Baza fırfırından çocuk eteği

-

Canım arkadaşlarım, yukarıda gördüğünüz benim genç kızlığımdan kalma, yaklaşık 15 senelik… Uyku seti eskidi sadece baza fırfırı kaldı, onu da kıyıp atamadım bir türlü… Kumaşların arasında beklerken, fikrim geldi…. Aynı renklerde bir de bikinim vardı… Yazın bikini üzerine giymek için etek yapmaya karar verdim. Yukarıdaki resmi çekmemle, kesip, dikip, ütüleyip son resmi yani giyilebilir halini çekmem arasında 18 dakika geçti:))

Benim boyum 1.70, düşük bel olarak kullandığımda dizimden iki parmak yukarıda kalıyor. Düz renk veya daha farklı renklerde olan kullanmadığınız fırfırlarınız varsa, kendiniz ve/veya kızlarınız için dikebilirsiniz diye düşündüm ve yayınlamaya karar verdim. İşte son hali:

etek-mdoelleri

52 yorum gelmiş

  1. dolunay82

    Çok güzelmiş.tabi desende etek için uygunmuş.aynı fırfırdan bendede var. hiç kullanmadım.bende düşündüm.kızlara etek yapsam ama rengi etek için uygun değil.belki değişik kumaşlarla birleştirip veya etek değilde elbise olarak daha iyi olur.bi çıkarayımda fırfırı yeniden düşüneyim en iyisi:) ellerine sağlık.

  2. kucukgunes

    waooww yaza hazırlanmaya başlayan tek ben deilmişim demekki:) bende pareo yaptık kendime, yapmak değilde aldım diyelim. Şifon kumaştan bir kare kestirdim yazın bikinimle uygun sahillerde salınıcam:))

  3. kkpols

    ayy çok hoş olmuş gerçekten ellerine sağlık.ben daha dikişe yeni başladım.inşalllah başarılı olup sizlerin örneklerinizdeki gibi güzel işler çıkartabilirim :) tekrar ellerine sağlık

  4. acemihobici

    gülseyhanım, sağol canım:))dolunay82im, elbette kumaşın uygunluğu çok önemli. o renklerde bikinim olmasa belki benim de aklıma gelmezdi etek yapmak bu kumaştan. düz renklerde fırfırlar da var, onlardan daha iyi olur sanırsam:)) evet elbise de olabilir değişik renklerle karıştırıp veya aynı kumaşı birbirine ekleyip, straplez olur…küçükgüneşim, hatırlatırım ki fethiyedeyim:) buraya yaz erken gelir geç gider, başladım ben de ufak ufak hazırlıklara. çünkü o kadar sıcak oluyor ki yazın, elime birşey alasım gelmiyor:)) güle güle kullan pareonu, yaza buraya gel, ben de göreyim:)))dendenakım, dikersin tabi, hem de 18 değil 2 dakikada dikersin, biliyorum ben seni:)) teşekkür ederim canım arkadaşım:)))kkpols arkadaşım, bu yaptığım tam da dikişe yeni başlayanlara göre birşey aslında, kesinlikle bir ustalık gerektirmiyor, ölçüyü al, kes, iğnele ve dik, sonra da ütüle ve giy şeklinde bir çalışma:)))semyılım canım, sağol arkadaşım :))))))

  5. glin

    sibelmerve,senin yerinde olsam,masa üzerine gelecek bölgeye uygun renkte dertsiz kumaş,kenarlarına da bu fırfırlı eteği geçirirdim.ama benim böyle baza eteğim olmadı hiç.

  6. acemihobici

    marulloom, sağol canım:)))sybellam, teşekkür ederim şekerim:)))sibelmerve arkadaşım, sağolasın, bak glinim ne güzel bir fikir vermiş, masa örtüsü yapmak hiç aklıma gelmemişti benim ama o da yapılabilir, çok da güzel olur:))farfinim, teşekkür ederim canım.kendimi acemi hissettiğim için herhalde acemi diyorum kendime:))çocuklaçocuk arkadaşım, sen de sağol canım:)))glinim, yaptığımız ve yayınladığımız şeyler birbirimize farklı fikirler veriyor, benim aklıma birşey geliyor ve yapıyorum, sen ondan farklı birşey çıkartıyorsun. ne güzel, böyle devam edelim:))))

  7. fiamma1

    harika olmuş ustacığım, iyi günlerde giy,evet yaa sana bu isim yakışmıyor baştan beri bir ara el atıp değiştir gitsin:)3 kat fırfır etekte yaparsın bundan hatta kumaşın varsa elbise de yaparsın desen de ne güzelmiş:)

  8. sevimli hayat

    aynı baza fırfırından bendede var ve kırkyamad çok işime yarıyor çokda bereketliymış hiç bitmiyordesenide çok güzelmiş ellerinize sağlık

  9. acemihobici

    fiammam sağol canım arkadaşım:)) üç kat fırfır etek veya elbise yapacak kadar kumaşım yok ama, aslında kumaş var da enime boyuma yetmez, o yüzden yok diyorum:((sevimlihayat arkadaşım, teşekkür ederim, ne güzel, sen de kırkyama yapıyorsun yamalım gibi:)) belki birgün ben de yaparım, kalan kumaşı saklıyorum, o zaman kullanırım:))

