Yün keçeden keçe kumaş yapımı

-

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Bu ilk kumaş denemem olduğu için sonuçtan çok memnun kalmadım ama denemeye devam edeceğim.
İhtiyacımız olan malzemeler:

  1. Çeşitli keçe yünleri
  2. Doğal sabun
  3. Sıcağa yakın olacak şekilde su
  4. Bir adet bambu amerikan servis
  5. Bir parça tül
  6. Bir adet havlu
  7. Naylon bir örtü

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Ortalığın ıslanmaması için alt kısma mutlaka naylon bir örtü serin.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
İlk olarak havlumuzun üzerine bambu servisi seriyoruz.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Yünleri eşit olacak şekilde kopararak fotoğraftaki gibi koyuyoruz. Eşit boylarda keserek de ekleyebilirsiniz.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
İkinci aşamada fotoğrafta görüldüğü gibi ters yöne olacak şekilde yünleri yaymaya devam ediyoruz.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Yünleri sıcak suyla ıslatıyoruz. Bu aşamada bir sünger kullanabilirsiniz. Bu noktada kenarları ıslatmamaya özen gösteriyoruz.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
DİKKAT! Elimizi sabunlayarak nemli yünlerin üzerinde gezdiriyoruz. Elimizle bastırmayı da unutmuyoruz. Bu şekilde içerideki havayı alıyoruz. Gördüğünüz gibi ilk anda tülü sermeyi unuttum ve yünler ellerime yapıştı. Bu aşamada tülü nemli yünün üzerine sermeyi unutmayın. Bu sayede yünler elinize yapışmayacak. Düz bir şekil alması için kenarları içeriye katlayın.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Islatma ve sabunlama işlemleri bittikten sonra bambu servisi şekildeki havluyla birlikte gibi yuvarlıyoruz. Anlaşılır olması için havlu olmadan fotoğrafını çektim. Havluyla yuvarlamak daha sıkı bir şekil almasını sağlayacaktır.

Önemli noktalar:

  1. Yuvarlama anlarında her seferinde hamur açar gibi ve yirmi beş kez oklava kullanır gibi yuvarlıyoruz.
  2. Havlu ile birlikte yuvarlama ve yirmi beş kez sayma işlemini 300 ya da 400 kez yapmak gerekiyor. Çok fazlaymış demeyin bu zahmetli bir iş.
  3. Yuvarlama işlemininde yünün yönünü ne kadar çok değiştirirseniz sonuç o kadar iyi olacaktır. Ters, düz, sağ sol. Sürekli değiştirerek devam edin.

Yün keçeden keçe kumaş yapımı
Acemilik nedeniyle bazı yerler boş kalmıştı. Ben o kısımları keçe iğnelemeyle tamamladım. Böyle batik bir şekil çıktı ortaya. Güzel bir el çantası olarak tasarlanabilir. Siz de deneyin ve bizimle paylaşmayı unutmayın sakın :)

Yün keçeden keçe kumaş yapımı

Bir Cevap Yazın

jujutasarim

Video: Kalın keçe ile çiçek yapımı

| | 0 Yorum

Video: Keçe sabun nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kanatlı kalp kapı kolu süsü

| | 0 Yorum

Minnie Mouse tacı yapımı

| | 0 Yorum

Keçeden yelkenli süslemeli kitap ayracı yapımı

| | 0 Yorum

Keçeden ayıcık cüzdan yapımı

| | 0 Yorum