İstek üzerine bileklik yapımı

-

ipli bileklik yapımı

İp ve boncuk ile bileklik yapımı: Bunlar malzemelerimiz :) Nasıl örüldüğünü göstermek anlatmaktan daha kolay geldi. Öncelikle üç ip kesmemiz lazım, ortadaki ip düz duruyor, onu bileğimizden biraz uzun kesmek lazım. Ben 1,5 metre ip aldım, bileğimin ölçüsünde kestikten sonra kalan ipi ikiye katladım. (kesmedim bile yani:))

ipli bileklik yapımı

Bizim zamanımızda bu aparatlar yoktu. Ortadaki ipi uzun tutar, onu birbirine bağlardık :) Şimdi aparat işi hem kolaylaştırmış hem de şıklaştırmış. Neyse dönelim işimize, nostaljiye gerek yok…

ipli bileklik yapımı

Düğümü bu şekilde atıyoruz. Orta ip sabit kalıyor sağ ve sol ipler sarılıyorlar birbirine. Biri alttan biri üstten dolanıyor.

ipli bileklik yapımı

ipli bileklik yapımı

ipli bileklik yapımı

ipli bileklik yapımı

ipli bileklik yapımı

İşte bu şekilde :) Burada önemli olan hep aynı taraftan örmemek lazım. Bir sağ üstten dolanacak, bir sol üstten dolanacak :) Adil davranmalısınız.

ipli bileklik yapımı

Sıra aparata geldi. İşe yaramaz orta ipimiz var ya, aslında yarıyor! Aparatımızı orta ipe geçiriyoruz.

ipli bileklik yapımı

Bu şekilde hiç bozmadan kimin sırası geldiyse onu üstten alarak örmeye devam ediyoruz.

Ne kadar istersek o kadar sık ve o kadar çok aparat koyabiliriz. Bana beş tane yetti. Bitince klasik, ip sökülmesin diye yaktım ve aparatın içine tıkıştırdım üç ipi birden :)

İşte bitti.

89 yorum gelmiş

  1. YAPTIM OLDU

    Süpersiniz yagmuryurek. Ben de elimde metrelerce mumlu ip ve bir ton somun ile ortada kalakalmıştım :)
    Bu fotoğraflı anlatım çok faydalı olmuş.Hemen deneyeceğim.
    Tekrar teşekkürler.

  2. ssserpil

    harıkaaaa….o kadar guzel resımleyıp anlatmışsınızkiii cok tesekkur ederım kesın denemelıyım:))9rengarenk..kokoş kokoş bıleklıkler yapmalıyım:))))

  3. yagmuryurek

    ay gerçekten güzel mi anlatmışım :) aferin bana o zaman (şımardım ki sormayın gitsin) çok kolay bi örgü zaten başladınız mı bırakamıyorsunuz bende 2 tane birden yaptım zaten :)
    sizde fotoğrafını çekip yollayın zira kendinizden bişey katacağınızdan eminim sevgili yaptım oldu ve ssserpil :)

  4. yagmuryurek

    shane tabiiki katılmak isterim :) hemde büyük zevkle içten içe ben o duvara bakanlardan olurum anca diyordum -diyordum da üzülüyordum- :) anında mutlu oldum … :)

  5. yagmuryurek

    teşekkür ederim tuğba bu şımarmayla ben seri üretime geçerim zaten -insan bi tek şey becerince böle oluyor demek ki- :) shane adres yollucan mı yoksa vaz mı geçtin istemekten??? :(

  6. esinsel

    Harikasınız! Ellerinize sağlık :) Bende mumlu ip ve somun ile denedim ama kapamaları falan yok henüz.Öylesine denemek için çalıştım,göndereyim fikir olsun bari.Keşke sizin veya makaseller’in bu yazılarına eklemek mümkün olsaydı,hepsi birlikte görünürdü.Her neyse tekrar ellerinize sağlık anlatımda bileklikte çok güzel olmuş:)

  7. yagmuryurek

    ben de bu şenay neden benle konuşmuyor diyordum :( meğer bu yazımda teşekkür etmeyi unutmuşum :) teşekkür ederim sanayatılgan :)

  8. senayatilgan

    hahaha :) Ay kıs yemin ederim farkında bile değilim teşekkür etmediğinin :) Canım benim tek tek teşekkür etmene gerek yok ben biliyorumki mutluluktan unutmuşsundur :) ve dideimya farkında bile değilim hele küs hiç değilim :) Bileklik sayfasında da bunu mu demek istedin .. Hay Allah iyiliğini versin :)
    Valla bu yoğun tempomda zaman bulup girip sizlere yazmak o kadar iyi geliyorki, onlardan biri de sensin :) Küsermiyim kuzum ben bir teşekkürü unuttun diye ki ben bile farketmedim onu, böyle şeyler benim için teferruat kuzum takma kafana :)

