Stencil baskı boyama nasıl yapılır?

-

Stencil baskı, şablon ile boyama, ahşap boyamada, çeşitli farklı yüzeylerde, giysilerde, kumaş çantalarda sıkça kullanılıyor. Son zamanlarda dekorasyonda da sık kullanılmaya başlandı: Duvar, mobilya, zemin, hatta beyaz eşya gibi geniş yüzeylerde kullanıldığında ortama ayrı bir değer kattığına inanıyorum.

Bu tekniğin yarattığı sonucu beğensek de duvarımızın ya da mobilyamızın yanlış bir uygulaya kurban gitmesinden çekiniyoruz. Fakat teknik için gerekli araç gereç ve biraz özenli çalışmayla harika işler çıkarabiliriz aslında.

Stencil baskı boyama nasıl yapılır?

Stencil baskı, daha doğrusu şablon ile boyama yaparken bize gerekli olan malzemeler, kullanacağımız şablon (bunu ya satın alabilirsiniz ya da kalıp keserek kendiniz yapabilirsiniz), ponpon fırça veya iri kumaş boyama fırçası, boyama yüzeyi ve akrilik boya.

Cesaret edip balkonumuzu, salonumuzun bir duvarını, antremizi ya da evdeki herhangi bir mobilyayı bu teknikle bambaşka bir havaya sokabiliriz.

10marifet’in eki:

Şablon yardımı ile kumaş üzerine nasıl boyama yapılır, basit bir video ile açıklamıştık.

Stencil ile kumaş çanta boyama videosu:

Hatta aynı yöntem ile daha kalın bir kumaştan mamul bir abajuru da boyamıştık, onu da gösterelim:

Şablon yardımı ile kumaş abajur boyama videosu:

Stencil uygulamada dikkat etmeniz gerekenler:

Şablonlarınızı kullandıktan sonra hemen atmayın. Hemen kullandıktan sonra yıkar ve temizlerseniz, üzeri boyalı olsa dahi daha defalarca kullanabilirsiniz. O nedenle bu konuyu atlamayın deriz.

Şablon uygularken muhakkak yapıştırmayı öneriyoruz, kaymaması için. İri desenli bir şablon ise, fırça uygularken aralardan alta boya kaçabilir. Bunu önlemek için, özel şablon yapıştırıcısı var, sprey şeklinde. Ondan kullanabilir ve şablonu tamamen yüzeye yapıştırabilirsiniz. Ama birkaç deneme sonra zaten eliniz alışacağız için boya dağılmayacaktır.

Duvar gibi büyük bir yüzeye stencil uyguluyorsanız, o zaman tüm duvarı kaplayacak bir stencil olmayacağına göre, bitiş noktalarından çok iyi ölçerek stencili kaydırın. Yoksa bütünlük bozulur ve kötü bir görüntü olur. Büyük uygulamalarda sabır çok önemli. Ama eğer dikkatli ve sabırlı olursanız, evinizin bütün havasını değiştirebilirsiniz.

Stencil nasıl yapılır?

Kendi stencil şablonunuzu yapmak için asetat kağıdı ve maket bıçağı kullanabilirsiniz. Beğendiğiniz bir deseni karbon kopya kağıdı ile asetat üzerine aktarın. Güzelce çizin. Sağlam bir yüzey üzerinde maket bıçağı ile dikkatlice çizgilerin üzerinden keserek parçaları çıkarıp atın. Şablonu kullanabilirsiniz.

Hadi siz de bu yöntemle yaptığınız uygulamaların sonuçlarını paylaşın.

Not: En yukardaki görseller, 10marifet Instagram sayfamızda çalışmaları yayınlanan iki marifetli arkadaşımıza aittir.

11 yorum gelmiş

  1. sergun

    ben çok beğeniyorum duvarlardaki stencil örneklerini. çok da dekoratif buluyorum, aklımda var bir kaç çalışma:)

  2. Kapkaracamdankelebek

    hiç olmazsa balkon duvarında denerek işe başlayabiliriz bence. beğenmezsek tekrar boyarız :) böylece evin duvarları için alıştırma yapmış oluruz.bir arkadaşımın evinin balkon kapısı etrafına sarmaşık gül desenli bir stencil baskı yapmıştım, harika olmuştu.terzi kendi söküğünü dikmez ya ben kendime bir türlü fırsat bulup yapamamıştım.sesibeeeer ne güzel bir dükkanın var senin öyle. adapazarı’nda mıydı burası?

  3. sesiber

    Stencil yaparken püf noktası stencil fırçası kullanmak ve boyaya pudra katmak. Nir de tabii güzel bir stencil deseni.Bunlar tamamsa, çok güzel sonuç almamak mümkün değil.Evet te ekimden beri artık yok dükkanım. Bu foto nostalji oldu.

  4. sesiber

    Koyulaştırıyor, dağılmasını önlüyor. Fırçayla boyayarak değil pat pat vurarak yapılıyor çünkü stencil.

  5. sesiber

    Dükkanı değil ama takı yapmayı çok özledim aslında. Özellikle de fimoyu. Fimo malzemelerim öbür evde, yoksa ellerimi fimoyla süslemekti niyetim.

Bir Cevap Yazın

Pas doku ve stencil uygulamalı pano

| | 0 Yorum

Stencil desenli ahşap boyama tepsi

| | 0 Yorum

Mavilim ahşap sehpa

| | 2 Yorum

Stencil süslemeli ahşap kutu

| | 0 Yorum

Stencil ile ahşap kutu süsleme

| | 0 Yorum

Rölyefli ahşap dosyalık

| | 2 Yorum

Rölyef kabartmalı, folyo kaplama kutu

| | 0 Yorum

Dantel stencil ve dekupajlı tepsi

| | 0 Yorum

Stancil ile konserve kutusu süsleme

| | 0 Yorum

Dantel süslemeli dekoratif kasa

| | 3 Yorum

Yağlı boya eskitme dergilik

| | 0 Yorum

Cam boyama – puantiyeli mutfak kavanozları

| | 3 Yorum

Ahşap boyama vintage tepsi

| | 6 Yorum