Pratik kloş etek kesimi ve dikimi

-

klos-etek-nasil-dikilir-1
Herkese merhabalar efendim. Bu yazımda sizlere en meşhur etek modeli olan kloş eteğin kesimini anlatacağım. Yok efendim pi sayıları falanlar filanlar hiçbiri bu yazıda olmayacak, gözünüzü korkutmaya gerek yok. Dikiş aslında matematikten ibaret olsa da kimsenin anlamayacağı derecede zor değildir. Yeter ki gayret edelim :) Ben de basit anlatmaya çalışacağım. Zaten kloş etek dikimi aslında pratiktir.

Daha önce 10marifet tam daire kloş etek kesimini anlatan çok güzel bir video yayınlamıştı. Videoyu izlemek isterseniz:

VİDEOLU ANLATIM: KLOŞ ETEK NASIL DİKİLİR?

klos-etek-nasil-dikilir-2

İlk resimdeki deri eteğin kumaşında gösterim yapmadım ama deri etek de aynı şekilde kesildi bu da buraya not olsun :) Sadece kumaş değişik, yöntem aynı. Şimdi, öncelikle bir kloş etek için kaç metre kumaş gider bunu hesaplayalım. Benim bel ölçüm 76. İstediğim etek uzunluğu ise 90 cm. Bu ölçüleri baz alarak anlatım yapacağım, siz de bunları kendi ölçüleriniz ile değiştireceksiniz. Mantığı anladığınız zaman her beden ölçüsü için kloş etek kumaş ve ölçü ayarlaması yapabilirsiniz.

Ayrıca bel ölçüsü dediğimiz şey kemer payı hariç (genelde 4-5 cm kemer olur) eteğin nerede durmasını istiyorsak ona göre alınmış ölçüdür. Ben yüksek bel severim mesela.
Kumaş hesaplaması şu şekilde : —- bel(76)/3*2 —- yani nasıl oluyor bu? Bel ölçüsünü 3’e böldük (76/3 = 25.33333..) 25.5 diyip yuvarlayalım. Bu ölçüye istediğimiz boyu ekliyoruz (90 cm). 25.5+90=115.5 cm yapar. Kumaş katında çalışma yapacağımız için bu ölçünün 2 katında kumaşa ihtiyacımız var ki o da 231 cm yapar. Biraz da dikiş payı verelim, 235 cm kumaş alırsanız çok rahat çıkar bu etek. Daire şeklinde kesildiği için kemer kısmı artan parçadan çıkıyor. Yok ben risk almayayım derseniz 2.5 metre alın, benden günah gitti :)

Kumaşı aldık getirdik evimize. Şimdi nasıl keseceğiz hem de en kolay yoldan? Benim görselleri kaydediverin us’lu cihazınıza her şey hallolur :)

Kumaşı yıkadık, ütüledik, ikiye katladık, yere serdik (kesim masası olanlar hariç).
Bel ölçümüzü 3’e böldük (76/3=25.3). Bu çıkan sayıdan 1 eksiltiyoruz (25.3-1=24.3), 24. 3’ü bulduk ama yuvarlayıp 24.5 cm yaptım ben onu. Bu kadarlık pay fermuar için yetiyor zaten. Tedbirli olayım, ben fermuarı o kadarla dikemem derseniz kenara pay koyarsınız, zaten bir taraf açık olacak eteğin.

Bulduğumuz bel ölçüsü 24.5 cm idi ya, işte onu bir tarafı kumaş katında olan köşeden başlayarak daire şeklinde her yere 24.5 cm işaretliyoruz. Görseldeki sarı çizgilerin olduğu kısım bu.

Artık boy kısmına geçebiliriz. 24.5 cm’den oluşturduğumuz yarım daireden itibaren istediğimiz uzunlukta (90 cm) yine daire formatında her yere işaretliyoruz. Bu da görseldeki pembe çizgilerin olduğu kısım oluyor.

İşaretlediğimiz yerlerden dikiş payı vererek kesiyoruz. Aşağıda kesilmiş halini görebilirsiniz.
Bu şekilde kestiğimizde eteğimiz tek parça oluyor ve fermuarı arka ortaya ya da yana gelecek şekilde dikebiliriz. Yok benimki iki parça olsun derseniz bu kestiğimiz köşeye değil tam karşısına yerleştiriniz ölçüleri.

klos-etek-nasil-dikilir-3

Bazı dikkat etmemiz gereken kısımlar şunlar: Mesela kloş formda kesilen kumaşlar kesildikten sonra 1 gün askıda bekletilmeli, çünkü verev kesildiği için uzamalar meydana geliyor kumaşta. Özellikle esnek kumaşlarda bunu görebilirsiniz. Eteği dikersiniz, giydikçe bir yerlerden uzamaya başlar. Böyle durumlarla karşılaşmamak için askıda bekletmek en iyi yöntemdir. Dediğim gibi, özellikle esnek kumaş ile çalışıyorsanız bunu dikkate alın.

klos-etek-nasil-dikilir-4

Bir de kılavuz çizgilerimizi arkaya aktarma olayı var ki muntazam dikebilmek için bu önemli bir ayrıntı. Bu rulet ablayı kim bulmuşsa Allah razı olsun, sarı karbonu kumaşın altına koyup sabun çizgilerinden ruletle geçince arkaya izi çıkıyor, on numara yöntem valla büyük kolaylık. Bol teyele de burda son diyorum. :)

En basit yöntem bu bence. Eğer anlamadığınız kısım varsa yorum olarak bırakabilirsiniz cevaplarım, herkese sevgiler.

Dikiş ile ilgili pek çok bilgiye blogumdan ulaşabilirsiniz. Bloguma ve diğer sosyal medya adreslerime de profilimden erişebilirsiniz.

4 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Rosamary

Bir garip Muallime adayı. Acemi terzi. Profesyonel cadı.

Artık kumaşlardan ekoseli etek

| | 0 Yorum

Çiçekli kumaştan kalem etek

| | 1 Yorum

Kırmızı çan etek

| | 0 Yorum

Asimetrik etek

| | 0 Yorum

Bordo deri etek

| | 0 Yorum

Siyah kalem etek

| | 0 Yorum

Siyah triko etek

| | 0 Yorum

Peluş yelek ve etek takımı

| | 0 Yorum

Kalıpsız penye etek

| | 2 Yorum