Pazar, Aralık 11, 2016
Nikah şapkası, vualet yapımı

Nikah şapkası, vualet yapımı

2

Nikah şapkası
Merhabalar. Nikah yaklaştıkça paylaşımlarım da bununla ilgili oluyor tabii… Bu yazım evlenmek üzere olan bayanların çok işine yarayacak. Aynı zamanda bir geri dönüşüm projesi!
Öncelikle malzemelere bir bakalım:
Görüldüğü gibi eski çamaşırın geri dönüşümü diyebiliriz :) Şöyle bir sayacak olurak; farklı tüller, şifon, iğne, iplik, makas, silikon tabancası, kurdele, inci boncuk ve tabii ki eski bir sütyen :D
Öncelikle sütyenin cup’larını keserek çıkartıyoruz.

Nikah şapkası

Nikah şapkası

Eğer elinizde eski sütyen yoksa sanırım “glob” deniyor, satın alabilirsiniz. Bunu direk olarak kumaşla kaplayıp süslemeye geçebilirsiniz, ben çok sevdiğim bir metodla kapladım.
Globu kaplayacak kumaşın ebatlarından 5-6 kat daha fazla şifon kumaşla kıvrımlar yaparak kapladım. Nasıl yapıldığını yazarak anlatmak zor ama resimlerden kolaylıkla anlaşılıyor.

Nikah şapkası

Evet biraz sabır işi ama çok şık duruyor bence ki bu teknikle çok güzel bir de kolye tasarlamıştım. Daha sonra iri inciler diktim.

Nikah şapkası

Ve tabii vualet. Açıkçası en zor kısmı burası oldu. İstediğim formu verebilmek için pek çok kez iğneleyip deneme yaptım ama sanıyorum ilk kez yaptığım için.

Nikah şapkası

İstdiğiniz formu verdiğinizden emin olduktan sonra elde tutturdum ve fazla olan içerdeki tülleri temizledim. İki adet tokayı monte etmek kaldı, merkeze inince onu da alıp silikonla yapıştıracağım. Ama tel tokayla tutturduğum en son hali böyle.

Nikah şapkası
Tabii bu şapkaya eşlik edecek olan gelin buketi de tarafımca tasarlandı.

nikah çiçeği
Bana şans dileyin :) Sevgilerimle…

Paylaş
designedbyburcu
Merhabalar, Çok uzun zamandır pek çok hobiyle uğraştım, her şeyi denedim sanırım. Hiç gitmeyen hep kalan hobim dikiş dikmek oldu. Bir kimya mühendisinden beklenir mi bilmem ama farklı tasarımları seviyorum. Zaten benim hikayem böyle başladı. Hani bir şey ararsınız da bulamazsınız ya...bulamayınca sinir olup kendiniz yaparsınız. İşte o benim...