Cumartesi, Aralık 3, 2016
Balkon mu Dediniz??? (1)

Balkon mu Dediniz??? (1)

22

Evvet efenim,Bir Karşıyakalı olarak balkonsuz yaşayamayanlardanım.İstanbul’a ilk taşındığımda dikkatimi çeken şeylerden biri balkonların yaşam alanından çok depolama için kullanılmasıydı.Oysa İzmirliler kahvaltıdan akşam yemeğine her öğünü balkonda balkonda yiyip,tv seyreder;çok sıcak gecelerde balkonda uyurlar.İlkim dolayısıyla keyfin kısa sürdüğü bu şehirde balkonu yalıtım yaptırıp katlanır cam sistemi ile kapattıktan sonra serde olan memleket özlemi ile Ege ve deniz temalı dekore etmeye karar verdim.Dekorasyon dediysem kendi çapımda,öyle profesyonel birinden yardım almadan tabii ki =)))Neyse ilk olarak Koçtaş’tan beyaz masa&bank seti,bitki merdiveni ve Praktiker’den lacivert-beyaz çizgili şemsiye satın aldım.Eskiyen minderlerimi evdeki lacivert kumaşla kapladım.

balkon

Sonrasında da yaptığım/aldığım objelerle balkonumu süslemeye başladım.İlk olarak krepon kağıdından yaptığım karanfillerimi

balkon

İkea’dan 1,5 TL’ye aldığım çatal-kaşıklıkların içine koydum. Tabii ki yine koyu mavi rengi tercih ettim.

balkon

Renkli çıktılarını aldığım bahçe perilerini yeni saksıların üzerine yapıştırdım.

balkon

Bitki merdivenlerini duvara, saksıları su borusunun üzerine çift taraflı bant ile sabitledim.

balkon

Beyaz çerçeve içindeki cam objeleri de alt alta yapıştırdım.

balkon

Yine Koçtaş’tan satın aldığım solar kelebekleri de ekleyince güzel bir görüntü çıktı ortaya.

balkon

Beğenenler için devamı takip eden yazımda.Görüşmek dileğiyle.

22 YORUMLAR

  1. Elinize sağlık sevimli bir balkon dekarasyonu yapmışsınız.Ah neden sıcak İzmiri bırakıpta geldiniz buralara.Ben İzmiri çok seven ve İstanbulda yaşamanın yorgun hissettirdiği biri olarak size hoşgeldiniz İstanbula diyorum.

  2. Çok başarılı bir çalışma olmuş :) Özellikle karanfil fikriniz süper olmuş; her daim canlı kalacak ve göze renk katacak.

  3. Balkonları severim. Hatta keşke hiç kapatılmasa da hep böyle cıvıl cıvıl olsa, aynen sizinki gibi. Etrafa renk katmışsınız. Ellerinize sağlık.

  4. bu yazının önceside mi vardı aman efendim bu ne güzel balokon böyle siut gibi:D koçtaştan solar kelebek aldım demişsiniz onlar ne demek ayrıca şu karanfilerede bayıldımmm güneşime katılıyorum işte zevk işte yetenek:)

  5. @ nazesen,Teşekkür ederim,hoşbuldum :)) İnanın ben de isteyerek gelmedim.Ancak iş dünyasının kalbi İstanbul’da atiyor:))) Ben de pozisyon değişikliği nedeniyle göç ettim.

  6. Ben Ankaralıyım ama bir İzmir seyehatimde İzmirin derli-toplu, oturmaya yönelik balkonları ilk dikkatimi çeken şeylerden biri olmuştu. (öteki ise sokakların temizliği). İstanbulda ise bırakın dağınık olmayı, yeni binaların hiçbirinde balkon yok. Bu konuda benim İzmirli ruhuna sahip olduğum kesin. Yani balkon evin çok önemli bir parçasıdır bence. Sizinki de evinizin pek güzel bir parçası olmuş. Keyifle, iyi günlerde kullanın.

  7. Bayıldımmmmmmmmm… Maalesef benim balkonum eşim tarafından ele geçirilmiş vaziyette:( Sanırım hiç bir zaman böyle bir balkona sahip olamayacağım. Ellerinize, gönlünüze sağlık.

  8. @wildpoppy,tespitleriniz ne kadar doğru.Hem İzmir hem de İstanbul hakkında. Aslında bizim insanımız evi sadece barınma amaçlı yapıyor ve kullanıyor,yaşamak için değil.Neredeyse tamamını gezdiğim ülkemizde,özellikle İstanbul’da bu kadar zevksiz,boyasız,sıvasız evin varlığı başka neyle açıklanabilir ki? Keyiften,zevkten uzak balkonsuz evlerde oturmaya devam etsin onlar. Bizler neyse ki varız :)

  9. @ Figence, ah şu eşler yok mu? Kumandayı ele geçirirler,kanepeyi ele geçirirler,balkonu ele geçirirler :) Umarım siz kısa zamanda en azından balkonunuzu geri alırsınız.
    Teşekkürler