Bence 1=6… Arttıran Var mı?

-

ayakkabı yenileme
Evet başlıktaki gibi söylüyorum çünkü eskiyen yazlık ayakkabımı yenileyip, altı farklı şekilde kullanılabilir hale getirdim. Fakat tabii bu sayı sadece sizin hayal gücünüze bağlı, arttıran var mıııııı? :)
Gri olarak gördüğünüz ayakkabımın eskimiş hali. Ben de bunu yılın trendi haline getirmek ve çok amaçlı kullanmak istedim. Aslında amacım yenilemekti, çok amaçlı kullanmak son anda öylesine aklıma gelmişti ama çığır açtım galiba :)
Nasıl mı yaptım :)

ayakkabı yenileme
Eski ayakkabımın taban ölçüsünü alabilmek için biraz tül serdim ve kalıbı belirledim.

ayakkabı yenileme
Kalıbın en güzel yanı, bir ayağı kesip ters çevirince diğer ayağınızın kalıbı oluyor olması. Bir kere kesmek yeterli..

ayakkabı yenileme
Tabanı kaplayacağımız kumaşın üzerine kalıbı koyup sağ ve sol ayak için kumaşları kesiyoruz.

ayakkabı yenileme
Kalıba göre kenarlarını katlıyoruz ve dikiyoruz.

ayakkabı yenileme
Kalıpları diktikten sonraki halleri böyle olacak.

ayakkabı yenileme
Daha sonra kalıpları ayakkabının tabanına dikkatli bir şekilde yapıştırıyoruz. Kenarları iyice yapıştırdığımıza ve yapışkanımızı taşırmadığımıza dikkat ediyoruz.

ayakkabı yenileme
Yapıştıktan sonraki hali böyle oluyor fakat daha bitmiyor çünkü ayakkabının kenarları açılmış ve gri boyaları solmuş durumda. Bunun için açılan yerleri de yapıştırıp, mandalla bir süre sabitledim ve kuruyunca mandalları aldım. Sonra sıra soyulan kısımları da yenilemeye geldi.

Elimize siyah oje alıyoruz ve başlıyoruz boyamaya. Ben iki kat boyadım daha güzel durması için. Her noktayı özenle boyadım ve kuruyunca bir kat daha geçtim.

ayakkabı yenileme
Ve başta dönüştürmeyi düşündüğüm hale dönüştü. Bu işlemleri yaparken acaba üzerine bir de çiçek veya ponpon falan yapsam mı yapsam diye düşünürken neden hepsi olmasın dedim :)

ayakkabı süsleme

ayakkabı süsleme

ayakkabı süsleme

ayakkabı süsleme

ayakkabı süsleme

Peki bu değişimleri sabitlemeden nasıl yapıyorum dersiniz. CIRT BANT’la.

ayakkabı süsleme
Cırt bantı yukarıdaki gibi birbirine dikerek ayakkabının önüne yapıştırıyorsunuz. Daha sonra yapmanız gereken her tokanın arkasına da cırt banttan bir parça dikmek. Sonra istediğiniz parçayı takıp çıkarabilirsiniz, cırt cırrtttttt :)

ayakkabı süsleme
Şimdilik ben elimdeki malzemelerle bunları yapıverdim :) Fikir benden, değiştirip kullanmak sizden. Kolay gelsin :)

41 yorum gelmiş

  1. shane

    iste marifetli insanin hali boyle olur. hic yoktan 6 ayakkabi da cikarir ve boyle guzel bir fikirle o 16 da olur 26 da. bravo.

  2. senayatilgan

    ssserpil, senaat,yagmuryurek veshane hepinize teşekkür ederim :)
    shane 1=6 da kalmaz zaten ben eklerim ona kesin :)Yorum için teşekkür ederim… 

  3. gulhanim

    bana göre çok renkli ve civcivli ama size eminim çok yakışacak. ve gerçekten çok beceriklisiniz, maharetli hanım dediğin böyle olur. 

