Çarşamba, Aralık 7, 2016
Büyük oğlumdan küçük oğluma…çocuk odası

Büyük oğlumdan küçük oğluma…çocuk odası

36

Merhaba, bir süredir 10marifet sayfalarını izlemedeyim. Şimdi, ben de ilk yazımı gönderiyorum. Bakalım beğenecek misiniz?Hikaye şöyle:Büyük oğlumuz bu sene okula başlayınca, ona çalışma masası da olan bir yatak odası takımı alındı. Bu durumda, kendisinin oyun evi – ranza şeklindeki yatağını küçük oğlumun odasına transfer ettim. Ama henüz iki yaşındaki beyimiz için çok yüksek ve tehlikeli olan bu yatağı bakın nasıl düzenledim…

Nereden
Nereden

Nereye
Nereye

1. Öncelikle, 1 metre kadar yüksekte olan ranzayı ters çevirdim ve yatağı içine yere yerleştirdim.

2. Sonra, malzemeleri temin ettim. Kumaşlar, keçeler, bir miktar elyaf, kudeleler ve özellikle mimarlık öğrencilerinin maketlerinin altına platform olarak kullandıkları mukavvalar…

Malzemeler
Malzemeler

3. Mukavvaları tepeler oluşturacak şekilde maket bıçağı ile kestim. Üzerini elyafla kapladım. Açık ve koyu yeşil kumaşlar ile tepeleri, mavi kumaş ile de bu tepeler arasından süzülen dereyi oluşturacak formları oluşturdum.

dere tepe...
dere tepe…

4. Keçelerden ağaçlar ve çalılıklar kesip kumaş üzerine gönlüme göre yerleştirdim. İçlerine oğlumun oyuncaklarını , kitaplarını vs. yerleştirebilmek için, dikiş makinesinde dikerken, bazı kısımlarını açık bıraktım.

çalılık
çalılık
ağaç
ağaç

5. Yatağın başucuna da oğlumun fotoğrafını yerleştirebileceğim bir çerçeve kestim keçeden, içine bir parça asetat kesip diktim. Uğur böceği ile süsledim.

çerçeve
çerçeve

6. Kumaşların üzerine tüm çalıları, ağaçları vs. sabitledikten sonra, kenarlarına lastik geçirebileceğim kanallar diktim, lastikleri geçirip mukavvaların üzerine geçirdim. Parçaları yatağa bağlayabilmek için de kenarlara kurdeleler ekledim. Ve, sonuç…Artık küçük oğlumun güvenle uyuyacağı ve oynayacağı bir yatağı var.

Başucu - Çerçeve ve içine kitaplarını yerleştirdiğim küçük çalılık
Başucu – Çerçeve ve içine kitaplarını yerleştirdiğim küçük çalılık
Ayakucu ve palmiye
Ayakucu ve palmiye
Final
Final

36 YORUMLAR

  1. ilk yorum benden olsun, buna BA YIL DIMMMM şahane bişi, emeğine, aklına, fikrine sağlık. Çok detay var, hangisine bakacağımı şaşırdım. Harikasın.

  2. Bari bende hoşgeldin diyeyim,umarım burda güzel vakit geçirirsin ayrıca projen müthiş olmuş ek olarakk o palmiye ayrı bi güzellik:)

  3. Harika olmuş farklı bakış açısıyla kullanışlı ve güzel bebeğinize mükemmel bir yer hazırlamışsınız elinize emeğinize sağlık .Hoşgeldiniz hayırlı olsun…Sevgiyle kalın…

  4. Hoşgeldiniz. Ne kadar düşünceli bir annesiniz en ince ayrıntısına kadar düşüüp düzenlemişsiniz. Uğur böcekli çerçevenize içindeki resim seçiminize bayıldım. NAsıl bir esnemedir o.. uyusunda büyüsün diyorum.

  5. Hoşgeldiniz. Ne kadar düşünceli bir annesiniz en ince ayrıntısına kadar düşünüp düzenlemişsiniz. Uğur böcekli çerçevenize içindeki resim seçiminize bayıldım. NAsıl bir esnemedir o.. uyusunda büyüsün diyorum.

  6. Kolay gelsin; hakikaten kolay gelsin. Hoş geldiniz.Bu tür çalışmaları çok seviyorum. O ağzı esnerken kocaman açılmış tatlı, masum yavrucağa bir orman evi hazırlamışsınız, yaratıcılıkta sınır tanımadan ya; çok hoşuma gitti.Güle güle büyüsün evlat, uyusun da büyüsün..

