Kar Kraliçesi – pano yapımı

-

pano yapımı

Kullandığım malzemeler

  • 50×70 boyutlarında mukavva karton
  • Guaj ve kuru pastel boya
  • Ağaç dalları (çam ve elma ağacı dalları kullandım )
  • Kar yapımı için pamuk ve hindistan cevizi
  • Kar tanesi örmek için yün
  • Yapıştırıcı olarak da sıcak silikon ve çok amaçlı uhu kullandım.

pano yapımı
Öncelikle kar kraliçemi çizdim ve guaj boya ile boyamaya başladım. Tüm resimde guaj boya kullanacaktım lakin karton sulu boyaya uygun olmayınca resim kabardı ve boyamada sorun yaşadım, bu yüzden kuru pastel boya ile resmi tamamladım. Boyama kısmı çok sorunlu oldu, mukavva kartona sulu boya tekniği uygulamak hiç iyi bir fikir değilmiş. Sulu boya tekniğiyle farklı bir kraliçe hayal etmiştim lakin sonuç bu oldu.

pano yapımı
Dallara kar yağmış görüntüsü vermek için pamuk yapıştırdım ve sonra dalları kartona sıcak silikonla yapıştırdım. Yapıştırmak hiç kolay olmadı tabii.

pano yapımı
Çam dallarına da kar yağmış havası vermek için hindistan cevizini kullandım. Önce çamın iğne uçlu yapraklarına yapıştırıcıyı sürdüm ve sonra hindistan ceviziyle dolu kaba daldırdım ve kar yağmış çam dallarım oldu. Sonra çamları kartona resimlerde görüldüğü gibi sıcak silikonla yapıştırdım. Dalların dip kısımlarına da kar havası vermek için pamuk yapıştırdım, biraz da hindistan cevizi serpiştirdim.
Tığ işi tekniğiyle ördüğüm kar tanelerinden kar kraliçesinin tacını yaptım ve  kraliçenin tacı hazır. Birkaç yere de aynı örgü kar tanelerinden gelişigüzel yapıştırdım.

pano yapımı

pano yapımı

pano yapımı
Ve final; kar kraliçem hazır. Yani uzun uzun anlatmaya gerek yok! Çizdim, boyadım, yapıştırdım ve de ördüm. Bu arada şehir yerinde ağaç bulmak zor oldu, iyi ki bizim saksıdaki çam ve elma fidanı vardı. Ağaç dalları bizim terastaki güzel ağaçlardan elde edilmiştir. Ağaç gibi güzellik var mı bee!!

Rüyamda gördüğüm bir projeyi hayata geçirmeye çalıştım, rüyamdaki gibi olmadı ama ne yapalım elimden bu geldi şimdilik. Eğer rüyamdaki kar kraliçesi silüetini yakalamış olsaydım yarışmada çok iddealı olurdum ama bu çalışmayla pek iddealı değilim. İnşallah en çok hak edenler kazanır yarışmayı :)

Fotoğrafları düzenlememe yardım eden güzel kuğuya da teşekkürler. O kendini bilir :)

Yarışmayı ilk duyuranlardan biriyim, kanıt mı, aha kanıt burada.

5 yorum gelmiş

  1. brnnyvz

    canım durdun durdun son anda mükemmel bir çalışma ile katıldın tebrik ederimçok güzel olmuş bayıldım. Booool şansın olsun inş. :)

  2. zulaltan

    Sevgili İlknur ve sevgili Berrin ,güzel, nazik ,tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    yarışmada şanslı olduğumu düşünmüyorum ,inşallah diğer hedeflerimde şanslı ve başarılı olurum. :)
    Size de tüm hayatınızda güzellikler ve bol şans diliyorum.

  3. yaseatolye

    Zulaltan senin çalışmanı görmek ne mutluluk..ellerine sağlık..masal gibi olmuş..sevgiler..;)

  4. zulaltan

    sevgili yasea ,asıl bu tatlı yorumu görmek mutluluk. :) Çok teşekkürler :)
    jüri yarışmada aşırı yeteneklilerden sıkılmıştır dedim acemi işi olan bir tasarım yolladım. kazanma amacı hiç yok, amacı sadece katılmak :)

Bir Cevap Yazın

zulaltan

Teraryumlu abajur

| | 0 Yorum

Bahar temalı abajur teraryum

| | 0 Yorum

Gazete kağıtlarından damacana kılıfı

| | 0 Yorum

Fanusta dağ evi – teraryum

| | 0 Yorum

Led aydınlatmalı taş ev teraryum

| | 0 Yorum

Dekoratif ayna çerçevesi – diy fikirleri

| | 0 Yorum

Hem teraryum hem ajabur

| | 0 Yorum

Abajur teraryum

| | 2 Yorum

Cadı temalı shadow box

| | 0 Yorum

El yapımı SOS oyunu

| | 0 Yorum

Tahta paletlerden sedir – diy

| | 0 Yorum

Mutfak duvar süsü – diy fikirleri

| | 3 Yorum

Eski çerçeveden dikiş temalı pano yapımı

| | 0 Yorum

Kolay kalemlik yapımı

| | 0 Yorum

Gazoz kapakları ile sehpa süsleme

| | 0 Yorum