10marifet’te değişim yarın

-

Merhaba sevgili arkadaşlar,

Eğer her şey yolunda giderse, önümüzdeki Salı günü yeni bir 10marifet ile karşılaşacaksınız. Daha önce burada ve burada bahsettiğim gibi, bir değişim için geri sayıyorduk zaten. Hem teknik anlamda hem de kullanım kolaylığı açısından avantaj sağlayacak yeni bir sisteme geçiyoruz. Bu arada da biraz daha farklı görünüyor olacağız tabii.

Altyapı olarak, belki de çoğunuzun kendi bloglarında kullandığı WordPress’i kendimize göre uyarlayarak kullandık bu yeni sistemde. Yazı giriş arayüzünde sadeleştirmeler yaptık, kolaylıkla adapte olacağınızı düşünüyoruz.

İlk anda dikkati çekecek birkaç şeyi söylemekte fayda var: Şifreniz değişmiş olacak. Bu nedenle, Salı günü 10marifet’e giriş yaparken “şifremi unuttum” seçeneğini tıklamanız ve posta kutunuza gelen e-mail ile yeni şifrenizi aktifleştirmeniz gerek.

Postaneye eski mesajları aktaramıyoruz. Eğer kaydetmeniz gereken şeyler varsa not edin isterseniz.

Pazartesi akşamından Salı açılışa kadar sitemiz kapalı kalacak, onu da ekleyelim.

Geri kalanını beraberce göreceğiz :)

68 yorum gelmiş

  1. GGuven

    Her şeyden önce döndüğünüze çok sevindim.Wordpress biz bloggerlar için hayli farklı bir altyapıya sahip. Ancak 10 Marifet o kadar önemli ki, elbette yeni yüze de alışacağız. Eskisi gibi çok üyeli, çok hareketli, emek ve fikir dolu bir 10 marifet bekliyorum. Bu konuda umudumu hiç kaybetmedim. Kar payı dağıtılırken katılım çok fazlaydı. Belki de katılımı arttırmak için yepyeni ve farklı bir şeyler yapmak gerek. İnsanlar emeklerinin karşılığını beklemekte haklı olabilirler mi?Kafam sürekli bu sitenin nasıl hareketleneceği ile ilgili fikirler arıyor. Umarım eskisi gibi oluruz.

  2. alaca91

    “Postaneye eski mesajları aktaramıyoruz. Eğer kaydetmeniz gereken şeyler varsa not edin isterseniz.”Nasıl yani? paylaştıklarımız silinecekmi?

  3. shane

    @alaca91; yorumlar ve tabii ki yazılarınız değil, postaneden yaptığınız mesajlaşmalar silinecek.

  4. asterias

    Böyle meraklar insanın hayatını güzelleştiriyor :) 10marifet vazgeçilmez bir site benim için. wordpress’i ben de bloğumda kullanıyorum ve çok memnunum. Güzel değişiklikler olacağına eminim. Sevgiler ve kolaylıklar…

  5. findikkurdum

    heyecanla bekliyorum :)bilgisayarı her açısımda 10marifeti tıklamayı adet edinmiş biri olarak,kapalı kaldığı süre boyunca sabırsızlık yaşayacağım kesin :)şimdiden hayırlı olsun diyelim :)

  6. findikkurdum

    bir de şunu diyim aklıma gelmişken:başka sitelerden paylaşım yapanlarım çekilmesini anlarım.ama kendi ürettiklerini sergileyenler açısından bakacak olursak, buradan bir karşılık beklemek yerine 10marifet gibi ziyaretçi sayısının fazlaca olduğu bir sitede tanıtımımızı yapmanın,kendi bloglarımıza vs link verebilmenin zaten yeterince artısı olan bi durum olduğunu düşünüyorum ben.belki blogldan cok fazla kişiye ulaşamazken,böylesine kalabalık bi ortamda yaptıklarımızı paylaşmanın keyfi bence apayrı.sanırım herkes için durum aynıdır,üreten insan bunu göstermek ister,paylaşmak ister.sadece bunun için dahi 10marifet çok kıymetli bana göre :)