  4. senayatilgan

    Gulhanım teşekkür ederim.. Sade olmayı da severim ama sanırım bukalemun gibiyim sürekli renk değiştirmek rengarenk olabilmek eğlenceli geliyor bana :)

  5. ssserpil

    bütün ayakkabılarımı dökecem ortaya:)) harıka bır fıkır verıdn bıze tesekkurler…bu arada benım örgü araba kılfımı kacırdın senay cım bı karamısın yorumlarını düşüncenı merak ettım:)))

  6. senayatilgan

    Cooper77 teşekkür ederim :)
    ecerce teşekkür ederim… Evde varsa ve canım çektiyse yaparız ne olcak yani sen ayakkabı tabanını bile yaparsın bi şekilde o konuda inancım var yani sana :)  

  7. huber

    çok beğendim .kullanılmayan bir şeyi kullanılır hale getirmek ,yenilemek ayrıca güzel hem de bi çok seçeneğiyle. ellerine sağlık sevgili senayatilgan.sevgiler:)

  8. huber

    pardon bi de güzel anlatım için de teşekkürler.resimlemek, anlatmak ayrı bi yetenek ve emek çünkü.

  9. Cırt bant çok güzel bir fikir. Ben de düz babetlerim için aynı şeyi düşünüyordum uzun zamandır ama bir türlü elim değmedi. Şenaycım sen neden bir blog açmıyorsun?

  10. ayferce

    kızım ayakkabı hastası ve yaptığınızı görünce çağırdım gel bak diye gözleri kocaman baktı hepsine :) bu yaz çok süslü ayakkabılarımız olucak sanırım,fikriniz için teşekkürler ellerinize sağlık

  11. senayatilgan

    Yorumlarınızı yeni gördüm arkadaşlar :)

    nurgulce yorumun için teşekkür ederim :) bir blog açmıyorum çünkü gerçektende vaktim yok vaktimi o bloğada birşeyler yükleyerek geçirmek istemiyorum. Onunlada ilgilenmem gerekecektir ve üşeniyorum açıkçası yarım kalacak diyede korkuyorum. Fikir gerçekten de uygulaması kolay ve yağmurlar geçerse inşallah bende çeşit çeşit giymeye başlıycam :)

    ayferce güzel yorumun için teşekkür ederim. Beğenmene ve fikir verebilmiş olmama çok sevindim. Aslında ayakkabıları çekici yapan şeyin üzerindeki süslü tokalar olduğunu farkettim ve hepsine ayrı ayrı para vermek imkansız olduğundan hepsini bir yerde nasıl yaparım diye gelişti fikir :) Süpper de oldu :)

  12. hayaliatolye

    aynı dolgu topuklardan bende de var,ve aynı yöntem benimde aklıma gelmişti.Vakitsizlikten yapamamıştım.Sende gördüğüm iyi oldu.Hepsi çok yakışmış ,güle güle kullan

  13. senayatilgan

    hayaliatolye :) Bu yaz sürekli kullandım bunları ayakkabı hiç eskimediği kadar eskidi tokaların kullandırma gücü sayesinde :) Beğenmenize çok sevindim :)

Bir Cevap Yazın

Özel tasarım Converse

| | 0 Yorum

Ayakkabı yenileme DIY (kendin yap) fikirleri

| | 0 Yorum

Zincirlerle ayakkabı süsleme

| | 4 Yorum

Batman logosu ile ayakkabı süsleme

| | 0 Yorum

Süslü bebek ayakkabısı

| | 1 Yorum

Dantelle ayakkabı yenileme

| | 0 Yorum

Şerit zımbalarla bot yenileme

| | 0 Yorum

Ev ayakkabını kendin yap

| | 0 Yorum

Parlak taşlarla deniz ayakkabısı süsleme

| | 0 Yorum

Bebek ayakkabısı Converse süsleme

| | 0 Yorum

Çiçekler ve taşlarla terlik yenileme

| | 0 Yorum

Keçeden çiçekle terlik yenileme

| | 0 Yorum

İsme özel el boyaması bebek ayakkabıları

Kot kumaşla terlik yenileme

| | 2 Yorum

Oje ile ayakkabı boyama

| | 0 Yorum