  10. sibelmerve

    glin fikir süper bunca yıldır öylece boşuna beklemişler çok teşekkür ederim ilk iş yarın gidip uygun bir dertsiz masa örtüsü bulmak e ben bundan sonra fikir üretmekte sıkışınca sana danışırım artık glin olurmu :))

  11. fatoj

    Aaaaaaa acemihobici cidden Fethiye’de misin??bak bak bak bu 10 marifet nerelere götürüyor insanı,2 yılım geçti dolu dolu orada yaşadım nasıl güzeldir şimdi sessiz sakin kimsenin olmadığı sahilde oturup dalga seslerini dinlemek…özlemişim yaaaaaa:(

  12. glin

    Teşekkürler hanımlar.Biz de bir söz vardır,”tembele iş buyur,sana akıl öğretsin.”diye.Bu durumu tam ifade etmese de,fikir üretmek yapmaktan daha kolay değil mi?Ben acemiye bundan benim heidi kolleksiyon elbiselerine iyi malzeme olur demek için uğramıştım.Hatta korsajını örgü yapıp daha uzun bir etek elde edebilirsin diyecektim.

  13. acemihobici

    sudedurum, sağol canım:))evet fatoj arkadaşım, istanbuldan buraya geleli 3 sene oluyor. sessizlik konusunda haklısın, kışın terkediliyor resmen buralar, ne araba sesi var ne de insan, yazın çok neşeli ama, kışlarını sevmiyorum buranın, kaloriferli eve alışınca kalorifersiz ev çok can sıkıcı…. çalış plajına yakın oturuyoruz biz ama yazdan beri inmedim sahile:)))cadıkazanım, teşekkür ederim:))03bellindam, çok kolay olduğundan pek döktürmek denemek aslında ama beğenmene sevindim:))kardelencraft arkadaşım, teşekkür ederim:)))glinim, linke hemen bakıcam canım:)))ben pek etek giymiyorum, bunu bikinime uygun renklerde olduğundan, plaja inerken giyerim diye düşündüm ama fikir güzel fikir korsaj neresi oluyor onu bir bilsem belki düz renk bir baza fırfırım var, ona uygularım, bugün giymesem de yarın belki giyerim, gardrobumda bulunsun, di mi ama?? :))))

  14. glin

    Acemi,korsaj bel oyuntusu ile (artuk bende bulunmayan ),basen arasındaki bölüm.Karın bölgesi de diyebiliriz.Kalçadan büzgülü etek diyende var.Sen sanırım bunu öodeli kullanacak ölçülerdesin henüz.benzer bişey bulursam eklerim canım.ya da bulan eklesin dermişim ;))

  15. acemihobici

    glinim açıklaman için sağol canım, ayrıca güldürdün beni, o sende olmayandan şu anda bende de pek var sayılmaz:))) böyle gidersem iki sene içinde mayoya terfi ederim herhalde:))))yamalım canım, sağol arkadaşım:))) aytacım da sana katılıyor:)))) (aytacraftsıma, arada sana katılacağıma söz verdim ama kendi yazımda katılmak biraz tuhaf oldu:)))))))

  16. takatuka2010

    -geri dönüştürme fikriniz ne güzel .önemli olan da bu zaten münkün olduğunca atmamak , valla harikasınız tebrik ederim doğrusu:)

  17. acemihobici

    teşekkür ederim takatuka2010, mutlu ettin beni.tabi önemli olan atmayıp değerlendirmek. bir de her yaptığımız şey bir diğerine başka bir fikir veriyor:))))

  18. kondor

    ÜLEN ACEMİHOBİ BU BENİM EN AZ 5 SENELİK PROJEM KULLANMAYAN KİM VARSA BAZA FIRFIRINI BANA VERİR KIZIMA ETEK YAPACAĞIM DİYE EV BAZA FIRFIRI DOLDU OLMUYO Kİ AMA BU BÖYLE BENİM FESATIM GELİYO:) NEYSE SEN DİĞER KISMIYLADA PERDE YAP BUNUN HANİ SADECE ÜST KISMA YAPILIR YA UYGUN CAMIN VARSA BUDA DİĞER PROJEMDİ BİRİ AKIL ETMEDEN YAZAYIM FESATIM GİTSİN.( bir daha düşündüğüm ama uygulayamadığım fikirlerimi bende önce uyguladığını görmeyeyim kulağını çekerim)GİYERKEN BENİ ANIMSA VE PİS PİS GÜL TAMAM MI:)

  19. acemihobici

    kondorum ne bileyim, bilsem vallahi yapmazdım, durduk yere aklıma geldi işte. ama sen de düşüneceğine yapsana kardeşim, 15 dakikalık iş, yapmayanın eteğini yapıyorlar işte böyle fikirlere yazık oluyor. perdeyi de düşündüm vallahi ama yapmam artık onu da sen yap bari:)güneşedoğrum, sayfanın sağ üst köşesinde kırmızı içinde bir çarpı var, oradan kapanıyor canım:))

Bir Cevap Yazın