  7. merhabalar . bende yeni üye oldum . gelir gelmez ilk yorumum da sana . bence çok başarılı ve profosyonelce olmuş. tebrikler

  8. bestenida ve kolay gelsin hanımcım hoşgeldiniz…proje harika…hiçbir ayrıntıyı atlamamışsınız…elinize sağlık…tebrik ederim zor bir işi başarmışsınız…..

  9. Sevgili Kolaygelsin hoşgeldin ve dönüşüme bayıldım detaylar işcilik harika olmuş ellerine sağlık,minik yavrun mışıl mışıl uyuyup kahkahalarının çınladığı zamanlar geçirsin içinde…Sevgil bestenida sana da hoşgeldin:)

  10. Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz. Harika bir çalışma olmuş, her ayrıntı ince ince düşünülmüş, ellerinize sağlık. Bebeğiniz de sağlık ve mutlulukla büyüsün. (bestenida sizde hoşgeldiniz sefalar getirdiniz)

  11. Bu kadar güzel yorumu ve sıcak hoşgeldinlerinizi almak beni çok mutlu etti. Herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.Fotoğraf oğlumun doğduğundaki ilk fotoğrafı. Şimdi iki yaşında. İlk sabah yatağında uyanınca çok sevindi gerçekten. “Bu ağacı bana mı yaptın?” diye sordu :)Bu arada, palmiyeyi de keçelerden keserek yatağın en öndeki ayağını kamufle etmek için yaptım. O kısmını anlatmayı unutmuşum :).Sevgiler

  12. Çok başarılı,çok güzel,çok kullanışlı,çok çok çok hoş olmuş,aklınıza sağlık,tüm detaylar harika bakıp bakıp duruyorum,en çok ta palmiyeye bittim,ellerinize sağlık,birde kocaman HOŞGELDİNİZ.Diğer çalışmalarınızı da merakla bekliyorum.

  13. Öncelikle hoş geldiniz iyikide geldiniz.Sizin gibi marifetli hayal gücü geniş insanlardan öğrenecegimiz çok şey var.Çok güzel bi çalışma olmuş mışıl mışıl uyusun oğlunuz benimde 2 yaşında bir oğlum var eger yatagımız yeni olmasaydı dayanamayıp bende yapardım:)

  14. bestenida ve Kolaygelsin..ikinizde hoşgeldiniz.. bu yazıyı hemen tuttum sonra yoruma geldim..mükemmel bişi olmuş.. hele o palmiyeye tek kelime ile bittim…ELİNE SAĞLIK…….

  15. Aslında böyle işlerle uğraşmayı gerçekten çok seviyorum. Öyle ki, annem “lüzumsuz işler müdiresi” koymuştu adımı eskiden…Ama şimdi malesef yoğun iş temposundan ve akşamları da çocuklarla ilgilenmekten, vakit kalmıyor çok fazla. Bu arada, site cidden eğlenceli, insanın ufkunu açıyor. Fena takıldım buraya. Giriş sayfası yapıcam nerdeyse…Bu vesileyle, herkese iyi bayramlar, selamlar ve kolay gelsiiin :)

  16. Yeni gelen arkadaşların hepsine hoşgeldiniz diyorum.Kolay gelsin, benzer birşeyi ben de düşünmüştüm. Oğlum ve kızım büyüdükten sonra, parmaklıklı yataklarını ters çevirip çalışma masasına çevirmek istemiştim. Daha sonra vazgeçip, ihtiyacı olan birine vermeyi tercih ettim. Bu da bir fikir olur diye paylaşmak istedim.Herkesin Cumhuriyet Bayramını kutluyorum, İyi tatiller diliyorum.

  17. Güzel yorumlar için çok teşekkür ederim.Şimdi, sanırım bu yatağa uygun perde ayarlamak lazım. Belki bir sonraki yazım bununla ilgili olabilir. Hedefi koyup niyet edelim bakalım…Başlamak bitirmenin yarısıysa, niyet etmek de çeyreği midir acaba? :)

  18. bayıldım dorusu emeğinize sağlık ama o esneyen masum meleğe dahada çok bayıldım aman nazarlardan korusun onu rabbimbencede çeyreğidir heralde:)))böyle maharetler yaratıcılık varken sizde daha neler yayınlarsınız neler