Pazar, Aralık 11, 2016
Tığ işi atkı yapımı

Tığ işi atkı yapımı

6

Tığ işi atkı
1.sıra: 20 zincir çek bir halka oluştur
2.sıra: Oluşturduğun halkanın içini sık iğne ile doldur. 28 adet sık iğne yaptım.
3.sıra: 4 zincir çekip bir boşluk bırakıp ikinci boşluğa tekli trapzan yap. Her trapzanın arasına bir zincir çek, bir boşluk bırak, ikinci boşluğa batarak trapzanları oluştur. 9 trapzan oluşturmuş oluyoruz böylelikle.

Tığ işi atkı
4.sıra: Bir zincir çekip ilk trapzana sık iğne tekniğiyle batıyoruz. Oluşturduğumuz trapzanların tepesine ve aradaki boşluklara sık iğne tekniğiyle batarak 4. sırayı tamamlıyoruz.
5.sıra: 20 zincir çek ve bir halka oluştur. Oluşturduğun halkanın içini sık iğne ile doldur birinci yaprağı oluştur. 2.yaprağı oluşturmak için 10 zincir çekip birinci oluşturduğun yaprağın ortasından sol 6. boşluğa sık iğne ile zinciri sabitle. Zincirin içini sık iğne ile doldur. 17 adet sık iğne yeterli oluyor. Yaprakları sabitlerken bir boşluk bırakıp ikinci boşluğa batıp sabitliyoruz. 3. yaprağı oluşturmak için 10 zincir çek, ikinci yaprağın baştan 6. boşluğuna zinciri sabitle ve sonra zincirin içini yine sık iğne ile doldurup, üçüncü yaprağı da oluşturup, bir boşluk atlayıp ikinci boşluğa batarak sabitle. Bu yöntemle toplam 9 yaprak oluşturmamız lazım.
6.sıra: En son yaptığımız yaprağa 9 trapzan oluşturuyoruz, ikinci motifimize başlıyoruz. Her trapzanın arasına bir zincir çek, bir boşluk bırak ikinci boşluğa bat. Sonraki işlemler başlangıçtaki motif oluşturma işlemleriyle aynı mantıkla devam ediyor. Tek değişiklik yaprak oluşturma kısmı başlangıçtan biraz farklı oluyor.

Tığ işi atkı
7.sıra: 2. motifdeki ilk yaprağı birinci motifin yaprak başlangıcından farklı olarak yapıyoruz, 10 zincir çekip zinciri  baştan 3. resimde görüldüğü gibi ilk oluşturduğumuz halkanın ortasına batıp sabitliyoruz. Zincirin içini 17 adet sık iğne ile dolduruyoruz ve yaprağımızı oluşturuyoruz. İkinci yaprağı oluşturmak için 10 zincir çekip oluşturduğumuz birinci yaprağın baştan 6. boşluğa batıp zinciri sabitliyoruz ve sık iğne ile zincirin içini dolduruyoruz. Her yaprağı yapmak için aynı yöntemi kullanıyoruz. Sırayı tamamlıyoruz. Böylelikle ikinci motif de tamamlanmış oluyor.

Tığ işi atkı
3. motifimizin ilk yaprağını en alt 3. resimde görüldüğü gibi bir önceki motifin 3. yaprağının tepesine batarak sabitliyoruz. Bundan sonra tüm atkı aynı mantıkla devam ediyor. Resimleri takip ederseniz daha anlaşılır, zira ördüğüm bir şeyi anlatmak konusunda pek becerikli değilim. İnşallah doğru anlatmışımdır.

Tığ işi atkı
Bu atkının yapımını anlatacağıma dair söz vermiştim, sözümü tuttum sanırım. Söz verirsem yapmak zorundayım bu yüzden kolay kolay söz vermem. Örgüyü anlatmak da ne zormuş, anlatırken hangi tabiri kullanacağımı bilemedim. Bir hatam olduysa artık idare edersiniz  :)
Sevgiler… <3

Paylaş
zulaltan

6 YORUMLAR

  1. benim gibi ormeyle pek arasi olmayan birine bile ordurme istegi geldi :) cok guzel anlatmissin, bayiliyorum bu atkiya, ellerine saglik :)

  2. bende zaten güzel kuğu kendine atkı örsün diye anlattım :) hemen başla eminim benden çok daha güzel örersin :)
    çok sağol güzel kuğu :)

  3. çok teşekkürler :) anlatırken kendimden pek emin değildim, acaba anlaşılır mı anlattım diye, bu yorumları aldıktan sonra içim ferahladı.
    yararlı bir paylaşım olmuştur umarım.

  4. pastelzamanyolcusu , çok teşekkürler :) benim de favorim tığ işi, en çok model uygulama seçeneği tığ işi örgüde var bence.