Çarşamba, Mart 22, 2017
Kenarları yakmalı kumaş nilüfer çiçeği yapımı

15
kenarlari-yakmali-kumas-nilufer-cicegi

Yabancı bir kaynakta görerek 10marifet’te paylaştığım kumaştan nilüfer çiçeği yapımını denedim. Sonuç yukarıdaki gibi oldu. Püfler için buyurun:

  • Orijinal yazıda zayıf kumaşlar yerine sertçe kumaşlar kullanılması gerektiğini; ipek tafta ya da ipek dupon kullanılabileceğini söylemiş. Ancak ikisi de doğal kumaş olduğu için kenarlarını nasıl yaktıklarını anlayamadım. Çünkü doğal kumaşlar yakınca erimez, kül olur ve dökülür. Neyse, sonuçta bende polyester tafta vardı, onu kullandım. Böylece hem tok bir kumaşla çalışmış oldum hem de kenarlarını güzelce yaktım.
  • Katlamanın her aşamasında ütülerseniz, düzgün ve güzel çiçekler elde edersiniz.
  • Çakmak yerine mumla çalışın, daha güvenli ve pratik.

Kolay gelsin! :)

Kumaş şöyle katlanıyor, işte şablonu:

kumastan-nilufer-cicegi-katlama-sablonu

Çiçeği kaç katlı istiyorsak o kadar bu çalışmadan yapıyoruz. Kenarlarını incecik yakıyoruz. Sonra da merkezine yakın bir noktadan bir daire şeklinde ince dikiş geçerek büzüyoruz. Göstermeye çalışayım:

kumas-nilufer-cicegi-nasil-buzulur-3

En dış kısımdan dikerek hafifçe büzdüğümüz bu kısım en iç yapraklar olacak.

kumas-nilufer-cicegi-nasil-buzulur-2

Burası orta kısım olacak.

kumas-nilufer-cicegi-nasil-buzulur-1

Bu da en alt kısım.

Merkezini de bir boncukla ya da kumaşın kendisini büzerek yapabiliriz.

En alt kısımda elinize ince bir keçe alır ve tüm dikişleri onun üzerine yaparsanız en sonda keçeyi yuvarlak bir biçimde keser, oraya da bir broş aparatı tutturursunuz. Böylece havalı bir broşunuz olur.

Bunlar da hoşunuza gidebilir:

VİDEO: ORGANZE KURDELEDEN ÇİÇEK NASIL YAPILIR?

VİDEO: YAKMA ÇİÇEK NASIL YAPILIR?

VİDEO: KALIN KEÇE İLE ÇİÇEK NASIL YAPILIR?

15 YORUMLAR

  1. ellerine sağlıkyakma işlemini havya ile yapılmasını tavsiye ederim.. orjinali öyle :) birde kumaşı utulememek gerekiyor, aksine yakarak kalıpları çıkardıktan sonra yaprakların altına hafif bir ısı verilmeli (çakmak veya mum ile) böylelikle daha bombeli ve doğal durur.sevgiler

  2. Sersoy birkaç sorum olacak :-)1.Havya nedir2.Kumaşı her katta ütülemek zorunda kaldım çünkü katladıkça bombeleniyordu ve kesip de açınca şekilsiz oluyordu3.Yakarak kalıpları çıkardıktan sonra demişsin, benim kafam karıştı, önce yakıp sonra nasıl kalıp çıkaracağız? Teşekkürler! :)

  3. havya
    havya

    havya, genelde elektirkçilerin kullandığı lehim yapmaya yapmaya yarayan bir aletelektirikle çalışır, ucu kalem ucu gibidir, ısınır… ve kumaşın uzerinde uyguladığında kumaşı yakarak keser böylelikle kalıp çıkartabilirsin.. ayrıca kumaşın atmaması için tekrardan kenarları yakmana gerek kalmaz :)