  9. xmadame

    ay bu benim gözümden kaçmıııış… yağmuryüreklim döktürmüşsün :D
    yapamam diyenden korkcan zaten hem örgü hem boncuk aşmışsın valla :D ellerine sağlık
    bu arada hep aynı tarafa örünce dönen burgulu bişey çıkıyo ortaya…

  10. sakibe

    ya inanın anlatım harika insanın hemen yapası geliyor ellerinize sağlık bizleride düşünüp paylaştığınız için teşekkür ederiz :)

  11. yagmuryurek

    teşekkür ederim cosmokedi gerçekten kolay :)
    teşekkür ederim xmadame :) bunlar eskiden yaptıklarım bunları yapabiliyorum yeni şeyleri yapamıyorum -yaşlılık işte- :)
    teşekkür ederim little fabien :)
    bence durduğun kabahat kalk yap sakibecim :) ama dikkat örgü zevkli bağımlılık yapabiliyor :) bu arada rica ederim sizler için varım yapabildiğim konularda sıkıntı yok -nasıl olsa az şeyi yapabiliyorum :)

  12. ayferce

    çok güzel olmuş ellerine sağlık… fotoğraflı anlatımda süper olmuş. :) bu arada bu bilekliği 2 renkli olarak yapmayı hiç denediniz mi? çok güzel bir şey çıkabilir… :)

  13. ssserpil

    aishe bu ipin adını bende bılmıyorum ama kullanıyorumda sureklı:)) takı malzemesı satan yerde hemen görursun zaten floş bır ip göze batıyo…dayanamadım sahıbınden önce cevap yazdım yagmuryurek yabancı degıl nasıl olsa:))))

  14. yagmuryurek

    lafı olmaz serpicim buyur :) zaten bende çok bilgili değilim ismini bilmiyorum takı satan bi dükkandan aldım… eğer bursadaysanız dükkanı tarif edeyim :) bu arada teşekkür ederim beğenmenize sevindim ayferce ve pppbosverppp :) ayferce iki renklisini aparatla ben beğenmedim söktüm ama aparatsız olabilir -ben lacivert ve gri denemiştim daha canlı renkler güzel olabilir :)
    serpil bi daha hiç gitme oğlunun düğün günü kızının nişan günü bile burada ol :)

  15. zulaltan

    yağmuryürek :) bir de ben yeteneksizim diyorsun, makrome tekniğini bilen biri nasıl yeteneksiz olur allah aşkına bir de o kadar güzel tarif etmişsin ki bayıldım :) ellerine sağlık çok güzel olmuş devamını bekleriz :D

  16. yagmuryurek

    aaaa ssserpilde ankara da en iyisi sen ona yapış :) o sana gösterir….
    teşekkür ederim zulal(adın filizmiş ama ben zulal demek istiyorum sıkıntı olmaz değil mi???) bu örgüyü bi iki tane daha var lise yıllarımda örmeyi öğrenmiştim :) arkadaşlık bileklikleri bunlar örüp örüp en yakın arkadaşınla takım olarak takıyordun :) sizi görenlerde yakın arkadaş olduğunuzu anlıyordu…. çoook güzel günlerdi o günler… lise dedim ama ortaokul da olabilir :) öyle işte…… devamı yok bu kadar …. 10marifet sergisine yolladım ve bitti….

  17. zulaltan

    yağmuryürek zulal de zaten alıştım :) sokakta zulal diye çağırsalar dönüp bakacam o derece benimsedim ismimi :) nasılsın yağmuryürek iyisindir inşallah

  18. saatoniki

    beğendiğimi ifade etmek için ne rüşvetler ne tehditler … bunlara hiiiç gerek yoktu ki şahane olmuş billa. sadece görmemişim . lütfen diyorum bi daha yapmayın bööle şeyler: çok beğendim: evet beğendim

  19. GGuven

    İnanaılmaz zahmetli bir işi başarmışsınız. Bu konuyu anlatmak hele fotoğraflarla tane tane anlatmak ne kadar sabır ve emek isteyen bir iş. Teşekkürler Yağmuryürek