  7. shane

    teşekkürler yorumlarınız için. biz de Salı gününü iple çekiyoruz. o günün ertesinde de geliştirmelere devam edeceğiz, geciktirmek istemedik daha fazla. bazı eklemeler, iyileştirmeler daha yapacağız. kimi hoşluklar getirmek istiyoruz, tüm derdimiz burayı daha iyi ve sizin daha keyifle takip edeceğiniz bir yer haline getirmek.@zeshuregi; thanks a lot! we’ll help you, do not worry. let’s keep in contact.güzel bir cumartesi günü dilerim herkese…

  8. marulloo

    ben daha önce pilli ekibine bu konuda mesaj attım ama dönen olmadı.. Benim için şu anda sitenin en canımı sıkan tarafı, yazdığım yazının onayının bazen 3 gün sonraya kalması..Eskiden çok hareketliydi ve beklerken yeni yazıları görünce zaman geçebiliyordu.Şimdi yayınlanan yazı sayısı da az ama onay bekleme süreci çok uzun..Bloglardan takip ettiğim yazıları ne kadar zaman sonra burada görüyorum ve haliyle burada görüp o bloga bakma heyecanı kalmamış oluyor..Değişimi merakla bekliyorum…sevgiler..

  9. shane

    merhaba… eğer her şey yolunda giderse demiştim, demese miydim acaba… bir terslik çıktı, hem de bizimle hiç alakası olmayan, tamamen hosting şirketi ile ilgili. gece geç saate kadar düzelmesini umduk ama sadece özür maili alabildik. bugün düzelteceklerini vaad ettiler. biz de bekliyoruz, umarım bugün hallolacak. gelişmeleri buradan ileteceğim.

  10. Mikropellet

    Çok güzel olmuş :D Ellerinize sağlık. “Dashboard” kısmını görebilenleri daha bir sevmenizi kıskanmadan edemeyeceğim.

    Belki ilk etapta wordpress tabanı kimi kullanıcılara zor gelecektir ama inanıyorum ki acar kasaba sakinleri bu durumun üstesinden çabucak gelecek ki, görsel destekli anlatımınız da gayet “anneye anlatır gibi” detaylı :)

    Sabahın 03:09una kadar uykusuz kalıp, böyle bir güzellik sunduğunuz için çok teşekkürler.

    Fakat o dashboard :D O yazı… :D

  11. Mikropellet

    Nacizane soru:
    Eski sistemde yanıtlarımızı düzenleyebiliyorduk. Bu sistemde haliyle şimdilik böyle bir imkan yok. Malum zaman zaman hiç istenmese de bazı karşılıklı yorumlar olabiliyordu sitede. Daha sonra taraflar olayı tatlıya bağlayıp yada bağlamayıp gönderdikleri yorumları düzenleyebiliyorlardı/silebiliyorlardı.
    Şimdi bu gibi durumlarda mesajlar sadece editörler tarafından mı düzenlenebilecek/silinebilecek? Bu soruyu “rapor et” butonu için de düşünebiliriz.

  12. shane

    Merhaba,

    Öncelikle güle güle kullanalım hep birlikte :)

    Yorumları düzenleme konusunda şimdilik önemli bir sorun olursa bize e-mail atmanızı isteyeceğiz. Bunun için hazır bir sistem yok bu yapıda. Aynı şekilde “rapor et” için de durum aynı. Site ile ilgili diğer her konuda olduğu bunlar ile ilgili de maillerinizi bekliyor olacağız…

  13. shane

    hafifuyku’nun da dediği gibi arada görmemiş olduğumuz şeyler sizin gözünüze çarpabilir. Mutlaka söyleyin ki biz de düzeltebilelim.

  14. necmettinsalmas

    daha ne yapasınız ya harika bir sayfa ne ararsan var :) ben 17 yaşındayım ama bu tür şeyleri yaparken çok zevk alıyorum :)emeği geçenlere çok teşekkürler :)

  15. shane

    Belirtmem gereken önemli bir şey: Bundan sonra görselliğe çok daha önem vereceğimiz için, yazılarınıza eklediğiniz fotoğrafların kalitesine ve boyutuna daha bir özen göstermenizi rica edeceğiz. Fotoğrafın yetersizliğinden ötürü yazı yayına girmeyebilir. Hem işinizin hem de sitenin daha iyi görünmesi için fotoğraflara dikkat…

  16. esinsel

    Henüz yazı gonderemesemde hemen şifremi aktifledim :) Çok güzel olmuş,emeğinize sağlık shane ve katkısı bulunan diğer arkadaşlar.

  17. cabam

    ben hiç begenmedim eski hali çok güzeldi istedigim sayfadan bakabiliyordum. şimdi sürekli eski gönderilere tıklamak zorundayız.

  18. ardish

    Yazi gonderirken resmi nasil ekleyecegi bulamadim. Eskidem imaj veya bilgisayarimdan secenegi vardi. Yardim lutfen tesekkurler

  19. cherry blossom girl

    @ardish; aynı seçenekler yine var. “Siz de gönderin” yazı formuna girdikten sonra “imaj ekle/yükle” seçeneği var sol üst köşede. Ekran görüntüsü ve adım adım nasıl link ve imaj eklendiği burada daha ayrıntılı bir şekilde var.

  20. ardish

    Evet o sayfayi bende gormustum ama oraya girince baska bir ekran cikiyor. URL ekle vs yaziyor. Oraya ne yazacagiz? Acaba benim bilgisayarimdan mi farkli gorunuyor. Yukle vs yok

  21. cherry blossom girl

    @ardish; Siz, “internette bir yerden yükle” seçeneğini mi görüyorsunuz acaba? Onun hemen yanında “bu bilgisayardan yükle” sekmesi var, ona tıklamanız lazım.

  22. ardish

    Hayır bende bu sekilde gorunmuyor imaj ekle/yukle var sadece o zaman ipad de farkli gorunuyor olabilir. Kontrol ettirecegim. Tesekkurler

  23. smyraaa

    açıkçası sitenin bu halini beğenmedim malesef. Daha düzenli, herşeyin daha kolay olacağı, herşey elimizin altında bir site düzeni bekliyordum ama tam tersi… Örneğin konu yayınladık ve bir kısmını yanlış yada eksik yazdığımızı farkettik düzeltme butonu yok??? Var da ben mi göremedim acaba? Yada diğer arkadaşlarında belirttiği üzere yorumlarımızı silme düzeltme seçeneği yok. Bence bunlar kesinlikle olması gereken şeyler. Yayınladığınız yazıda yada yorumda yanlışlık varsa düzeltmek/silmek için yöneticilere başvurulması gerekiyor derseniz yöneticiler hangi birine yetişecek?

  24. Ben sayfanın genel görünümünü beğendim. Sade bir tasarım olmuş, oldukça düzenli ve göz yormuyor. Fotoğrafların eskiye oranla daha büyük boyutta yayınlanıyor olması da çok isabetli bir karar olmuş.

  25. Tubya

    Ben sayfanızı beğendim, Önceki halinden daha kullanışlı görünüyor. Yazı yayınladığımızda dönüp birşeyler ekleme ihtiyacı duyarsak bunu da yapabiliyoruz. Önceden gönderdiğimiz yazıya onaylanana kadar ulaşamıyorduk. Yeniliklerin ve kolaylıkların devamını diliyorum.

  26. cherry blossom girl

    @ardish; iPad üzerinden “bilgisayarımdan yükleyeceğim” sekmesi ile imaj yüklemeniz mümkün değil, haklısınız. iPad’de “internetten bir yerden yükle” seçeneğini kullanabilirsiniz. Adres kutusuna imajın linkini yazmanız yeterli oluyor.

  27. shane

    beğeniler için memnuniyet duyuyoruz, teşekkür ederiz. sorulara gelince: yorumları değiştirme olanağı yok, evet. bunun genel anlamda çok büyük sorun olacağını düşünmedik. ola ki problem yaşanırsa biz hemen el atacağız, yeter ki haber verin.

    onaylanana kadar yazınızın üzerinde oynayabiliyorsunuz. ama yayına alındıktan sonra yapacağınız değişiklikleri bize bildirmeniz lazım. tabii eski yazılarınız için de aynı şey geçerli.

