Sehpa yenileme nasıl yapılır?

-

mobilya-boyama-sehpa-yenileme-nasil-yapilir
15 yıllık zigon sehpalarım yeni salonuma uymayınca boyamaya karar verdim. Eğer siz de eski mobilyalarınızı yenilemek isterseniz işte uyguladığım işlemler:
1- Zımpara: sehpa üzerindeki boyanın tamamen çıkmasına gerek yok, sadece parlak cilalı tabaka gitsin yeter.
2- Astar boya: bu sayede hem daha az boya harcanır hem de asıl boya ahşaba daha kolay tutunur.
3- Asıl renkli boyama: (2kat) ben evde olan Marshall yarı mat silikonlu boyayı kullandım, kum beji renginde.
4- Dekupaj: istenilen resim renkli baskı alındıkatn sonra dekupaj tutkalıyla yapıştırılıyor. Ben koltuk kırlentlerime uygun olması için kırlentlerimin fotokopisini kullandım.
5- Vernik: dekupaj yaptığımız kağıtları ve sehpa yüzeyini koruma amacıyla şeffaf parlak vernik kullandım.

mobilya-boyama-sehpa-yenileme-nasil-yapilir-1

Bu da işinize yarayacaktır:

VİDEO: AHŞAP ÜZERİNE DEKUPAJ NASIL YAPILIR?

Gülhan

üretmeyi, renklerle oynamayı seven hobi aşığı bir anneyim. kişiliğim gereği hobinin tek bir çeşidiyle değil farklı işlerle uğraşmayı çok seviyorum. bana instagramda gulhanin_hobi_bahcesi hesabımdan ulaşabilirsiniz.

7 yorum gelmiş

  1. Gülhan

    teşekkür ederim :) hoşbulduk. vakit buldukça devam edeceğim. yıllardır takip ettiğim siteye çalışma eklemek de ayrı zevkmiş

  2. Gülhan

    çok teşekkür ederim gulsencetasarimlar :) evet kırlent kılıflarını kırtasiyede renkli fotokopi çekiyorlar. boyutlarını ayarlayabilmek isterseniz fotoğraflarını çekip bilgisayarda düzenledikten sonra renkli çıktı da alabilirsiniz.

  3. Madam Roksalan

    Gülhan Hanım merhaba, çok güzel olmuş sehpalarınız. Bir şey sormak istiyorum, boyama yaparken fırça kullanmadınız mı? Sanki süngerle boyamışsınız gibi anladım, doğru mudur? Eğer öyleyse nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz?
    Ellerinize sağlık,
    Sevgiler.

  4. Gülhan

    Teşekkür ederim @lookwhatihavecreated :) evet doğru anlamışsınız. Ben fırça yerine sünger kullanmayı tercih ediyorum. Dokusu daha çok hoşuma gidiyor ve daha ekonomik :) süngeri boyaya biraz batırıp fazlasını sıyırıyorum ve tamponlayarak uyguluyorum.

  5. xmadame

    Harika olmuş elinize sağlık.
    Kirlentle aynı görünce sehpanizi kumaşla kapladığınizi düşünmüştüm. Fotokopisini çekip dekupaj yapmak muhteşem bir fikirmis kırk yıl dusunsem aklıma gelmez :) tebrik ediyorum. Iyi günlerde kullanın. Sevgiler.

Bir Cevap Yazın