  20. zulaltan

    yağmuryürek senin bu yaptığın bileklikte kullandığın teknik gliatasarımın bileklikteki tekniğiyle aynı sadece ip ve boncuk farkı var sen istesen gayette güzel yaparsın :) bekliyorum yani gliatasarımın yaptığı bileklikteki gibi renkli boncuklarla denemeni :) :D

  21. yagmuryurek

    zulalcim biraz daha sürceğe benziyor :) aman ne yapalım yaaaaaa ölüm değil ya… gliatasarımınkilerden haaa…. bi düşüneyim bakem :)
    canım benim tabiiki ölesini yapamam :)
    saatoniki tehditler rüşvetler aramızda kalacktı neden sölüyorsun :) beğenmene sevindim :) :) :) :) :) :D
    güven hanım teşekkürler bi tek bunu yapabiliyorum :)

  22. zulaltan

    canım sen kendine yap benim için zahmete girme :) güzel yağmuryürek çok sağol kendine yap birde resmini çek ben kendim takmış gibi mutlu olurum :)

  23. zulaltan

    malzemeleri sayalım bilekliğin ucundaki klips,boncuk,floş ip bunlar temin edilip en kısa sürede denenecek :) başka ne lazım ??

  24. yagmuryurek

    başka lazım bişey yok çakmakla uçlarını yakıp içine doğru diktim ben :) sen daha iyi bir yolunu bulursun eminim :D bu arada içimden geldi kız ne olcek :9 bu akşam malzemelerini alabilirsem :) sen adresini yolla …
    teşekkür ederim bedia :)

  25. zulaltan

    elinde çiçek tutan tatlı oğlana hayran oldum benim yeğenimi hatırlatıyor arada senin oğlana da bakıp küçük kuzu diye seviyorum :) allah tüm kötülüklerden korusun bu tatlı kuzuyu :)

  26. yagmuryurek

    amiiiiiin amiiiiiiiiin canım senin yeğeni de ve herkesin kuzusunu da Allah kötülükten korusun vatana millete faydalı olurlar inşallah

  27. gliatasarim

    Sevgili yagmuryurek, öylesini yapamam derken?
    Bu yaptığınızdan ne farkı var ki, aynı teknik boncuklar farklı. ,
    Bu bileklikten yapmak isteyenlere yagmuryurek yapılışını en güzel şekliyle anlatmış, ben sadece şunu ilave edebilirim; ortadaki ipe boncuk dizilecekse, boncukların iri delikli olmasına dikkat etmek gerek. Mumlu ip veya benzer ince bir ip kullanılacaksa hemen hemen her boncuk uygun oluyor.
    Bir de bilekliğin ölçüsünü alırken kullanacağınız klipsin ekleyeceği ölçüyü de hesaplamanızı öneririm.
    Sonra büyük olmasın :)
    Yaptığınız bileklikleri burada paylaşmanızı heyecanla bekliyorum…

  28. yagmuryurek

    ay gittikçe şımartıyor bu site beni
    shane site girişndeki uyarılara bi yenisini daha eklemek istiyorum dikkat şımartabilir :)
    hepiciğinize teşekkür ediyorum :)

  29. Bediaaa

    laptop notebook gibi bir şeyse bilgisayarınız denemeyin zaten :) çünkü harflerin üstündeki 3 ten olmuyor özellikle rakam olan bölüm lazım 8-) :D :D

  30. serpil abla hani ulus halinin karşısında bi çarşı varya ismi…suluhan çarşısı mıydı? oraya gitmeyi düşünüyodum bulamam mı orda?

  31. ssserpil

    yagmuryuregımmm ben gıttım oglumun dugununu yaptım geldımmm sen yoksunn:)) bugun gördum senı youm yazdıgın yeede yazdım nerelerdesın dıye ama sonra dedım bu yazıyı ordan goemez kendı sayfasına yazmalıyım:)))jeton plastıkmıdır nedır:))))hoşgeldın tatlım nerelerdesın kıs sen :))

Bir Cevap Yazın

yagmuryurek

işte beni bu işler mahvetti
bu işleri gördükçe anladım ben…
ne kadar beceriksiz
ne kadar yeteneksiz
ne kadar az olduğumu
bu işler gösterdi bana
işte beni bu işler mahvetti
bunlar dedirtti
vayyyy beeee yi
ooofffffff u
bunu da yapan da nasıl bi insan demeyi
sonra
bu işler yüzünden kıskanç oldum ben

Video: Boncuk lale yapımı

| | 0 Yorum

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Eski penyeden bileklik yapımı

| | 3 Yorum

Video: Lastiklerden kolay bileklik yapımı

| | 2 Yorum