Cumartesi, Aralık 10, 2016
Ahan da ben geldim kıslar.. :)

Ahan da ben geldim kıslar.. :)

38

Dışarıya çıkıp tek bir şey almadan,evdeki ıvır zıvırla bir maket ev yapıp,içini de dayayıp döşebileceğime dair kendi kendimle iddiaya girdim…İddia büyük..Kazanırsam kendi kendime pasta yapacağımm :)

Bu boş sigara paketleri,duvarı boylu boyunca kaplayan bir gömme dolap olsun.(sigara sağlığa zararlıdır.Siz bana bakmayın.Sizler kullanmayın.)

Gömme dolap sert-gerçek mobilya-dayanıklı olsun diye bu gördüğünüz minik minik şeritleri yapıştırdım tüm yüzeye..bunlar aslında un-su karışımında ıslatılarak şerit şerit katlanıp kurutulmuş kağıt parçaları..ama kuruyunca tahta kadar sert ve dayanıklı oluyorlar..

Gömme dolap tamam..boyayıp vernikleyip,duvara monte edebiliriz..Beyaz kalsa iyiymiş..maalesef boyayarak rengini katlettim :(strafor yani ambalaj köpüğü ve kibrit çöpleri ile bir karyola yapayım…Aklınızda bulunsun,straforu çok temiz ve düzgün kesmek için,bıçağı ateşte hafif kızdırıyoruz..Böylece asla ufalanmıyor ve çok muntazam kesiliyor…

Zaten farkettiyseniz bu maket ev de tamamen strafordan yapılmış…Straforları ölçüp-biçip-ateşte kızdırılmış bıçakla kesip,beyaz tutkalla yapıştırarak evin tüm duvarlarını önceden oluşturmuştum…Burada asıl iddiam ,aslında pahalı bir zevk olan maketçiliğe masrafsız alternatifler sunmak..

Tuvalet aynamızın aynası eski bir Cd…çekmeceleri boş kibrit kutuları…Çekmeceler açılıp kapanabilir olsun diye şeyettim :)Eski kayıtlarımda olması lazım…hatırlarsanız bu gördüğünüz minyatür koltukları biz polyesterden,silikon kalıplarla dökmüştük…

fazla eşya tıkıştırmayacağım..Odalarımız sade olsun..Fakir ama gururlu bir ev olsun :))))Oda kapılarım çok güzel oldu bilmem farkettiniz mi?

aslında kapıları önce kağıttan yaptım…sonra da üzerlerine un-su karışımına batırıp şerit şerit katladığım sertleşmiş parçaları yapıştırdım..Buzlu cam bile taktım :))) (o buzlu camlar da marketlerde satılan sosislerin plastik ambalaj kutuları)Mutfak dolaplarının,üstte oalacak kısmı yine boş sigara paketlerinden…Ayıptır söylemesi bu sigara paketleri bizde çok bol bulunuyor :(

iki tane boş sigara paketinden çok cici bir mutfak dolabı olacak..

öyle baştan savma olmasın di mi?içine de çanak çömlek doldurmak lazım :)size bir kaç sır vereyim:gördüğünüz bazı minyaür tabaklar bildiğimiz aspirin kutularının aspirin konulan küçük şeffaf kısımları….özenle tek tek kestim ve boyadım…minik bardaklar:tükenmez kalemin boş halinin kızgın bıçakla minik minik kesilmesiyle yaptım..tencereler:gazoz kapaklarından.

Açıkta durmasın,toz olmasın tabak-çanaklarımız :)ve yine tutkala batırılıp sertleştirilmiş kağıttan kapakları yapıyorum…

Cam olarak sürekli aynı şeyi kullanıyorum..marketlerden aldığımız bazı kuru gıdaların şeffaf ambalajları…yaptığım mobilyaları yavaş yavaş evime monte ediyorum…

Mutfağın üst dolapları tamam…Alt dolaplarını da büyük boy bir diş macunu kutusundan yapayım…Çekmeceleri yine kibrit kutularından…

Çamaşır makinamız ve fırınlı ocağımız da olmalı di mi? :)harika…bunları da monte edelim…bu arada çeşmemiz,Uhu kapağından…

şimdilik evimiz şu durumda…banyosuna (kağıtlara)fayans çizip-boyadım ve bolca vernikleyip her tarafına yapıştırdım…şimdi klozet vb. yapacağım…Evet..Buraya kadar tamamladık…Şu ana kadar bi kuruş masraf yapmadım…Evde ne varsa onu kullanıyorum…

Bakın bunlar da köpük…yani strrafor..sandalye,koltuk ve masaları yapmakta kullanacağım…

Yapıştırma işleminde sadece beyaz tutkal kullanıyorum…

Şık bir koltuk takımı oldu di mi?

Hepsini köpükten yaptım bu mobilyaların…

mutfağımızın son haline bi bakalım.

yatak odamızın gömme dolaplarına da…

Bir temizlik kovası ve püsküllü paspası da olsun…kovamızı yumurta ambalajlarından kestim..

Ve banyomuz..lavabo yumurta kabuğunun tutkalla bir keç kez kaplanıp sertleştirilmeiyle yapıldı..raflı dolabı boş sigara kutusunu tutkalla sertleştirerek yaptım..klozeti kartondan kestim ama üzerinden tutkalla bir kaç kez geçince,plastik gibi sertleşti..

Rafın tepesindeki şampuan ve deterjanlar,aslında strafordan kesilmiş parçaları boyayarak yapıldı..

38 YORUMLAR

  1. HOŞGELDİN:)))HOŞGELDİN ABLAM:)Ellerin dert görmesin,özlemişim senin bu güzel evlerini,nefis olmuş yine ince ince bütün detayları yapmışsın viledayı bile unutmamışsın çok güzel:)

  2. Figen ablammm hoşgeldinnn :) çok özlemiştik seni, çok güzel bir çalışmayla geri dönmüşsün, ellerine sağlık :)

  3. hoşgeldin öncelikle ama yazını en az 3 defa okumuşumdur. anlaşılan dönüp dönüp bakılacak yazı bu olacak bugün..ağzım açık kaldı… mükkemmel olmuş. bayıldımm..anlatım da çok güzellll…

  4. Afiyet olsun Figen Ablacığım, pastayı yemişsindir şu saatlerde herhalde… ellerine sağlık, özlemiştik sesini, soluğunu…

  5. sizi ayakta alkşlıyorum süper olmuş valla.onları yapmaktan ziyade düşünebilmek büyük maharet ellerinize sağlık

  6. ablacım bişey anlamdım yalnız un-su karışımı ve tutkal ayrı ayrımı kullanıldı kağıtları sertleştirirken yoksa biri başka diğeri başka mobilyada kullanıldı.bide un su karışımının oranlarını verebilirmisin

  7. çok ama çok güzel olmuş :) bütün ayrıntılar var,ne kadar ince düşünceli olduğunuz burdan da ortaya çıkıyor :) ellerinize sağlık

  8. oy oy oy kurban olurum sizlere bennnnn :)))))))))))))))))can kıslar ben tiyatro derslerine başladım..sık sık dersim oluyor ama daha da önemlisi tiyatro çok çileli iştir..zaman zaman anlatıcam sizlere…öncelikle hoşbuldum…Allah biliyor ya hep aklım sizlerdeydi…en zor işleri yoluna koyup hemen buraya koşmak için resmen gün saydım valla :(

    utkucum diyor ki;ablacım bişey anlamdım yalnız un-su karışımı ve tutkal ayrı ayrımı kullanıldı kağıtları sertleştirirken yoksa biri başka diğeri başka mobilyada kullanıldı.bide un su karışımının oranlarını verebilirmisin

    utkucum bak şöyle anlatıyım..kağıttan ne istiyorsan yap..kapı olur, kutu olur, kağıt örme sepet olur…sonra un-su karışımı hazırla..biraz fazla olsun un..yoğurt kıvamında..elindeki çalışmanın üzerinden bu un-su karışımını fırçayla iyice geç…(hem tutkal görevi yapıyor,hem kuruyunca sertleştirip dayanıklı yapıyor, hem de üzerini neyle boyarsan boya,çok iyi taşıyor her boyayı)farfincim,ayme’cim,pinkly’cimgunesedogru’cum,Asortik Krep’cim,fiamma’cım,nrhnmrl’cim,deborahhh’cım,utkucum,kittycat’cığım,gulseyhan’ım,bulbille’ciğim,mavisofra’cım,balpetegikralice’mhepinizi çok kocaman öpüyor ve teşekkürler ediyorum sizlere…valla çok özlemişim tatlı sohbetlerinizi…yirim hepinizi birden yirim :)))

  9. waaaaaaaa kıs figen abla ilahi olmam deme. nasıl da uğraşmış hiç üşenmedinmi skılmadınmı ayol. en son seramik çalışmalarrla sık sık görüyoduk seni. demek tiyatro kursu için ektin bizi hııııııııııııııııııııı…. neyse canın sağolsun.seni yine burdaa görmek çok güzel.ellerine sağlık :)

  10. sağolun can kıslar :))))zamanı geldiğinde hepinizin ocağına düşeceğim…kostümlerimiz dikilecek daha :)))bir de her şeyiyle kendim ilgilendiğim için bu sene de ben yapacağım…hatırlarsanız geçen seneki tiyatro oyunu için deli gömleği dikmiştim sizlerin verdiği fikirler doğrultusunda…bakın buraya eklemiştim ahan da burdaben hepinizi sevgiyle öpüyorum:))))

  11. Noblessecik sen bi de bana sor..keyiften dört köşe oluyor insan bunlarla oynarken :)yaw ben hiç çocuk olmadım ki…aslında o kayıp yılları telafi ediyorum çaktırmadan :)))))))

  12. oy oy oyyy ablaa inanmıyorum yaa.. Havluları, halısı, koltukları, sandalyeleri, ay temizlik kovası bile var.. Hepsi birbirinden güzel, imrendim sana gerçekten. Ama abla azalt şu sigarayı yaa:(((

  13. BynFavori42 ciğim sigarayı azalttırsam geri dönüşüm için minik kutuları nerden bulucam?çöp toplamaya mı çıkıyım? :))))))))))))))))))adadenizim ben seni yirim yirim :)))hepinizi öpüyom :))

  14. çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkk beğendim ellerine sağlık :)

  15. gercekten nefısss şahaneee bır calısma olmuş…selcen cıme katılıyorum sözün bıttıgı yer ahanda bura :)))9