1 litre ışık (diy)

-

diy
Bu çalışma pet şişe, su ve biraz çamaşır suyundan oluşun bir solar ampül :) Tamamen çevre dostu. Tıklayın yapım aşamalarını seyredin.

diy

7 yorum gelmiş

  1. senayatilgan

    Evet bunun national daki belgeselini izlemiştim geri dönüşüm ve çevre dosto şeyler yapılıyordu. Gerçekten de etkili fakat bir süre sonra başka bir pet ve başka çamaşır suyu kullanmanız gerekiyor gücünü yitiriyormuş :) İlginç değil mi. Belgeseli ağzım açık izlemiştim ben adamlar nasıl buluyor böyle şeyleri diye :)

  2. zulaltan

    nasıl yani ben mantığını anlamadım ??çamaşır suyu gün ışığını nasıl bu halde yansıtıyor? benim kimyam hiç iyi değildir biri bana anlatsın yahuuu :) gece ışık vermiyor sanırım

  3. senayatilgan

    Gece ışık vermiyor. Sadece çamaşır suyu değildi galiba doğru oranlarda su ile karıştırılıyordu diye hatırlıyorum ama sadece dışarda bulunan ışığı kırarak evin içinde yoğun bir ışık demeti olmasını sağlıyor bu da içeriyi aydınlatıyor. Yani gece dışarda bir ışık olmadığı için onu kırıp içeriyi de aydınlatamıyor. Anlayacağın kimyadan çok fizikle alakalı bir olay sadece çamaşır suyu kırış açısını düzenleyen bir kimyasal olarak kullanılmış galiba.. Fakir ülkelerde bunu kullanııyorlar ama gece için bir çözümü yok anlayacağın :)

  4. eLvAn HoBi

    evt aynen şenay hanımın anlattığı gibi. videoyu izlediyseniz en son şişeye koyduğu sıvı çamaşır suyu az bişey koyuyorlar geri kalanı su. çok güzel birşey üretmişler, resmen hayran kaldım. ve paylaştım.

Bir Cevap Yazın