Pazar, Aralık 11, 2016
Bunu Bir Yerden Hatırladınız mı?

Bunu Bir Yerden Hatırladınız mı?

12

Bu resimdekini bir yerden hatırladınız mı? Sizi bilmem ama bize ilkokulda öğretmenlerimiz halı dokumayı öğretmek için bunların kocaman olanlarından yaptırırdı ve o kocaman halılar hiçbir zaman bitmezdi! Bu dokuma çalışmasını görünce keşke ilkokulda o kadar büyük dokuma tezgahı değil de bunun gibi küçüklerle yapsaydık dedim.. Çünkü o zaman bıktırıcı bir işti o dokuma bizim için, hiç zevkli değildi, uğraşıyorduk uğraşıyorduk bitmiyordu bir türlü. İnsan yaptığı şeyin çıktısını görmeyince de hevesi kırılıyor bir süre sonra..

Neyse, burada yukarıda resmi bulunan dokuma çalışması var. Diğer örnekler ve yapılışlar için de buraya ve buraya bakabilirsiniz.

keçeleştirme çalışması
keçeleştirme çalışması
dokumanın çiçeğe dönüşümü
dokumanın çiçeğe dönüşümü

12 YORUMLAR

  1. ben buna yorum yazmamışmıydım? Acaba bluğunda mı yazdım? Fikir güzel şu çiçek yapma (ya da desen mi deniliyordu) aparatının kareleri de oluyor ya onunda yapılabilir.

  2. s12 aramızda ve hala uyumamış, süpersin sen saraylı torunu :))Birşey sorucam sen nerede yaşıyorsun? Hani Ankara’daysan biz buluşurken sende gel :)

  3. ankara dediğin nedir embirim..”bas gaza aşkım bas gaza” türküsünü cd ye attım mı 2 saatte ordayım ama gelemem kii.. .yazın nasip olur da yaşarsam burada enfes bir mangal partisi vericem hepiciinizi davet edicem, süpper ağırlıycam..hatta bu yaz olacaktı bu olay ama işte nedense olamadı..(e tabii pilli maaşa zam yapmazsa nasıl olacak??) ne klima ne doğalgaz yazın pişerkene enseye buz filan koyuyodum ama kışın battaniye ile de çalışılmaz ki..aldı mı beni bir tasa…

  4. Yaşasınnn mangal partisi :)))Sana klima alınmadı mı bakiim? Bu kadar da olmaz ki ama kızcağız direkt hastaneye kaldırılıyor sonra. Sayın shane help please :))