Kağıttan rüzgar gülü yapımı – origami

-

origami-kagittan-ruzgar-gulu-nasil-yapilir-1
Basit bir kare kağıtla birbirinden değişik objeler elde etmek mümkün. Katlama sanatı bu anlamda sınırsız imkanlar sunuyor. Bu yazımda herkesin evindeki imkanlarla yapabileceği sevimli bir çalışmayı, rüzgar gülü yapımını paylaşmak istiyorum. Bu minik rüzgar güllerini yapabilmek için 5x5cm boyutunda kare kağıtlara, kürdanlara, pullara ve yapıştırıcıya ihtiyacımız var. Pul yerine boncuk da kullanabilirsiniz.

Nasıl yapıldığına gelince; önce kağıdımızı katlamakla işe başlıyoruz. Daha anlaşılır olması için desenli ve büyük kağıt kullandım. Kağıdımızı bir uçtan diğer uca çaprazlama katlıyoruz ve açıyoruz. Bunu diğer taraf için de yapıyoruz ve kağıdımızı açıyoruz (1.kare).
Daha sonra kağıdımızı iki yanından tam ortaya doğru katlıyoruz (2.kare) ve tekrar açıyoruz (3.kare).
Bu işlemi diğer kenarlar için de tekrarlıyoruz.
Bir sonraki aşamada her bir dört ucu ortaya doğru katlıyoruz (6.kare) ve yine kağıdımızı açıyoruz (7.kare).
Her bir köşede oluşmuş kare şeklindeki kat izlerini üçgen oluşturacak şekilde birleştiriyoruz (8.kare) ve her bir ucu aynı yöne doğru katlıyoruz böylece rüzgar gülümüzün pervaneleri oluşmuş oluyor.

Pervaneleri kürdanla orta kısımdan deliyoruz (1.kare).
Arka ve ön kısımlara birer pul yapıştırıyoruz (2. ve 3.kareler).
Kürdanları şekilde görüldüğü gibi kırmadan eğiyoruz (4.kare).
Oluşan eğik kısımdan pervaneyi geçiriyoruz. Böylece minik rüzgar güllerimiz tamamlanmış oluyor.

Renkli çalışmalarla tekrar görüşmek üzere :)  Blogum.

Bir Cevap Yazın

Kartondan kutu yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan kalpli kitap ayracı yapımı

| | 5 Yorum

Origami yıldız yapımı

| | 2 Yorum