    şöyle bir durum var: kimi hatalardan ve yavaşlıklardan kurtulmak için wordpress altyapısına geçtik. böyle olunca var olan sistemi kendi ihtiyaçlarımıza uydurmaya çalıştık. bazı şeyleri kendimiz yazıp eklemek zorundayız. zaman içinde, ihtiyaçların gösterdiği şekilde yeni eklemeler yapmak zaten aklımızda var. o nedenle kimi gelişmeler olacaktır.

    bir de şunu söyleyeyim: yazılarınız üzerinde eskisinden daha özenli bir editleme çalışması yapıyoruz artık. imla hatalarını, ifade aksamalarını vs düzeltiyoruz. daha bir dergi titizliğinde olmaya çalışacağız. o nedenle fazla değişiklik gerekmeyeceğini düşünüyoruz. yine de kişisel istekler olabilir tabii ki, bakalım bunların yoğunluğu ne olacak, göreceğiz…

    yorumlara, sorulara devam…

  28. selmatozan

    Hayırlı uğurlu olsun, yıllardır alıştığım düzen değişince itiraf edeyim biraz bocaladım ve yadırgadım sanki başka biryerdeymişim hissine kapıldım, sanırım biraz zaman lazım benim için..
    Bir de dikkatimi çeken bir noktaya değinmek isterim: Son yorumlar sütununda daha önce istersek tüm yorumlara ulaşabiliyorduk şimdi öyle bir seçenek yok, ben mi göremedim acaba?

  29. shane

    teşekkürler selmatozan; evet haklısınız, tüm yorumlar seçeneği yok. bizim de daha sonra eklenebileceğini düşündüğümüz maddelerden biri o.

  30. adadenizi

    “””Burası 10marifet’in arka bahçesi. Tüm üyelerimizi çok seviyoruz ama burayı görebilenleri bir ayrı seviyoruz.”””

    Bana bu ifade çok itici geldi. Açıkcası bir arkadaş yorum yazana kadar bu bölüme dikkat etmemiştim. Yorumdan sonra girdim baktım. Sevilip sevilmediğim hiç düşünmemiştim bugüne kadar ama yine de paylaşımların yapıldığı ve gelenlerin çoğunun kendi bloğu gibi benimsediği bir alanda “”bu kapıdan belli kişiler girebilir”” gibi itici olmayan bir ifade gelse daha mı iyi olur ki…

  31. firedup

    Adadenizine katılıyorum :) çok üzüldüm ben de o kapıdan giremediğimi görünce.
    Onun dışında ben tuttuğum yazıları nereden görebilirim? Onlara ihtiyacım var :) Yardımcı olursanız sevinirim

  32. shane

    adadenizi, bütün üyelerin görebildiği bir yer aslında orası, dolayısıyla “Tüm üyelerimizi çok seviyoruz ama burayı görebilenleri bir ayrı seviyoruz.” demek yerine, “Tüm takipçilerimizi çok seviyoruz ama burayı görebilenleri bir ayrı seviyoruz.” desek sanırım daha anlamlı olacaktı. yani üye olan herkesi kastetmiştik, aranızda bir ayrım yapmamıştık :)

  33. shane

    firedup; yok çok yanlış yazmışız biz demek ki oraya, arkasında bir şey filan yok, sadece üyelerimiz görüyor o metni, dolayısıyla ona ithafen şaka etmiştik ama düzeltmemiz lazım kesin :)

    evet, tuttuğunuz yazıları görmeniz için de ekleme gerekiyor, bunlar hep bir liste oluyor şu anda. herkes “şu şu benim için çok önemli, şu bu eksik” derse süper olur, biz de neye öncelik vermemiz gerektiğini anlarız.

  34. marulloo

    Tuttuğum eski yazıları göremiyorum.. listem tamamen silinmiş.. üstelik mail atayım dedim ama ana sayfada iletişime geçebileceğim bir mail adresi gibi bişi de bulamadım… yardııımm:)

  35. findikkurdum

    ben en çok 10marifetin artık daha hızlı oluşunu beğendim :)
    özellikle çok yorumlu postları açmakta cok zorlanıyordum.
    kilitlenme yaşadığım durumlar dahi oluyordu.

    zamanla daha da alışıcam,ama bu hali genel olarak daha güzel bana göre :)

  36. fiamma1

    Shaneciğim yeni format hepimize hayırlı olsun. Ben de kafa göz yara yara bugün yeni yazı gönderdim uzunca aradan sonra . Biraz zorlanacağız ama alışılmayacak gibi değil.Resim ekleme biraz zorlaşmış. Yanlız ben 10 marifeti genelde son yorumlar bölümünden takip ediyordum ki onun arşiv olayı kalkmış sadece son 30 yorum u takip edebilir hale gelmişiz.Diyeceksiniz ki yetmez mi?Yeter tabii ama, ben yorum yazdığım arkadaşlarımın verdiği cevapları da görme şansı elde ediyordum şimdi bunu ya aklımda tutup bakmak zorunda kalacağım ya da şansıma ilk 30 daysa diyeceğim. Sevgiler hepinize…

  37. fiamma1

    Aman Allahım yazıdaki yorumları okudukça kasvet bastı içime, özellikle Sevgili Shane’in bir yorumunu:)

    Sevgili Shane beni fotoğraflarım yüzünden atmayın siteden sakın!!! daha iyisini yapamıyorum ben napim:))

    Hiihhh bir de tuttuğum yazılarımı benden koparmışsınız!!! Yeniden tutamam ki onları ben:( yanlız bir şey iyi olmuş tuttuklarımızı zamanla bırakabilmek. Çünkü özellikle etkinlik dönemlerinde tuttuğum yazılar sonradan benim başıma problem olmaya ve yaparım fikir verir bana da diye tuttuğum yazılara ulaşamama sebep olmaya başlamıştı.

    Dur gidip biraz daha bakayım, daha nicedir halim:)

  38. shane

    fiamma1, aman diyeyim, ne atmasi :) sadece gorsellige biraz daha ozen gosterelim diyoruz hepsi o. bazen hakikaten cok bulanik fotograflar filan geliyor, o yuzden yazi reddetmek de bizi uzuyor.

    eski tuttumlari maalesef birakmak zorunda kaldik tasinirken. biz de istemezdik ama findikkurdum’un dedigi gibi daha bir hizli ve daha sorunsuz olabilmek ugruna bu secimi yapmak zorunda kaldik. bundan sonrasi daha bir guzel olacak. ustelik gelismeler daha bitmedi. birkac yorum yukarida iki gelismeyi duyurmustuk, eskiden sahip oldugumuz iki onemli ozellige kavusmakla ilgili. son yorumlar icin de ayni sey olacak, daha eskileri de gorebileceksiniz daha sonra, onu da ekleyecek arkadaslarim.

    kasvet basmasin, aman. gulelim, eglenelim :)

  39. pygmalion

    uzun zamandır gelememiştim, oysa 10marifeti eskiden beri izlerim. bu değişikliği ben çok sevdim, siteye de yeniden hareket getirmiş, anasayfadaki çoklu görüntü de çok şeker olmuş. dinamik, renkli. wordpress benim zaten iyi bulduğum bir sistem, sevdim. elinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

shane

Açelya Akkoyun’un konuğu olun

| | 5 Yorum

Ekranların ve tiyatronun sevilen ismi Açelya Akkoyun’un sunumuyla, 360 TV’de keyifli ve dolu dolu bir televizyon programı var bir süredir: Açelya ile Gülümse Hayata. İçinde hayatta lazım olacak ya da...

Polimer Kil Minyatür Obje Eğitimi

| | 0 Yorum

22 Temmuz 2017 Cumartesi Polimer Kil Minyatür Obje Eğitimi Açılmıştır. Eğitim sırasında polimer kilde yapacağınız yaklaşık 10’a yakın obje sizin oluyor, hiçbir malzeme getirmenize gerek yok. Polimer kil nasıl şekillendirilir...

Ödüllü yaz yarışması kazananları

| | 0 Yorum

edding ile düzenlediğimiz yaz yarışmasına harika katılım oldu. Sonuçlar belirlendi, kazananların listesi şu şekilde: https://www.instagram.com/ebrarinkeceleri/ https://www.instagram.com/kasnak.incileri/ https://www.instagram.com/pembeyaztasarim/ https://www.instagram.com/senamena__/ https://www.instagram.com/ezelksc/ https://www.instagram.com/esinzi/ https://www.instagram.com/josskitchen/ https://www.instagram.com/fatmagdn/ https://www.instagram.com/hobi_hanem/ https://www.instagram.com/josephinetau/ Aklımızın kaldığı o kadar güzel fotoğraf...

#hobiumlayaz yarışmasının kazananları

| | 3 Yorum

Ankara’da bez bebek workshopları

| | 0 Yorum

Kavanoz seti çekilişi

| | 0 Yorum

Amigurumi köpek workshop

| | 0 Yorum

Polimer kilden minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil hediye fırsatı

| | 0 Yorum

Fiyonk detaylı bebek taytı – çekiliş

| | 0 Yorum

Polimer kil minyatür eğitimi

| | 0 Yorum

Fimo minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum