Cumartesi, Aralık 10, 2016
Kağıttan yılbaşı sofra isimliği yapımı

Kağıttan yılbaşı sofra isimliği yapımı

0

kagit-sofra-isimligi-yapimi-1

Fransa’da yaşadığım için Noel ve yeni yıl hazırlıkları karıştı. Aralık tam bir koşturmaca ve hazırlık ayı oldu. Yine de bu yoğunluk içinde 10marifet.org’un Hobium ile ortaklaşa düzenlediği yarışmaya katılmak istedim. Yarışmaya katılan diğer işler birbirinden güzel olsa ve benimkiler onların yanıda belki biraz basit kalsa da gözlerimi kapatıp ben de yarışmaya katılmaya karar verdim :)

Sofra isimliği:

Tamamen kendi uydurmalarımla ortaya çıkan 2 sofra isimlik fikrinden ilki renkli kartonlar ile yapılan bir kutucuk. İçine misafirler için ufak sürprizler veya bonbon koyulabilir diye düşündüm.

Yapılışı:

Önce kendime böyle bir kalıp çizdim. Aslında bunun yarısı yeterdi ama ilerledikçe ortaya çıkan bir fikir olduğu için ilk kalıbım var sadece elimde.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-2

Kalıbın yarısını renkli kartonlara kopyaladım. Bir kutucuk için 2 yeşil, 2 kırmızı parça kullandım.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-3

Yuvarlak herhangi bir obje ile sivri uçları yuvarlamak üzere işaretleyip kestim ve ardından üstlerine ufak delikler açmak üzere yuvarlaklar çizdim.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-4

kagit-sofra-isimligi-yapimi-5

Sivri uçları yuvarladıktan ve ufak delikler açtıktan sonra kalıpta (ilk fotoğraf) kesik çizgilerle gösterdiğim yerlerden katladım.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-6

Parçaları birleştirmeden önce süslerini bitirdim. Flamaları hediye paketi kağıtlarının artıklarıyla ve asmak için diş ipi kullandım.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-7

kagit-sofra-isimligi-yapimi-8

Kırmızı tarafın üzerine ne yapacağım hakkında bir iki karalamadan sonra ‘iyi yıllar’ ve tabii ki isim yazmaya karar verdim.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-9

kagit-sofra-isimligi-yapimi-10

Parçaları içten ve alttan bantlayarak birleştirdim. Deliklerden ip geçirerek kapattım.

Ta-daaa!!.. Kutucuğumuz sofrada isimlik ya da hediye kutusu olarak kullanılmaya hazır.

kagit-sofra-isimligi-yapimi-11

Umarım hoşunuza gitmiştir.

Herkese mutluluk ve barış dolu seneler…

Yarışmadan blogumda bahsettim.

#ödüllü2014yılbaşıyarışması