Ayakkabı bağından makrome anahtarlık

-

Bir zamanlar makrome işi oldukça revaçtaydı, şimdi ise birçok elişi seçeneği türedi ve makrome işine ilgi nispeten azaldı. Yakın zamanda Makrome tekniğinden faydalanarak bir anahtarlık yapmaya kalkıştım. Dilerseniz, her aşamasını videoya kaydederek bir yazı haline getirdiğim bu çalışmayı sizlerle paylaşayım.

Gerekli malzemeler; bir adet naylon esaslı silindirik ayakkabı bağı, bir anahtarlık halkası, makas, çakmak.

Bu yapımı oldukça basit anahtarlığın yapımını daha kolay anlamanızı sağlamak amacıyla iki farklı renk ip kullandım.

İpin uç kısımlarını kestim.

Ayakkabı bağlarının örüldükleri iplikçiklerin çözülmemeleri için ipin kestiğim uç kısımlarını çakmakla alev almalarına izin vermeden eriterek sabitledim.

Anahtarlığın fazla uzun olmaması için, ayakkabı bağını ortasından ikiye kesip yine uç kısımları çakmak aleviyle eriterek sabitledim.

Elde edilen iki parça ipin toplam uzunluğu, tek bir ayakkabı bağınınki kadar.

İpleri orta kısımlarından metal anahtarlık halkasına geçirdim. Bununla iplerin sabit kalarak, örme işinin kolaylaşmasını amaçladım.

Örme aşamasında “S” harfi şeklinde kıvrılmış iplerin iç içe geçmiş olduğunu görebilirsiniz.

Gereken düğümü attıktan sonra ipleri uçlarından çekip düğümü sıkılaştırdım.

Bu işlemi örülecek ip kalmayıncaya kadar sürdürdüm. İplerin açık uçlarını eriterek düğümün üzerine bastırmak suretiyle kaynaştırdım.

Böylece bu çalışma ortaya çıkmış oldu. Buraya kadar anlatıklarımdan pek bir şey anlamadığınızı düşünüyorsanız bu videolu anlatımdan istifade edebilirsiniz. Kolay gelsin.

11 yorum gelmiş

  1. artemis921

  2. embir

    Aaaaa benimde eskiden hatta ortaokul yıllarında yaptığım anahtarlığım vardı. Biz serum hortumu yerine hani şu eskiden kasap manavların falan kapılarına taktıkları sineklikleri olurdu ya plastikten işte onlardan örmüştük.Zabun açıklayıcı anlatımın için teşekkürler.

  3. absynthe

    bu ara bu teknik ilkokul çocuklarında da yaygın.. hatta ipler de scooby-doo ipi diye satılıyor okullarda =) zabun, senin çalışman da çok güzel olmuş, ellerine sağlık :)

  4. huzurlukedi

    çok güzel deneyeğim mutlaka.serum hortumlarından olanını görmüştüm.ama renkli olunca daha güzel bence serum hortumları saydam.

  5. zabun

    Beğendiğinize sevindim. Yeni bir şey değil bu makrome işleri, hepimizin geçmişinde en azından okulda denediğimiz teknikler. Yalnız bu silindirik, floresan renkteki ayakkabı bağları daha bir güzel gösteriyor ilmekleri. Ben fazla ilmek tekniği bilmiyorum, ama aranızda mutlaka onlarcasına hakim olanlarınız vardır. Tavsiyem bu bildiğiniz teknikleri bana oldukça sevimsiz gelen klasik ince makrome iplikleri yerine, böyle farklı dolgun sicimlerle denemeniz. Mesela eski rengarenk tişötlerden yırtıp yuvarlayarak hazırlayacağınız sicimlerle değişik çalışmalar yapılabilir.

  6. asyayaren

    aaaaaaaa.ben buraya yorum yazdım sanıyordum..zabun bey çok hoş olmuşşş…..ve çok açıklayıcıinanın deneyeeğimşu tembellik ve misknlik hırkasını atabilirsem tabi

Bir Cevap Yazın

Video: Boncuk lale yapımı

| | 0 Yorum

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Eski penyeden bileklik yapımı

| | 3 Yorum

Video: Lastiklerden kolay bileklik yapımı

| | 2 Yorum