibi halkayla yapılmış havluların değişik modelleri mevcut. Bazılarına klasikleşmiş gelebilir fakat ben bir kız çeyizinde iğne oyası, dantel, halka, güpür, firkete, kurdele nakışı vb. olabildiğince her türden en az birer tane havlu kenarı süslemesi olması taraftarıyım.Hepsinin emeği ve asaleti şıklığı kendine özel. Bu havlu kenarı süslemesinde çiçek modeli çalıştım. Halkalı havlu kenarı sevenler için özellikle gelsin. İhtiyacımız olan malzemeler: gümüş simli nakışlı havlu, gümüş simli dantel ipi, beyaz floş dantel ipi, 1 cm eninde beyaz saten kurdele, delikli inci.

Havlu kenarımızın yapılışı şöyle: Ortalarını beyaz floş iple sık iğne tekniğiyle ördüğümüz halkalarımızın kenarlarına gümüş ip ile ördüğümüz halkalarımızı aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi birleştirerek çiçeklerimizi tamamlıyoruz. Elinizi sıkı tutmanız daha muntazam görünmesinde etkili olacaktır. Yan yana eklediğimiz çiçeklerimizin arasına birer tane beyaz floş iple ördüğümüz halkalarımızı ekliyoruz. Çiçeklerin üzerine öreceğimiz kafes için halkaların arasına elinizin sıklığına göre 3-5 zincir çekerek tabanı oluşturuyoruz. 2 sıra bir tane 3’lü trabzan 3 zincir bir tane 3’lü trabzan olmak üzere kafesler örüyoruz. İsterseniz bu şekilde tamamlayabilirsiniz. Devam edip kurdele geçirmek için bir sıra örüp tekrar 3’lü kafesler örüyoruz. Son sırada incilerin geçebileceği büyüklükte zincir yaparak, aralarda da sık iğne yaparak son sırayı tamamlıyoruz. İncileri danteldeki yerlere uygun havluya dikiyoruz. İnci dikilmesinin nedeni; makinede yıkanırken halkaların kırılmasını ve yıpranmasını engellemek.

halkali-cicekli-havlu-kenari-yapimi-2

halkali-cicekli-havlu-kenari-yapimi-1

halkali-cicekli-havlu-kenari-yapimi

Marifetle kalın.

Bir Cevap Yazın

Spring

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum