bu sefer hakikaten koltukları kapladım

-
koltuklarımın ilk hali
koltuklarımın ilk hali

Koltuklarım böyleydi, geçen seneye kadar, sonra onlara bir yenilik yaptım ve şöyle oldular;

koltuklarımın ikinci hali
koltuklarımın ikinci hali

Sonra onlar da içime sinmedi, önce İstanbul’dan, Bauhaus’dan zımba makinası aldım (sizlerden esinlenip) sonra da Ankara’dan kahverengi kumaş aldım. Fethiye’ye dönüp kaplama olayına girmek kaldı sadece. Aldığım kumaş, döşemelik kumaş değil tam olarak (onlar çok pahalı) pamuklu kahverengi bir kumaş. İki üçlü, bir de ikili koltuk döşemek için, 18 metre yetti. İkea’daki koltuklar çok hoşuma gidiyordu bu arada. Onlara benzetebilir miyim diye düşündüm, çok düşündüm, ama düşündüğüm kadar zor olmadı. kollar, sırt, arka, alt, minderler ve yastıklarla teker teker uğraştım. Bir hafta boğuştum onlarla, ölçüp biçtim, diktim, zımbaladım. Ve, tataaaaaaa, ortaya bunlar çıktı.

koltuklarımın son hali
koltuklarımın son hali

Kollar canımdan bezdirdi ama formülü buldum sonra, ortadan büzüştürüp düğme taktım.

koltuklarımın kolu
koltuklarımın kolu

Bakalım beğenecek misiniz? Doğru söyleyin ama, düzeltmem gereken yerler varsa düzeltebileyim….

24 yorum gelmiş

  1. acemihobici

  2. Kumaş biraz çekerse daha harika olacak,koltuklar yeni gibi olmuş emeğinize yüreğinize sağlık güle güle kullanın.Sevgiler.

  3. fiamma1

  4. Daliya

    fiamma1 koltuk kaplama konusunda doktorasını yaptı. Sağolsun tecrübelerinden bende çok faydalandım.Yazdıkları umarım sanada yararlı olur.Renk olarak çok güzel. İlk halinden sonraki hali, sonraki halinden şimdiki hali daha güzel, acemihobicim biraz rötuş sonrası eminim daha güzel olucak.Ellerine sağlık.

  5. fiamma1

    Sevgili Daliyacığım sagol övgüne canımsın… yardımcı olabildimse ne mutlu bana… şimdi hatırladım ben senin bu yazına yazın teyzemle yaptığım çalışma hakkında etraflıca yorum yazmıştım.

  6. acemihobici

    yorumlarınıza teşekkür ederim arkadaşlarım, beğendiğinize sevindim.söylediklerinizde haklısınız, ya hemen bir iki kere yıkamalıyım, ya da fiamma 1 arkadaşımın söylediği gibi elyaflamalıyım. evet teğel de çok mantıklı, teşekkür ederim arkadaşım. kol kısımları delirtti beni, aşağıya doğru meğilli ve boğumlar da tam eşit değil, öne doğru daralıyor. bir tarafı düzeltince, öbür tarafı yamuluyor, son çare, düğmeledim ama tabi pile gibi duranlar da pot yaptı, teğel istiyor, haklısın.

  7. embir

    fiammacım boş zamanlarında koltukçuda mı çalışıyorsun? Ne kadar güzel bilgiler paylaşmışsın öyle.Acemihobicim seninde emeğine sağlık. Düğmeleri çok sevdim.

  8. fiamma1

    Embirciğim güldürdün beni Allahtan seni güldürsün… gerçekten çokk yaptım bu işleri inanamayacağın kadar çok bir de hemen altımızda küçük bir mobilyacı dükkanı vardı ne var ne yok adam bahardan sonbahar’a dışarıda kaplardı..

  9. SEMYIL

    Acemihobici ,bu hali eskisinden çok çok güzel olmuş.emeğinede değmiş doğrusu.fiamma da çok güzel ipucları vermiş..benim de nacizane fikrim , düğmeler 2-3 misli daha büyükolsaydı nasıl olurdu acaba. çünki o düğmeler çok yakışmışbüyük olursa büzülen kısmıda daha kontrol altına almış olursun gibi geldi bana.güle güle kullanın.

  10. Yamali bohca

    Daha önce kardeşimle birlikte bir koltuk kılıfı dikmiştik. Dikmeye başlamadan önce koltuğun üzerinden (özellikle kolçak kısımlarını) kalıp çıkartmıştık. Keşke sizde öyle yapsaydınız. Bu kadar uğraşıp yorulmazdınız. Birde ben bir şey dikeceğim zaman dikmeden önce kumaşı mutlaka yıkarım. Çünkü her kumaş farklı miktarlarda çeker. Örneğin kumaşta pamuk aranı ne kadar çoksa çekme oranıda bir o kadar çoktur. Koltukların potlarını kafanıza takmayın yıkanınca nasıla olsa gider. Eğer hepsi gitmezse fiamma’nın önerileri gayet güzel onları uygularsınız.

  11. aheng

  12. acemihobici

  13. adadenizi

  14. Yamali bohca

    Acemi hobi kalıp çıkartmayı dilimin döndüğü kadar anlatayım istersen. Önce kağıdı ( gazete kağıdı bile olur) kalıbını çıkartacağın yere iğnelerle tutturki kaymasın. Sonra kalemle etrafından çiz. Kalıbı kaldırıp çizgilerden kes. Kumaşı keserken dikiş payı vermeyi unutma.Umarım anlaşılmıştır. Gerçi göstererek anlatım gibi olmadı ama uzaktan uzağa anca anlatılabilir. Yinede bir fikir vermiştir.

  15. acemihobici

    TEŞEKKÜR EDERİM YAMALI BOHÇA ARKADAŞIM, ANLADIM GALİBA, NE KADAR ANLADIĞIMI ANLAMAM İÇİN DENEMEM LAZIM AMA. ANLAMAMIŞSAM SORARIM SANA.

  16. celebi74

    çok güzel olmuşlarrrrbende şimdi sana başka bir yayından yazıyordum neredesin diye.. bu yayını ben geçen hafta fuardayken yapmışsın bende görmedim tabii.. fuar dönüşü hepsini bakmaya çalıştım demek araya kaynamış..

  17. mavisofra

    ben cesaretinizden dolayı kutluyorum göze hoş görünüyo yıkayınca düzelir canınızı sıkmayın…valla hiç aklıma gelmez ellerinize saglık insan bişey yenilenince kendide tazeleniyor.. güle güle oturun

Bir Cevap Yazın

Kanguru cep dikimi – anlatımlı

| | 0 Yorum

Kot çantalar, yastık ve önlükler

| | 0 Yorum

El yapımı deri çiçekli kolye ve çanta

| | 6 Yorum

Kedi-köpek yatağı nasıl dikilir?

| | 2 Yorum

Kumaş kalp bunting

| | 0 Yorum

Gizli cep nasıl dikilir?

| | 0 Yorum

Deri kumaştan vav aplikesi yapımı

| | 0 Yorum

Vatka nasıl dikilir?

| | 0 Yorum

1 dakikada kolay fiyonk yapımı

| | 0 Yorum

Erkek yaka kalıbı

| | 0 Yorum

Kapüşonlu köpek kazağı

| | 2 Yorum

Kumaştan yıldız yapımı – anlatımlı

| | 0 Yorum

Anne yavru kumaş baykuşlar

| | 0 Yorum