Kibrit çöplerinden el arabası maketi

-

kibrit çöplerinden el arabası minyatür maket yapımı

Kibritten yapılan minyatür maketlere hepimiz aşinayızdır. Genellikle kibritten bina maketleri yapılır. Ben biblo mahiyetinde bir şeyler yapıp, sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:

  • Birkaç kutu kibrit (aslında bir kutu yeter fakat kibritlerin düzgünlerini seçmek için 3-4 kutu bulundurursanız iyi olur)
  • 2 tane kürdan
  • Küçük bir karton parçası
  • Kalem, makas, maket bıçağı (falçata), kırtasiye tipi kağıt-ahşap yapıştırıcısı
  • Süslemek için; yılbaşı çelenklerinden bulabileceğiniz sentetik yeşillikler, meyveler.
  • Fimo hamuru ya da oyun hamuru.
  • El arabasının tekeri için; bir adet oyuncak tekerleği ya da düğme.

İlkin kibritleri masanın üzerine dökün. Aralarından yüzeyleri düzgün, boyları eşit olanları seçin. Eğer yüzeyleri düzgün olmazsa, yapıştırması güç olur, temas alanları dar kalacağından, yapıştırdıktan sonra da kolayca ayrılabilir. Size yardımcı olması açısından, kullandığım kibrit uzunluklarını fotoğraflarda yansıtmaya çalıştım.

Bu uzunlukları baz alarak, maket bıçağı ile kibritlerin yanıcı uçlarından kesin. Daha sonra bu parçaları, fotoğraftaki gibi, el arabasının tabanını ve sepetini oluşturmak üzere yapıştırıcı ile yapıştırın.

Sepet ve taban kısımlarını kurumasını bekledikten sonra, birbirine yapıştırın. Seçtiğiniz düğmeyi yapıştırın. El arabası için, kibrit çöplerinden iki ayak hazırlayın. Bunların uzunluklarını vermiyorum, çünkü seçtiğiniz düğmenin çapına göre bu uzunluklar değişkenlik arzedecektir. Karton parçasını kesin.

El arabasının içine koyacağınız tematik süslere göre, kartonun üzerine bir yazı yazın. Kürdanın sivri uçlarını keserek, bir ucunu kartona, diğer ucunu el arabasının sepetine yapıştırın.

Ardından, sentetik ya da doğal yeşillikleri, sepetin içine yerleştirin. Üzerine boncuklarla ya da meyve görünümü verilmiş oyun hamurlarından eklemeler yapabilirsiniz. İsterseniz hazırladığınız piyesi kartondan bir kaideye yapıştırabilirsiniz.

Bu eğlenceli maketçik, sizin uzun saatlerinizi almayacak kadar az detaylı, canınızı sıkmayacak kadar basit ve kendinizden bir şeyler katabileceğiniz kadar eklentiye açık. Umarım beğenirsiniz.

10 yorum gelmiş

  1. zabun

    cyanikoz, hep öğrencilere yararımın dokunacağı işler yapmak isterdim. Bu çalışmayı onlarla paylaşacağınız için ben teşekkür ederim. Yazıda gerekli de olsa, blogun daha fazla uzamaması için, daha fazla fotoğraf eklemekten kaçınıyorum. Bu ayrıntı fotoğrafları, yorum kısmına eklemek hoşuma gitmesede, yazının tamamlanması açısından önemli, lütfen mazur görün.

  2. farkob

    Ben de maketin aynısını yaptım, fimo’dan bir şeyler yaparken bunu görünce, bir iki domates de yapayım dedim. sonra da bunu yaptım. fotoğrafı da şöyle:

    işte bu benim arabam
    işte bu benim arabam
  3. Catik[pilli_silinen_hesap]

    İş-teknik dersi için iyi ödev konusu olabilecek düzeyde çalışma. Hoş cidden.

  4. pharmacid[pilli_silinen_hesap]

    Çok şeker,daha birçok şey yapılabilir,bayıldım.

  5. asyayaren

    kesinlikle yapıcam :))acaip şirin bişiy bu yaaaa kızımda yapar ama ona kibritten değilde daha büyük çubuklardan yaptrmam lazım ne olabilir acaba??

Bir Cevap Yazın

Fındıklardan kapı süsü yapımı

| | 1 Yorum

Keçeden kardan adam temalı süs yapımı

| | 0 Yorum

Örgüden büyülü kış çam ormanı yapımı

| | 10 Yorum

Örgü oyuncak ren geyiği

| | 19 Yorum

El yapımı yeni yıl süslemeleri

| | 8 Yorum

Kartondan yılbaşı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Çamdan kalp kapı süsü yapımı

| | 12 Yorum

Yeni yıl yaklaşırken süsleme yapalım

| | 3 Yorum

Keçe kardan adam yapalım mı?

| | 2 Yorum