Cuma, Aralık 9, 2016
Mineli Cloisonne Pano

Mineli Cloisonne Pano

8

Mine (emay) tekniğinin ustası sevgili anneannemiz Nuran Somuncuoğlu‘nun uzun yıllar önce yapmış olduğu çalışmalardan bir tanesi.

emay

Bu pano, cloisonne tekniği ile çalışılmış. Bu teknikte, incecik metal teller, plakanın üzerine oturtuluyor ve içleri emay boyası ile dolduruluyor. Bu genellikle yapıştırmadan yapıldığı için nefes alıp vermeniz bile işi bozabilir, çok sakin olmak gerekiyor. Emay boyası, kum tanesi inceliğinde renkli cam olarak düşünülebilir basitçe. Bunu fırına verdiğimizde sabitlenmesini sağlıyoruz ve ortaya ışıl ışıl renkler çıkıyor. Sonuçta incecik cam elde ettiğimiz için işi düşürmemek gerek ama onun dışında uzun yıllar boyunca renginden bir şey kaybetmeyen bir çalışma elde etmiş oluyoruz.

emay

emay

8 YORUMLAR

  1. şahane bir çalışma.. ve eminim bütün çalışmaları öyledir. Bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Allah rahmet eylesin.

  2. Çok teşekkürler… Hakikaten çok ama çok yetenekli ve zevkliydi. Başka işlerini de paylaşmaktan gurur duyacağım. Fotoğrafladıkça aktaracağım, bu sanatın bir şekilde daha fazla insan tarafından bilinmesini de istiyorum anı zamanda.

  3. yapmayı istediği iş için ne kadar emek harcamış,Allah rahmet eylesin
    önce anneanneniz şimdi siz yayılması için çaba harcıyorsunuz anneanneniz başarılıda olmuş sizde başarılı oluyorsunuz ben bu çalışmayı yeni öğrendim eminim öğrenen de yapanda artacaktır

  4. çok nefıs calışmalar yaaa bayıldım…nur ıcınde yatsın anneannenız…bunların degerını bılen bır toruna sahıp oldugu ıcın cok mutludur emınım….

  5. biraz daha güzel çekilmiş fotoğraflar ekledim, işi daha doğru gösterdiğini sanıyorum. renkleri o kadar canlı ki, anlaşılsın istiyorum gerçekten.