Penye ipten yuvarlak sepet yapılışı – pitonyanindunyasi

-

penye-ipten-yuvarlak-sepet-yapimi

Penye ipten yuvarlak sepetler son derece sevildi, çok popüler oldu. Biz de sitemizde penye iple sepet yapımına dair çeşitli tarifler, videolu anlatımlar paylaştık. Bir yenisi de marifetli arkadaşımız pitonyanin_dunyasi’ndan geliyor. Mint yeşili ip seçmiş ve güzel bir tığ işi ile ortaya çok hoş bir sepet çıkarmış. 10 numara şiş kullanmış. Sepetin çapı 20 cm. Biliyorsunuz penye ip epey kalın oluyor ve ince tığ ile çalışılamıyor. İşte yapılışı:

Sihirli halka ile başlıyoruz. Halkamızın içine 10 tane ikili trabzan yapıyoruz. İkinci sıraya geçince her ilmek içine 2 tane ikili trabzan yapıyoruz. Üçüncü sırada sırayla her ilmek içine 2 ikili trabzan, 1 ikili trabzan, 2 ikili trabzan, 1 ikili trabzan diye devam ediyoruz.

penye-ipten-yuvarlak-sepet-yapimi

Üç sıra bitiminde, kenarları resimde gördüğümüz gibi sık iğne kaydırma ile düzgün bir şekilde btiriyoruz.

penye-ipten-yuvarlak-sepet-yapimi

Bundan sonra artırma yapmadan düz bir biçimde örerek yukarı çıkıyoruz. İstediğimiz kadar yükseltebiliriz. En üst kısmını ben iki sıra farklı bir renk ip ile ördüm, farklı bir havası oldu. Tabanı nasıl bitiriyorsak sepetin bitmesine karar verdiğimizde de aynı şekilde bitirme yapıyoruz ve kapatıyoruz. İpi kesip içeri saklıyoruz.

penye-ipten-yuvarlak-sepet-yapimi

penye-ipten-yuvarlak-sepet-yapimi

Marifetli arkadaşımızın birbirinden güzel çalışmaları var. Bu hesabı mutlaka takibe almalısınız: pitonyanin_dunyasi – Instagram

shane

Bir Cevap Yazın