Kağıt çiçek süslemeli notluk yapımı

-

cocuk-etkinlikleri-kagittan-cicek-suslemli-notluk-yapimi-1
Sınıfta öğrendiğimize konuları pekiştirmek, aktivitelerle daha kalıcı hale getirmek veya öğrencileri değerlendirmek adına bile kullanacağınız kağıttan defterler yapacağız bugün. Biz sınıftımızda bu çalışmayı yaparken benim yaptığım örneği de burada sizlerle paylaşmak istedim. Ben kendime çantamda bulundurmak üzere not defteri yaptım. Hazırından değil de kendi emeğim olsun istedim.
Gelelim çalışmamıza; A 4 kağıdımızı 8 eşit parçaya katlayarak açıyoruz.

İkiye katlanmış haline getirerek katlı kısımdan kalemle belirtilen yere kadar kesiyoruz.

Bu aşamaya getiriyoruz. Katlı yer üst kısıma gelecek ve kestiğimiz yeri bu şekilde aralıyoruz.

Her iki yanda 2 yaprak kalacak şekilde ortalıyoruz ve yüzü yüzüne kapatıyoruz. Böylece kitap defter şeklini alıyor. Öğrencilerimiz bu aşamadan sonra öğrenme alanına bağlı kalarak ön sayfaya resim ve konu başlığı yazarak, içlerini yazı ve resimlerle tamamlıyorlar.

Bense bu aşamadan sonra kendim için biraz süslemek istedim. Sarı renk kağıdımdan kenarları 7 cm olan kare kestim. Karşılıklı köşeleri birleştirerek üçgen elde ettim ve orta noktayı belirledim. Sağda ve solda kalan köşeleri şekildeki gibi katladım.

Sivri kısmı altta kalacak şekilde üst tarafa keseceğim yeri işaretledim. Nasıl şekil vermek istiyorsanız kalemle çiziyoruz ve çizdiğimiz yerlerden kesiyoruz.

Kestiğimiz parçayı şimdi açabiliriz.

Çiçeğimizi biraz boyutlandıralım şimdi. Bunun için farklı renk olarak turuncu kağıdımızdan 15×3 ebadında bir dikdörtgen kesiyoruz hafifçe bastırmadan iki katlar gibi yapıyoruz.

Kat yerinden inci kesikler yapıyoruz makasımızla. Dolama aşamasında yapıştırıcı kullanıyoruz.

Evet çiçeğimizin ortası da hazır oldu.

Gelelim yaprak kısmıyla biraz renk katalım çalışmamıza. Kenarları 4,5 cm olan bir kare kesiyoruz. Herhangi bir köşesinden kedi merdiveni şeklinde katlıyoruz. Bu işlem bittikten sonra artık yaprak şekline ulaşmak için ikiye katlayabiliriz.

Blogum

2 yorum gelmiş

  1. leynum

    Evde kızlarla deneyeceğiz bunları mutlaka , bir ödev kapağında , bir kart çalışmasında … Yine çok güzel olmuş. Deniz taşlarından kalp ise ayrı bir hava yaratmış.Mandal ve S detayı ise çok tatlı olmuş :))))

  2. sevginin gunlugu

    Sevgilerle…

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Kürdanla rüzgar güllü pasta süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kağıt yıldız yapımı (diy)

| | 0 Yorum

Kağıttan 3 boyutlu yıldız yapımı

| | 2 Yorum

Kız çocuk odası süsleme fikirleri

| | 0 Yorum

Sevgililer Günü için defter yapımı (DIY)

| | 5 Yorum

Kağıttan 3 boyutlu kartanesi yapımı

| | 5 Yorum

Kağıttan yeni yıl kasabası yapımı

| | 0 Yorum

Mukavvadan çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan yıldız yapımı

| | 0 Yorum