BABAANNEMİN HATIRASI

-
arkası da böyle tertemiz
arkası da böyle tertemiz

Bugün annemle babam,babaannemin işlediği bu panoyu törenle bana devrettiler.Bunun hangi yılda yapıldığını ikiside bilmiyor.Vardır en az 80 senesi.Sizlere danışıyorum.Nakışının adı nedir?Babam çin iğnesi diyor.Arapça yazıların solunda bir kısımda siyah iplik solarak dışarı taşmış.Kumaşa dağıtmadan nasıl temizlerim?Bir de arapça bilen birisinden,sesiber olabilir,rica ediyorum.Burada ne yazıyor.Babam bir yere not etmiş ama bulamadı.Rulo halinde arasına tülbent yerleştirip saklayacağım.Ütülemeye de korktum.Öylece çektim resmini.

lekeli bölge
lekeli bölge
yakın plan
yakın plan

23 yorum gelmiş

  1. aydin gelini

    nezaman bir yazı eklesen missleerr gibi deniz kokan şehrimi hatırlatıyorsun bana.teşekkürler vallahi..eklediklerin zaten okadar güzelki hiçbirşeyin bukadar ileride olmadığı herkadının el becerisinin olduğu özlenesi zamanlar geliyor aklıma.ogünleri yaşamayı çok ama çok isterdim.ama yaşım kurtarmıyor.sadece hayal edebiliyorum.çok uzakta değilim ama özlüyorum oraları..bunlar tarihi eser bence.sizde ilerde çocuklarınıza törenle devredersiniz.bizde ise yoğunlukta takı var..anneanneme düğünü için özel yapılan gümüş ve kumaşla yapılan takılar var..90 senelik falan..annemden çok istedim ama bana sadece 1tane kolye ve şahmaran verdi.çok güzeller.insana bakmaya doyamıyor.okadar özel ve güzellerki..

  2. asyayaren

    muhteşem birşey bu harika…..ne eser amayazılanı okuyabiliyorum ama çevirisini yapamıyorum ben neduk abla yardımcı olmak isterdim.

  3. sergun

    işlemenin pürüzsüz oluşu çok hoşuma gitti, sanki boyama gibi duruyor büyük resimde. ellerine kollarına sağlık..

  4. nalana

    halamın yaptıklarına benziyor.halamın makinede kasnakla çin iğnesi ile yapıldığını biliyorum bu da ona benziyor ama tabi elime almadan bilemiyceğim.leke onusuna birşey diyemem ama hafifce ütüleyebilirsn.iyi durumda görünüyor.

  6. yildiz32

    YAZIYI OKUDUM AMA TERCÜME ETMEKTE ZORLANDIM.BOŞ BİR VAKTİMDE SİZE AYRINTILI OLARAK BİLGİ VEREBİLİRİM.ÖĞÜT TARZINDA BİŞEY YANİ HER ŞEYDE ALLAHIN VAR OLDUĞUNU, YARDIMCI OLACAĞINI VURGULAYAN BİR ÖĞÜT

  7. Seybe

    Beyit Osmanlica ve Arapca karisik olup benim verdigim anlam budur:Omrunu hakka tavfid(vekil) et intikam hirsinda olma.Cenab-i Hakim mutlak(olan Allah-u Teala) ne islerse adalettir..

  8. SEMYIL

    tek kelime ile muhteşem neduk hanım. insan bakmaya kıyamıyor. babaannenize Allah rahmet eylesin. ne kadar güzel bir miras.neduk hanımcım bilemiyorum ama hiç bir şey yapmadan bu şekilde saklamanız taraftarıyım. bana göre hala babaannenizin kokusu izi ile kalın derim.Ama ,sizde bilirsiniz eskiden annemle öyle yapardık.böyle yıkanamayacak işlerimizi bol sabunlu(deterjan değildekalıp beyaz sabun) suda ıslattığımız ütü bezini üzerine sererek ütü yapardık. bunu bir kaç kez tekrarlardık. gözlegörünür bir fark olurdu.isterseniz bir deneyin.sevgiler.

  9. Merhabalar, araniza yeni katildim ilk yorumum size;Elisi cok degerli uzerindeki yazi dahada manali…Arkadasimiz cevirmis ama izninizle bir duzeltme yapmak istiyorum. Ilk kisim omrun degilde umurun tefviz et olucak yani,Islerini Hakka birak, intikam hirsinda olma,Cenab-i hakim mutlak ne islerse adaletdir.Sevgiler..

  10. Seybe

    sagol durerbar..Duzeltme icin tesekkurler az once esimde ayni seyi soyledi..Ben aradaki ”vav” harfini goz ardı etmisim.. Duzeltecektim benden once davranmissin.. Sozdeki ne nakistaki incelik hayran birakiyor gercekten..

  11. saatoniki

    valla bu panoya yakışacak ev zor bulunur abla..çok duygulandım..pek nazenin bir eser..ayrıca hırs yaptım,internetten de olsa osmanlıca kursuna başladım.çok değil 1 ay sonra şakırım sanırım.

  12. benz

    Gönüldenele, süpermiş sağol.. Allah rahmet eylesin babaannenize Neduk Abla (umarım sakıncası yoktur abla dememin). Nefis bişey, bayılıyorum böyle eski eşyalara, elişlerine.

  13. kriizantem

    Yeteneğinizi babaannenizden almış olmalısınız. Neduk ablamız aynı zamanda kimya mühendisi, bende yeni öğrendim. Şimdiye kadar hiç söylemediğiniz içinde şaşırdım. Hem sanatçı, hem mühendis.

  14. kriizantem

    Burada çok duyuyorumda, özellikle yorumlarda geçiyor, ‘ ben mühendis olduğum için bu tasarımdan anlarım’ vs. gibi sözler. Sizin mütevaziliğiniz çok hoşuma gitti.

Bir Cevap Yazın

Prensli keçe kapı süsü

| | 0 Yorum

Pudra tütü etek

| | 1 Yorum

Seramik hamurundan biblo

| | 2 Yorum

Keçe süslemeli şirin takı yastığı

| | 0 Yorum

Keşe aplikeli kral diş tişörtü

| | 0 Yorum

Dekoratif şövale yapımı

| | 1 Yorum

Resin nedir? Resin ile nasıl çalışılır?

| | 0 Yorum

Bugün nasılsınız, Arçelik merak ediyor

| | 0 Yorum

Eski plaklardan duvar saatleri

| | 10 Yorum

Kına- henna- mehndi

| | 0 Yorum

ayakkabınızı metalci yapın

| | 1 Yorum

Döner Servis

| | 2 Yorum